Hoe houden jullie jezelf gemotiveerd voor home workouts? Ik paaldans sinds een tijdje en ik wil eigenlijk iets van een aanvullende workout doen, vooral om op sommige plekken sterker te worden. Ik doe alleen ook al yoga dus ik heb eigenlijk geen geld om er ook nog een sportschoolabonnement bij te nemen. Ik heb wel eens periodes home workouts gedaan maar daar ben ik dan heel even netjes consistent in en dan al vrij vlot niet meer, tot ik het twee maanden later helemaal niet meer doe
Elke dag op een bepaald tijdstip doen, bijvoorbeeld direct als je wakker wordt, dan denk ik er niet eens meer over na maar doe ik het gewoon zonder eerst uren te miepen tegen mezelf.
De afspeellijst Beast Mode op Spotify!
Ik heb idd vaste dagen en tijdstippen voor mijn home workouts. Ik volg ook gewoon Epic van Caroline Girvan (ik doe 3 x per week) dus hoef ook niet echt na te denken wat voor filmpje.
Oh die stretch lijkt mij ook wel wat! Tnx
Iemand ervaring met de proteine repen van Kruidvat? Ze zijn nu namelijk in de aanbieding.
Ik heb vandaag weer een lesje pilates gedaan zooo hee wat is dat toch zwaar. Doe best vaak bodypump of juist iets met veel cardio zoals rocycle maar die kleine bewegingen in pilates killen je gewoon haha
Jaaa dit vind ik dus ook. Na 8 van die beenlifts op je zij denk ik “ HOEZO gaan we nu nog door met dit been? ”.
Terwijl ik mijn benen best zwaar train
En ik heb er dus ook nooit spierpijn van na zo’n Pilates achtige les. Terwijl ik daar dan zooo verzuur.
—-
Zit er echt zo lekker in, heb nu echt een vast schema wanneer ik sport en begin ook verschil te merken tijdens trainingen en te zien in de spiegel. Blij mee
Gisteren iets te enthousiast getraind waardoor m’n rechterarm zoveel spierpijn heeft dat ik hem nauwelijks kan optillen en strekken. Iemand tips?
Haha waarom heb je maar in 1 arm spierpijn? Ik zou zeggen eiwitten eten, magnesium slikken, proberen te stretchen en ff lekker warm maken onder de douche
Haha links ook wel een beetje maar daar kan ik gewoon alles mee, weet ook niet waar het misging.
yoga misschien? veel poses vergen veel van je balans
Vroegâh had ik balansoefeningen balansoefeningen gedaan, in de hoop dat het hielp met mijn balans en stijve enkels l. Ik moest van de fysio iedere dag op zo’n balansbal een paar minuten staan. Ook moest ik op de loopband.
Maar verder heb ik nul komma nul verstand ervan.
Vandaag is weer een nieuwe reeks Caroline Girvan begonnen. Iemand anders, die ook een poging doet?
Wow respect dat je iedere werkdag gaat sporten! Hoe lang doe je dat al op die manier? Als je het leuk vindt om te delen natuurlijk.
Ik zou eens kijken naar specifieke balansoefeningen in yoga inderdaad! Je hebt bijvoorbeeld de ‘tree-pose’, met wat uitbreidingen (handen omhoog, armen in cactus-vorm, etc). Of adelaarpose, of warrior 3 of dancer pose. Heb ze hieronder ff geplakt in volgorde van noemen:
Ik sport nu twee weken met een personal trainer en ik merk echt al zoveel verschil. Nu moet ik zeggen dat mijn basis ook 3x kut was na long covid, maar met kleine stapjes ga ik weer terug naar m’n oude niveau. Mijn gewicht is voor mij nooit een issue geweest dus het maakt me niet echt uit of ik af ga vallen of aan ga komen, ik wil me gewoon weer energiek voelen. (Ik ben me ervan bewust dat dit een privilege is) Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe vaak jullie op de weegschaal staan (icm sporten)? Ik vind het wel fijn om te zien wat het met m’n lichaam doet maar ik wil er geen focus op hebben.
- Iedere dag
- Om de dag
- 1x per week
- 1x per maand
- Nooit
- Anders
0 stemmers
Ik meet alleen centimeters en niet mijn gewicht.
Ook dat meet ik niet.
Ik zie in de spiegel wel hoe ik er uitzie, en merk aan mijn kleding wel hoe het zit. Verder zit ik lekker in mijn lijf, of juist niet.
Voor mij genoeg indicatie.
Maar het is inderdaad slimmer om cm te meten in plaats van gewicht, want je gewicht zegt niets over hoeveel vet je kwijt bent en hoeveel spier er bij is gekomen. Je zult waarschijnlijk strakker worden, niet per se lichter. @Stofdoek
Ik merk dat ik alleen maar zwaarder wordt van sporten, terwijl ik in de spiegel kijk me beter in m’n vel voel zitten haha. Dus de weegschaal heeft voor mij geen toegevoegde waarde eigenlijk. Hang ook niet echt waarde aan m’n gewicht om die reden, dus af en toe ga ik er weleens opstaan omdat ik nieuwsgierig ben