Fitnesstopic

Ik zou persoonlijk voor de dichtstbijzijnde sportschool kiezen omdat ik van mezelf weet dat ik anders niet ga. Maar aan de ene kant, je kan bij die ene ook gelijk na je werk gaan. Als je eenmaal thuis op de bank zit en moe bent, dan heb je vaak ook geen zin meer.

1 like

Ik heb geluk dat de opties in de buurt allemaal niet al te veel verschillen qua afstand, maar ben vooral voor BasicFit gegaan zodat ik bij mn ouders of mn vriend e.d. ook nog in de buurt kan sporten. Dus de meerdere locaties.

2 likes

Als ik jou was zou ik dan naar de sportschool gaan aangezien je doel is om aan je lichaam te werken qua groei spieren of vet verbranden. Yoga en pilates helptw bij mij wel, maar zeker niet op de manier waarop krachttraining dat bij mij doet.
In sommge sportscholen heb je soms ook pilates of yogalessen trouwens! Misschien die bij je vriend ook wel?

2 likes

Vanochtend voor het eerst voor het echie geweest bij de crossfitbox hier in de buurt. Klein beetje heel erg doodgegaan. De wod was 25 burpees, 25 power cleans en 25 burpees. Oke oke… maar here’s the catch. Op het hele minuut 7 wall balls, maakt niet uit hoe ver je bent. Op het laatst perste ik er maar 3 burpees uit voor die klote wall balls weer kwamen. Na afloop heb ik 5 minuten op de grond gelegen. Dat is me echt nog nooooit gebeurd.

Waarom vind ik dit ook alweer leuk? :joy:

4 likes

Ja mijn sportschool is (door stoplichten) wel 15 a 20 min fietsen, maar ik voel me er wel fijn dus dat is het waard! Maar ik geef toe dat een sportschool dichtbij ook wel echt motiveert haha, hiervoor zat die bij mij om de hoek. Kan je geen proefabonnement nemen op die niet zo leuke locatie om te kijken of je toch gaat?

Gebruiken jullie pre workout, eiwitshakes, supplementen etc en zoja: welke, wanneer en waarom? Vertel me alleeessss

Als je direct na werk gaat sporten, verga je dan niet van de honger?

Ik drink zelf af en toe een shake, maar over het algemeen toch meer eiwitrepen voor de eiwitten. En iedere dag magnesium voor spierherstel.

Ik eet de repen alleen na het sporten, wat zo’n 4 keer in de week is. Of als ik echt trek heb en ik nog lang niet ga eten, dan ook. Ik eet verder voldoende groenten en eiwitten over het algemeen, dus heel veel aanvulling is niet nodig.

Mijn favorieten zijn de smart bars en perfection bars van de Body&Fit. De rest ook geprobeerd, maar die zijn allemaal zoooo droog. blaaaah

Ik ben wel super nieuwsgierig naar pre-workouts en welk effect het heeft.

1 like

Ik heb 1x pre workout genomen, maar holy balls, misschien was het specifiek die ik toen dronk, maar ik vond het echt best heftig spul. Ik kreeg het helemaal warm, echt zo vanaf mn tenen tot mn kruin en begon helemaal te trillen, knetterharde hartkloppingen alles. Nou drink ik nooit koffie, dus misschien dat de hoeveelheid caffeine die erin zat gewoon écht teveel was, maar goed dat dus echt nooit meer!!

Verder gebruik ik wel eiwitshake, voor na het trainen. Soms ook op een dag dat ik niet getraind heb, of een extra shake op een dag dat ik wel getraind heb, als ik niet dmv mijn normale voeding voldoende eiwit binnen heb gekregen.

Ik heb echt allemaal soorten geprobeerd de afgelopen 7 a 8 jaar, maar ik vond eigenlijk bijna allemaal veeel te zoet :grimacing:
Als je van zoet houdt, en dan bedoel ik echt zoet, dan vind je ze denk ik bijna allemaal wel lekker, maar als je daar niet zo gek op bent kan ik echt de gold standard whey van optimum nutrition aanraden. Heel licht en zacht van smaak, makkelijk te combineren in een shake met bv wat fruit en havermout voor ontbijt oid, gewoon geen overheersende smaak.

De whey poeders die ik echt geprobeerd heb en echt veel te zoet vond zijn die van myprotein, body & fit en xxl nutrition. Vaker hier en daar wat zakjes geprobeerd van het een en ander, weet de namen niet meer precies, maar nooit was iets zo lekker als die van optimum nutrition.

Verder gebruik ik qua supplementen niet veel bijzonders, dagelijks lijnzaadolie, multivitamine (van xxl nutrition) en magnesium. Ik heb zeker toen ik na een tijdje weinig trainen weer begon met veel krachttraining gemerkt dat ik extra magnesium nodig had, kreeg veel last van kuitkrampen snachts en ook tintelingen in handen en voeten (gewoon gedurende de dag of tijdens het trainen).

