Fitnesstopic

Ik vind stronger echt het geld waard, ze zakken niet af en schijnen niet door.

En sorry, maar iedereen die zegt dat gymshark leggings squatproof zijn liegt en heeft zichzelf nog nooit goed in de spiegel gezien van achter denk ik haha. Van iedereen die ik ooit in zo’n legging heb gezien heb ik het ondergoed kunnen uittekenen. Ik vind zelf overigens ook de stof van gymshark niet fijn, totaal niet luchtig, voelt een beetje als een dikke maillot.

5 likes

Maak maar een grapje hoor. Mijn ervaring (en ook wat ik bij anderen regelmatig zie) is dat die leggings gewoon niet squatproof zijn, zeker niet bij wat vollere benen/billen

Je moet bij Gymshark weten wat je koopt denk ik. Bij mij zijn alleen de Adapt en Vital squatproof en ik heb dikke benen en billen. De rest die ik heb geprobeerd zeker niet. Dus dat zijn leggings voor upper body-dagen haha.

Ik heb twee donkere vital seamless leggings en die zijn zeker wel squatproof. Je zou wel contouren van ondergoedrandjes er doorheen kunnen zien maar nogal logisch dat stof onder strakke stof gewoon te zien is. Kleur-technisch schijnen die echt niet door.

Maar ik denk dat je het beste gewoon kunt bestellen en aanvoelen of je het wat vindt @Diplodocus , want smaken verschillen. Ik vind de adapt collectie van GS bijvoorbeeld veel te strak en warm, maar dat is een hele populaire onder velen. Ieder zijn ding :woman_shrugging:t4:

1 like

Ik ben begonnen met iron van Caroline. Heb al maanden niet gesport en nog langer geen krachttraining gedaan en ik zie mijn spierballen wegsmelten dus het werd weer eens tijd. Maar de oefeningen die zij met 30 kilo doet kan ik dus niet volhouden zonder extra gewicht :grimacing: en lunges lukken me gewoon nooit echt diep en goed omdat mijn tenen niet zo ver dubbel kunnen

1 like

Ik wil daar ook mee beginnen als ik Epic endgame heb afgerond! Zijn kortere filmpjes toch?

Ik volg eigenlijk nooit haar gewicht, ben echt een slapjanus, en doe vaak de helft of zelfs een derde. Alsnog veel resultaat mee behaald. Ik zal nooit de nieuwe Arnold Schwarzenegger worden, maar zie er wel goed uit in een legging.

1 like

ja 30 minuten en simpele, straight forward oefeningen

4 likes

Kringloop, soms de mannenafdeling :woman_shrugging:

3 likes

Ik ben een paar maanden geleden geopereerd en ben afgelopen week weer begonnen met krachttraining. Wel heftig zeg. Veel spierpijn. Ik merk ook direct dat ik spiermassa ben verloren. Dat zei de weegschaal ook :joy:

3 likes

Hoe doen jullie het altijd met haren wassen en sporten? Ik sport 4/5x per week en wil eigenlijk mijn haar maar 2x per week wassen, maar het wordt nu warmer dus zweet ik ook meer. Het liefst wil ik dan elke keer na het sporten mijn haar wassen :sweat_smile:

1 like

Ik was wel iedere keer m’n haar, maar ik was sowieso al iedere dag m’n haar haha

1 like

Droogshampoo, of een strakke staart zodat ik sowieso gel/haarspray moet gebruiken en het niet opvalt dat het vies is :sweat_smile:

1 like

Uitspoelen en wassen met een lichte conditioner?

1 like

Droogshampoo en haarstijlen uitproberen voor als het eigenlijk al gewassen moet worden.

1 like

Ik wil mijn haar ook niet zo vaak wassen, maar kom er niet onderuit helaas. Ik sport ongeveer 4/5/6x in de week en zweet ook heel erg bovenop m’n hoofd dus ik moet wel :frowning:. Soms gebruik ik alleen water voor mijn haar en geen shampoo oid

3 likes

Meh, ik vind de lessen bij mijn sportschool echt een stuk minder leuk worden. Er zijn een paar nieuwe docenten waar ik vrij weinig mee heb. Die al kauwgumkauwend zeggen: nou doe maar wat waar je zin in hebt. Eh ja, dan kan ik ook gewoon naar de basic fit he, als dit de les is. Ik heb daar toevallig wat over gezegd tegen de eigenaar toen hij daar naar vroeg en toen kreeg ik terug: ja zo zijn die lessen nou eenmaal, dan vind je dat type les gewoon niet leuk. Ehm, nee, voorheen vond ik die les het leukst namelijk.

En nu met de zomer in aantocht worden er iets te veel opmerkingen gemaakt over summer en bikini bodies. Van ja, goed je best doen allemaal, want we moeten weer in bikini. Met kerst was dat precies hetzelfde: kerstkilo’s eraf trainen, kom dan naar deze les! Ik weet niet of ik nou te kleinzerig ben, maar zulk soort dingen vind ik écht niet leuk om te horen.

5 likes

Oh dit snap ik echt helemaal! Bij mijn oude sportschool deden sommige instructeurs dat ook continu. En ik werd er ook een beetje ongemakkelijk van want het was totaal niet relevant voor mij. Leuk die paar buikspieroefeningen, maar mijn vetpercentage is minstens 20% te hoog voor die zichtbare buikspieren waar zij het over hadden. En voordat ik ‘mooie ronde bikini billen’ heb, moet ik toch echt minstens een jaar in een calorietekort zitten en heel veel sporten. Motiveer mij maar gewoon lekker om die dag, op dat moment, het meeste uit m’n workout te halen. Ik wil met trillende benen en een paars hoofd naar huis en niet denken aan een onhaalbaar fitgirllichaam.

4 likes

Pff wat een vervelende instelling hebben zij. Kan me goed voorstellen dat je je daar niet prettig (meer) voelt. Is er eventueel een andere sportschool in de buurt waar je eens zou kunnen gaan kijken of wil je wel graag hier blijven?

Ik heb vanavond een intake bij een nieuwe sportschool in de buurt. Ik weet nog niet zeker of ik er echt lid ga worden want mijn discipline is de laatste 2 jaar om te janken en dan is zo’n sportschool toch best veel geld om weg te gooien. Maargoed, we gaan het zien. Misschien helpt dit juist wel om me te motiveren.

1 like

Ik wil graag m’n deadliften pr verbeteren. Ik train meestal niet met veel gewicht, omdat we dat niet hebben bij m’n vaste gym, maar ik ben nu op een plek waar dat wel kan. Heeft iemand tips hoe op te warmen voor zwaar gewicht deadliften? Ik zit nu op 120% lichaamsgewicht.

Ik dacht zelf aan:

• standaard warming up
  • wat specifiekere dynamische stretches
  • muscle activation
1 like

Wat mij hielp om m’n deadlift te verbeteren was door op een andere dag in de week een variatie te doen. Bijv (double) paused, banded, deficit, of floating deadlifts. En dan vooral ook kijken naar waar je zwakke punt zit. Als dat ondering zit zou ik bijv. paused deadlifts in je schema zetten. Als dat bovenin zit bijv. Block/rack pulls.

Qua warming up, als ik bijv 120x3x4 ga deadliften, dan doe ik eerst 60 een paar keer, dan 80, dan 100 een paar keer en dan die topsets.

4 likes