Ik ben de laatste tijd (half jaar) echt lekker bezig met rug trainen!
Ja rug is ook mijn favo!
Ik had in de ochtend gesport (Crossfit) en ik ben de hele dag niks waard geweest. Ben echt meer een middagsporter eigenlijk.
Had wel een vraag: ik merk dat ik graag direct I ets zou eten na m’n Crossfit lessen, maar ik eet normaal gesproken niks of nauwelijks uit pakjes/zakjes etc dus een proteïnereep voelt heel onnatuurlijk voor mij. Terwijl dat wel het perfecte handzame en voedzame is wat ik zoek. Iemand een alternatief?
Zelfgemaakte repen of dadel & noten balletjes? Makkelijk te maken en super lekker.
Ja misschien was ik niet heel duidelijk, maar wil eigenlijk wel het liefst iets met eiwit eten na het sporten. Met een dadelreep of zoiets is dat toch wel minder denk ik. Zat al te zoeken naar recepten maar dan wordt er toch vaak eiwitpoeder aan toegevoegd.
Gewoon kwark of skyr meenemen in zo’n reisbeker, evt met wat rood fruit voor de antioxidanten?
Pff ik ben ook weer geweest en lig er helemaal af. Taaie sessie weer! Duurt nog wel een paar weken voordat het helemaal weer is zoals voorheen.
Oh ik kan me trouwens zo storen aan mensen die tijdens de workout (doe groepslessen) gezellig aan het keuvelen zijn. Echt, je struggles op het werk kunnen me al niet schelen en nu al helemaal niet, moet gewoon stilte, harde muziek en afzien
Oooo vind borst en schouders zo vreselijk juist. Ik verzuur dan zo erg.
Ik vind biceps / triceps wel heel erg leuk. En af en toe benen/ billen maar ligt aan mijn vorm van de dag.
Ik ben zo blij dat ik weer een routine heb, morgen weer aan de bak en hopelijk snel weer wat resultaat want voel mij echt een slappe pop in verhouding tot wat ik was.
Heeft iemand hier een fijne app om je schema bij te houden? Of een andere fijne manier?
In de oude app van Basic Fit kon je best chill bijhouden hoeveel herhalingen met welk gewicht je had gedaan en kon je je trainingen in de app zetten. Maar die nieuwe app lijkt die functie niet meer te hebben helaas.
Ik ga binnenkort een tijdje op pad en kan dan niet in m’n standaard gym trainen. Ik ben op zoek naar tips voor workouts die je zelfstandig en zonder gewicht kan doen. Ik wil graag een schema maken zodat ik elke dag iets kan doen en daar niet teveel over hoef na te denken. Ik heb wel diverse bandjes en een springtouw.
Ik gebruik de app Strong (voor iPhone) en vind die fijn, heeft ook de opties die je noemt
Misschien kun je de schema’s gebruiken van reddits /r bodyweightfitness? Staan allerlei varianten op, van minimalistische beginnersroutines tot meerdaagse splitschema’s (geloof ik). En met allerlei variaties om oefeningen makkelijker en moeilijker te maken afhankelijk van je niveau.
Voor krachttraining / echt vervanging van de gym: https://bell-coaching.com/training/thuis-trainen-fitness-oefeningen/
Heb hier zelf heel veel aan gehad bij thuis trainen door de lockdowns. Veel informatie, maar ook veel voorbeeld oefeningen en voorzetjes voor schema’s.
Weet niet of dit is wat je zoekt?
Fitnotes! Je kan er zo veel trainingen in zetten als je wilt, van Strong vond ik het een nadeel dat je er maar 3 trainingen in kon zetten. Als je een schema hebt met 4-5 dagen is dat wel handig. Verder ook gebruikvriendelijk om je gewicht en reps bij te houden tijdens de training, een rust timer die automatisch loopt tussen sets, je kan er supersets in zetten, en grafiekjes van je progressie.
Jefit is vergelijkbaar in functies, en die hebben ook animaties van bepaalde oefeningen als ik het me goed herinner
Ik ben zelf bezig met week 4 van het plan Home Zero van Natacha Océane en daar ben ik heel erg over te spreken. Ik ben niet zo fan van de meeste fitness influencers, maar ik volg haar al jaren erg graag en ik houd heel erg van haar wetenschappelijke aanpak.
Dit is een plan van 10 weken met 5 workouts per week (die je natuurlijk zelf kunt indelen zoals je wilt, ik vind het schema erg fijn werken zoals het in elkaar zit): full body, lower body, upper body, rest, full body, HIIT en weer rest. De app vind ik makkelijk werken. Ik heb er rond de 45 euro voor betaald, dat vind ik het ook dubbel en dwars waard, het is voor mij niet vergelijkbaar met de bodyweightworkouts die ik gratis op YouTube heb gevolgd.
Zij heeft verschillende plannen, bij Home (niet Home Zero) zijn ook oefeningen met banden bij inbegrepen, bijvoorbeeld.
Oeh interessant. Staan er ook voorbeelden van de oefeningen bij?
Caroline Girvan vandaag was echt heftig! 2.5min workout, halve minuut rust 
Hoe vinden jullie gymshark vallen? Qua maattabel kom ik op S maar ik volg diede op instagram en zij draagt M (zit zelf altijd tussen S en M en wel vergelijkbaar met hoe zij eruit ziet zoals ik kan inschatten vanaf mn scherm haha) dus nu twijfel ik.
Er zit behoorlijk wat stretch in dus bij de benen zal een maat kleiner niet een probleem zijn. Wel zijn sommige modellen bij de heupband compressed waardoor een maat kleiner dan wel echt beklemmend kan zitten. Ik heb altijd maat M, ben relatief slank maar heb wel heupen waardoor een S gaat knellen. Ik heb overigens een stuk of 8 leggings: vooral de high waisted flex, adapt animal en vital seamless. Vooral bij de adapt is die band wel echt stevig.