Fitnotes! Je kan er zo veel trainingen in zetten als je wilt, van Strong vond ik het een nadeel dat je er maar 3 trainingen in kon zetten. Als je een schema hebt met 4-5 dagen is dat wel handig. Verder ook gebruikvriendelijk om je gewicht en reps bij te houden tijdens de training, een rust timer die automatisch loopt tussen sets, je kan er supersets in zetten, en grafiekjes van je progressie.
Jefit is vergelijkbaar in functies, en die hebben ook animaties van bepaalde oefeningen als ik het me goed herinner
Ik ben zelf bezig met week 4 van het plan Home Zero van Natacha Océane en daar ben ik heel erg over te spreken. Ik ben niet zo fan van de meeste fitness influencers, maar ik volg haar al jaren erg graag en ik houd heel erg van haar wetenschappelijke aanpak.
Dit is een plan van 10 weken met 5 workouts per week (die je natuurlijk zelf kunt indelen zoals je wilt, ik vind het schema erg fijn werken zoals het in elkaar zit): full body, lower body, upper body, rest, full body, HIIT en weer rest. De app vind ik makkelijk werken. Ik heb er rond de 45 euro voor betaald, dat vind ik het ook dubbel en dwars waard, het is voor mij niet vergelijkbaar met de bodyweightworkouts die ik gratis op YouTube heb gevolgd.
Zij heeft verschillende plannen, bij Home (niet Home Zero) zijn ook oefeningen met banden bij inbegrepen, bijvoorbeeld.
Oeh interessant. Staan er ook voorbeelden van de oefeningen bij?
Caroline Girvan vandaag was echt heftig! 2.5min workout, halve minuut rust
Hoe vinden jullie gymshark vallen? Qua maattabel kom ik op S maar ik volg diede op instagram en zij draagt M (zit zelf altijd tussen S en M en wel vergelijkbaar met hoe zij eruit ziet zoals ik kan inschatten vanaf mn scherm haha) dus nu twijfel ik.
Er zit behoorlijk wat stretch in dus bij de benen zal een maat kleiner niet een probleem zijn. Wel zijn sommige modellen bij de heupband compressed waardoor een maat kleiner dan wel echt beklemmend kan zitten. Ik heb altijd maat M, ben relatief slank maar heb wel heupen waardoor een S gaat knellen. Ik heb overigens een stuk of 8 leggings: vooral de high waisted flex, adapt animal en vital seamless. Vooral bij de adapt is die band wel echt stevig.
Haha bedankt voor jullie antwoorden, heb er wel wat aan juist! Ik heb een relatief slanke taille, wel heupen en bil maar ben juist bang dat ie af gaat zakken idd (wil ermee hardlopen). Vaak zitten leggings te strak bij bovenbenen en te los in taille. Denk toch dat ik voor S ga, bedankt
Oh das niet mijn ervaring, heb eentje van stronger (maat M) en h&m (maat S) zonder koordje en nergens last van. En ik zoek heel specifiek naar een seamless legging omdat ik steeds schuurplekken krijg van de naden tijdens lange duurlopen dus vandaar dat ik bij gymshark uitkwam!
Edit; oja sorry dit is het fitnesstopic 🥲 maar had ook al zoiets gevraagd in het hardlooptopic maar nog geen bruikbaar antwoord
Het zal wel aan die heupen liggen, blijft die legging mooi op hangen
Ik wil graag fitter worden maar heb geen geld voor de sportschool. Zat te denken aan HIIT training buiten in de tuin. Hebben jullie tips om dit op te bouwen?
Ik vind zelf de 20 minuten filmpjes van Natasha Oceane heel fijn. Je hebt er geen spullen voor nodig en je kan het zo zwaar of mild maken als je zelf wil door heel veel herhalingen in de tijd te proppen of juist iets rustiger aan te doen!
7m app vind ik fijn. Maar ook fitify of filmpjes van fitnessblender.
Ik baal ervan dat ik mijzelf momenteel zo slecht kan motiveren om te gaan…
Ik was gisteren helemaal gemotiveerd om in de avond te gaan sporten, maar ja: Eunice en de vele bomen onderweg waren niet echt een fijn vooruitzicht om de deur uit te gaan. En vandaag kan ik me dan ook weer totaal niet motiveren om van de bank af te komen
Iemand ervaring met de sportkleding van het merk Cotton On Body? Beetje goede kwaliteit?
Bij mij is het juist andersom. Tricep pushups, geen probleem, hoeveel wil je er hebben? Gewone pushups kan ik op mijn knieën amper. Heel raar.
Beter die onderste!
Ik zou voor stoffen banden gaan. Stoffen banden blijven bij mij beter zitten en lubberen minder dan plastic banden. Plastic banden gaan bij mij ook vrij snel kapot, in mijn sportschool heb ik er al zeker 5 laten knappen.
Plus ze rollen niet om