Fitnesstopic

Pfff echt zo fijn dat we weer kunnen sporten, maar was even vergeten hoe vaak ik hoofdpijn ervan krijg… vandaag weer de hele dag plat gelegen. Ik drink minimaal 1 bidon water tijdens en 1 bidon na het sporten en voor/na een flesje AA. Voor het sporten eet ik altijd iets kleins (weinig honger ‘s ochtends) en daarna ontbijt/lunch ik. Heeft misschien iemand tips?

Wauw, indrukwekkend!! Dan sport je dus dagelijks en soms 2 x per dag?

Ik ben echt ZO blij dat we weer binnen kunnen sporten. Ik had 3 jaar geleden nooit kunnen bedenken dat sport zo belangrijk zou worden in mijn leven haha. Vanochtend weer mijn lievelingsroeiworkout gedaan (voor de Amsterdammers: Rowstudio, echt een aanrader), maar merk wel echt dat mijn endurance én kracht zijn afgenomen. Hopelijk was de afgelopen lockdown de laatste keer dat de sportscholen dicht moesten!

2 likes

Ja elke dag behalve vrijdag meestal, maar de laatste tijd ook op vrijdagochtend. Met de lockdown lukte het minder goed deze keer helaas!

1 like

Wat goed dat je zo vaak sport! Ik doe ook graag verschillende dingen per week. Vind kickboksen ook heel leuk, maar doe ook graag yoga, rocycle, boulderen en bodypump. Ben ook weer helemaal gelukkig dat ik eindelijk m’n huis weer uit kan om te sporten :smiling_face_with_three_hearts:

@littlenumbers misschien zijn de filmpjes van Madfit wat voor je? Die heeft veel 10 min of 15 min workouts die ik zelf erg fijn vind!

3 likes

Ik wil mijn conditie verbeteren en na wat rondkijken leek sh’bam mij wel een leuke les voor beginners zoals ik, alleen het lesrooster komt niet uit. Nu zag ik ook bodyjam, maar dat is blijkbaar wat moeilijker. Heeft er iemand ervaring met de laatste en is dit te doen voor iemand met nog geen conditie?

Hoe valt sportkleding van My Protein? Ik ben vooral benieuwd naar leggings. Ik zit tussen XS en S in, heb heel smalle heupen en praktisch geen billen. 🥲🥲 Mijn oude favoriet van Lidl in maat S is te groot, verder heb ik alleen sportsetjes van Shein (omg) in maat S die ik juist niet kleiner zou kunnen dragen. @Kurisu weet jij dit misschien?

4 likes

Valt redelijk normaal! Ik ben 1,67 en draag een S. Het is heel rekbaar dus past denk ik ook als je iets langer bent.

2 likes

Ik vind het normaal vallen voor sportkleding, maar eerder klein dan groot! Ik draag normaal in broeken maat S en soms M en heb van mijn my protein broeken een S.

1 like

Ik zou gewoon gaan en even aan het begin zeggen tegen de leraar dat je net begint!

Ja redelijk normaal idd. Ik heb twee MP leggings en ik vind ze okay maar niet geweldig. Ik heb ze allebei in maat xs en ze zijn redelijk low rise waardoor ik ze nu nog pas ookal ben ik 5+ kg aangekomn. Leggings stretchen wel goed haha

1 like

Ik vind de leggings klein vallen, heb ze gehad in een maat groter dan de maat die ik heb bij Nike en Reebok. Maar alsnog vond ik ze niet fijn zitten, de vorm paste niet goed bij mijn lichaam. Ik had het ‘Power’ model. Edit: ik heb grote billen en redelijke heupen, en de legging sneed in mijn taille.

1 like

Uch vanavond weer voor het eerst geweest en de 1e oefening die ik deed (bench press) moest ik mijn normale gewicht al van de stang halen :sweat_smile:. Dat wordt weer opbouwen

2 likes

Thuis sporten ging echt niet en gisteren ben ik weer voor het eerst in de sportschool geweest. Rug gedaan en werd vanmorgen wakker met zieke spierpijn. Vandaag benen gedaan en ben nu al bang voor morgen :sweat_smile:

2 likes

Iemand tips voor eiwitshakes? Ik heb nu deze (aardbei, keuze van mn vriend :nauseated_face:) maar word elke keer kots misselijk na die shake.

1 like

Niet los drinken maar een schepje bij je groente/fruit/yoghurtshake. (En er dan achterkomen dat daar al zoveel proteïne inzitten dat je dat schepje niet meer nodig hebt.)

1 like

Het is hier al vaker langskomen, maar qua eiwitshake drink ik alleen clear whey van myprotein. Dat is meer een soort limonade :slight_smile: en oprecht lekker. Peach tea en rainbow candy zijn mijn favoriete smaken

4 likes

Ik vind de vegan blueberry van my protein heel lekker. Maar ik doe het altijd in een smoothie met veel fruit, los drinken vind ik ook niet lekker.

Edit: oh ik zie deze niet meer op de site staan dus denk dat hij uit het assortiment is :frowning:

1 like

Ja ik vind (of nou ja vond) shakes altijd heel handig na het sporten omdat ik vlak na het sporten niks anders naar binnen krijg dus dit was makkelijk. Maar nu word ik dus steeds misselijk na het sporten en ik gok dus van die shake.

Misschien idd blenderen met fruit, dat dat nog een idee is. En kleinere slokjes las ik ook ergens, ga ik ook maar eens proberen ipv atten :joy:

1 like

Ik weet ook nooit hoe die fitnessboys dat doen die 's avonds nog pre workout nemen. Áls ik het al neem, neem ik het sowieso niet na 15.00, anders kan ik ook de hele nacht niet slapen.

1 like

Ik had dit vroeger ook vaak. om welke sport gaat het?

Bij mij was het een combinatie van hitte (zorg dat je goed kunt afkoelen. In mijn geval vooral je hoofd, ik gooide er soms gewoon een plens water overheen)

En bij sporten waar je veel kracht moet zetten moet je er op letten dat je nek ontspannen blijft en dat je niet met je kaken klemt.

Hopelijk helpt dit, echt vervelend dat je hoofdpijn krijgt van sport

1 like