1 like

Oke, wat ik van mezelf kan herinneren is dat ik echt honger had als ik na werk ging fitnessen. In plaats van een appel at ik dan een banaan omdat die snel energie geeft en het gewoon een voedzame vrucht is.

Eigenlijk wil ik weer gaan sporten. Op maandag, woensdag en vrijdag na werk maar ik kan de motivatie niet vinden die sportschool binnen te stappen :disappointed:

Ik neem altijd koffie als pre-workout, werkt goed voor mij
Meestal neem ik na het sporten een eiwitshake van MyProtein, is makkelijk en snel veel eiwit naar binnen
Vind de smaak salted caramel heel lekker en ik doe het dan met amandelmelk
En af en toe een reep maar ik vind die dingen best duur

1 like

Ik eet op werk net voordat ik wegga nog iets van kwark/yoghurt en banaan/appel. Hier houd ik het wel even op vol.

1 like

Nee, ik heb dit nooit nodig gevonden want ik verwerk het meeste in mijn voeding. Als pre-workout koffie+banaan en na het sporten een eiwitrijke maaltijd (meestal iets met kip/vis) en een schaaltje magere franse kwark voor het slapen gaan. Door naar de kip/vis veel groenten te eten durf ik die vitaminepilletjes ook wel te laten liggen.

Heb wel eens shake geprobeerd, maar vond dat zo “chemisch” overkomen.

1 like

Ik heb een tijdje trouw eiwitshakes na het sporten genomen (rijst-eiwit en erwt-eiwit in shakevorm), en voor het slapen gaan een eiwit fluff gemaakt van caseine eiwit (zoals deze http://freudandfries.nl/hoe-maak-je-protein-fluff/) . Dat laatste is echt suuuperlekker.

Ik merkte echter dat ik door die extra’s toch meer kcal binnen kreeg dan nodig dus ben hiermee gestopt, maar wil binnenkort als ik wat zwaarder ga trainen dit misschien toch weer introduceren, en dan mijn voeding hieromheen wat beter aanpassen.

Pre workouts nog nooit genomen, maar wel erg benieuwd hiernaar! Ben alleen wat huiverig voor een slechte huid, ik merk met mijv. wei-eiwitten dat ik daar puistjes van krijg, weet niet hoe het met die pwo’s zit (vooral creatine/arginine).

1 like

Thanks! Ik ga opzich ook wel goed op koffie, maar op sommige dagen voelt het toch als niet genoeg. Ik ga eens lezen.

Dat betekent dat je echt gewerkt hebt! You go girl. Heerlijk toch om even knockout te liggen na de workout.

1 like

Hoe gaan jullie eigenlijk om met intimidatie bij de gym? Ik ga eigenlijk altijd alleen en ik train ook vaak in het krachthonk. Maar ik word helaas altijd wel aangestaard door de mannen daar terwijl ik zelf geen oogcontact met ze maak/zoek. Ik kom ook altijd wel dezelfde mensen tegen aangezien ik ook vaak rond hetzelfde tijdstip ga. Zelf weet ik dat ik het gewoon moet negeren. Hierdoor heb ik ook minder zin en motivatie gekregen om naar de gym te gaan.

jeeetje wat naar, goed dat je weg bent gegaan. Heb je het ook laten weten dat je met die reden over bent gestapt?

Ik had er bij 1 basic fit locatie erg veel last van ja, maar vond die locatie sowieso veel te klein/te weinig ruimte voor losse oefeningen dus was erg blij toen ik eens bij de andere locatie kwam. Terwijl daar gek genoeg 99% man is, maar die zijn vooral met elkaar bezig. Soms voel ik het gestaar wel, of krijg je zon typisch gevalletje mansplaining naar je hoofd geslingerd maar eigenlijk ben ik er nu aan gewend. Gewoon oortjes in en negeren. Maar als er duidelijk over je gepraat wordt zo zou ik er ook wat van zeggen en overwegen over te stappen naar een andere sportschool…

1 like

Ik zou sowieso iets tegen de manager zeggen! Als ik zelf een gym zou hebben zou ik dit soort sfeer ook willen vermijden en dat kan alleen maar als leden je erop attent maken dat ze zich ongemakkelijk voelen. Als hij of zij niets doen met je klacht weet je genoeg en zou ik gewoon een andere gym zoeken

Ik herken dit zelf allemaal terwijl ik er helemaal niet om vraag. Ik kom er puur alleen maar om te trainen. Bij mij werken ook alleen maar ‘jonge mensen’ bij de balie en die kijken zelf ook altijd en praten ook vaak over mij. Misschien inderdaad een idee om dan maar te switchen van gym. Ik train nu bij fff (dichtbij huis) maar zo te horen is basic fit ook niet echt beter.