Wat wil je er voor hebben? Ik woon in de buurt van den haag
Misschien stomme vraag maar zit je bij een sportfysio? Ik heb daar zelf heel veel aan gehad bij een vervelende blessure terwijl ik wel wilde doortrainen, zij geven vooral veel ondersteunende oefeningen om je zwakke plekken eruit te halen zegmaar. Vind t zelf een heel andere ervaring dan een ‘normale’ fysio
Wat stom. Misschien kun je, als je weer een beetje bent hersteld, wel die oefeningen doen maar dan met minder gewicht? En dan bijvoorbeeld goblet squats met heels lifted, of single leg dumbbell deadlift (als je die traag doet met focus op je glutes ).
Ooh ik wil hem wel graag hebben, kan het denk ik wel ophalen.
Nee ik ga echt naar een waar ze alleen aan sportfysiotherapie doen! Bij mij zit ie ook in mijn crossfit box. Ik weet niet waar je woont, maar als dat regio Utrecht is kan ik je wel een berichtje sturen. Ze zitten tegenwoordig ook in Leiden zag ik. Maar er zijn vast nog anderen in het land die dat doen, maar het is even goed zoeken, ik zie nu dat als ik op sportfysio Google hier in de regio deze fysio er ook niet bovenaan uitkomt
Ah ik denk dat wij dezelfde fysio hebben, haha. Ik ben ook fan in ieder geval!
Een goede sportfysio kan je wellicht ook helpen om te bepalen hoe het komt waardoor je steeds door je rug heen gaat met die oefeningen. Misschien is je houding niet goed? Misschien is het belangrijk om naast de zwaardere compound oefeningen nog kleine stabiliserende oefeningen te doen voor je core?
Een van de sportfysio praktijken in Leiden is trouwens wel echt de beste waar ik ooit ben geweest. Dus mocht je daar in de buurt wonen, ga! (DM me evt voor welke praktijk want op Google staat die niet bovenaan)
Ah, die waar ik ga zit helaas niet vlakbij het station…
Bracen vind ik zelf ook heel lastig hoor. En met mijn eigen rug moet ik dat voor mijn gevoel de hele dag door doen en dat kan ook vermoeiend zijn waardoor het er soms toch tussendoor glipt ofzo.
geen hardloopschoenen gebruiken voor krachttraining. hardloopschoenen zijn gemaakt om mee te veren en te bouncen en voor krachtraining moet je stabiel en stevig staan. ook voor de legpress bijvoorbeeld.
Moet je bij de Basic nog steeds reserveren?
Ik wil weer sporten, ik woon nu in Leeuwarden, maar verhuis na de zomer misschien naar Groningen dus lastig abonneren.
Nee is niet meer nodig
Haha, ja maar had liever een andere sportschool. Dus dit is voor nu eventjes mijn enige optie.
Ik heb dit soort schoenen, toevallig wel van Nike maar dat hoeft niet per se. Dit zijn schoenen die stevig maar lichtgewicht zijn, ik vind persoonlijk lompe en zware schoenen niet fijn met sporten.
Naast wat er wordt gezegd over een sportfysio; heb je online coaching wel eens overwogen? Weet niet of dat veel goedkoper is dan de PT die je had, maar ik heb er hele positieve ervaringen mee!
Ik zou eerder kijken bij nike of adidas die hebben een plus size lijn. Lekker met Klarna bestellen en thuis wat passen en proberen. Lijkt me beter dan een of ander abo afsluiten. Draag zelf liefste lululemon want zeer squatproof vind ik maar heel duur zeker als je nog van maat gaat veranderen, gaan wel tot maat 20 (wat volgens mij 48 is maar ik draag 10 want moet STRAK terwijl ik in jeans meestal damesmaat 48 draag)
Adidas en nike hebben vaak genoeg sale waar je voor een paar tientjes wel wat kan bestellen. Ze verkopen die plussize kleding ook op zalando waar die vaak in de sale is. H&M heeft ook plussize sportkleding maar daar heb ik geen ervaring mee.
Besteden jullie veel aandacht aan mobiliteit? Ik doe zelf meestal als cooling down een soort mobiliteit/stretchroutine, maar heb net na een dag op een stoel zitten en naar een scherm kijken deze gedaan:
Dacht dat het iets meer lowkey zou zijn, zweet me rot, maar wel heel leuk en voelt goed!
Ik vond het heel confronterend heb hem snel afgezet
Ja ik doe 2x per week yoga en zeker 10m dit soort oefeningen als cooling down. Vind m’n mobiliteit heel belangrijk en helpt ook enorm bij de krachttraining (en andersom)
Ooh nee, omdat het niet lukte? Je zou kunnen kijken of er ook meer low key video’s zijn, vond deze zelf ook qua niveau wel minstens intermediate hoor!