Fitnesstopic

Was ook de eerste keer haha. Maar wel goed om te doen! Zal iets makkelijks zoeken :slight_smile:

1 like

Ik wil eigenlijk ook werken aan mobiliteit, omdat ik idd had begrepen dat het ook helpt bij krachttraining. Heb alleen nog nooit yoga gedaan, en doe het graag thuis met een filmpje. Zie door de bomen het bos niet meer. Zoek eigenlijk iemand die hetzelfde effect heeft als Caroline Girvan qua resultaat maar dan met yoga. Wel graag stijve hark 101.

3 likes

Ik vind romwod wel fijn en ik hoor ook van mensen dat ze er heel veel aan hebben. Staan filmpjes van op YouTube. Mijn mobiliteit is over het algemeen goed, alleen kunnen mijn heupen stijf worden als ik veel en zwaar squat. Dit helpt me wel het soepel te houden allemaal.

4 likes

Ik vind Shona Vertue super fijn! Heb ook haar mobility programma, maar ze heeft ook vanalles gewoon gratis op youtube staan.

2 likes

Ik vind de Nike Training App super fijn om voor thuis workouts te gebruiken. Misschien iets meer gericht op hardlopen, veel mobiliteit voor de heupen enzo maar het kan ook zijn dat ik de workouts daar op uitkies. :wink: In ieder geval kun je in de app heel makkelijk sorteren / zoeken op welke focus (mobiliteit, kracht of conditie), of welke spiergroep, of je materialen wilt en de moeilijkheidsgraad. Daarnaast geeft een stem aanwijzingen en hoef je dus niet continu naar het scherm te kijken. Ik vind het ideaal!

4 likes

ik gebruik trouwens de gowod app om m’n mobiliteit bij te houden :slight_smile: dat is een soort mobiliteitstest en die geeft je ook een aandachtsgebied.

4 likes

Oh wat een leuke tip, ik ga het eens checken!

2 likes

Ik ga een 10 dagen mobility challenge doen! Mijn motivatie om krachttraining te doen/naar de gym te gaan is een beetje laag, en ik merk dat ik gewoon een beetje stijf ben sowieso de laatste weken. Dus ik begin vandaag, en wil het 10 dagen volhouden om iedere dag in ieder geval 10 minuten mobility werk te doen. Zijn er mensen die zin hebben om mee te doen? Dan maak ik ter motivatie iedere dag een poll.

• Ik doe mee!
  • Doe maar lekker in je eentje

0 stemmers

Ik ga trouwens zelf niet een bestaande challenge aanhouden want die zijn vaak gericht op maar 1 onderdeel, ik kies denk ik gewoon per dag een video uit. Vandaag heb ik deze 2 gedaan in plaats van mijn normale work out:

Youtube video's

11 Min. (Home) Office Mobility Routine | Full Body Flow | Follow-Along | Mobility Workout - YouTube

20 Minute Mobility Workout For Beginners | 20 MIN Beginner Mobility Home Workout - YouTube

5 likes

Super leuk idee! Ik zit met dezelfde stuggels dus doe mee. Vanavond ga ik naar yoga, die tel ik ook mee

2 likes

Leuk! Ik doe mee als ik terug ben van vakantie! Denk dat ik echt moeite ga hebben namelijk om mijn routine weer op te pakken.

3 likes

Eerste dag, check!

2 likes

Wat knap, gefeliciteerd! Doe je ze helemaal vanuit stand op de grond? Ik ben dat ook aan het oefenen en ik vind het flink lastig.

Mobility poll:

Heb je vandaag mobility werk gedaan?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb net deze video gedaan van 20 minuten, vond ‘m erg nice! Laat je niet afschrikken door hoe gespierd die gast is, het is een beginnersvriendelijke routine en hij geeft ook tips voor als je het iets makkelijker wilt maken.

4 likes

Oh ja ik heb er thuis eentje hangen waar ik bij kan als ik sta, dus dan trek ik mezelf vanaf stand helemaal omhoog. Althans, dat probeer ik, maar op de sportschool heb ik ook een blok nodig haha.

2 likes

Heb je op dag 2 aan je mobility gewerkt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik had ECHT geen zin, dus heb nu tegen mijn eigen regel in een video gedaan van maar 5 minuten. Wel blij dat ik iig iets gedaan heb! En mijn polsen kunnen ook absoluut wat extra aandacht gebruiken.

2 likes

Ik denk er steeds pas aan als ik je poll zie :clown_face: Dus ik ga het gauw doen.

Ik vind de filmpjes van Tom Merrick/the body weight warrior fijn en ik ga me specifiek focussen op mijn heupen want die zijn het stijfst kwam uit die mobility test van @Kauai en ik wil graag beter/hoger kunnen trappen met kickboksen. Hebben jullie nog specifieke doelen of gewoon algeheel flexibeler/sterker worden?

3 likes

Oh nice, goed doel! Ik richt me niet specifiek ergens op, heb een week of 2 terug ook die test gedaan in de GOWOD app en ben benieuwd of ik mijn resultaat van 63% kan verbeteren!

Train je ook je hip flexors? Dat is dé spier die je benen hoger krijgt.

Mijn rechterheup is random heel stijf dus die probeer ik los te krijgen, maar dat is spanning van jaren dus zal zeker maanden duren.

2 likes

Ja die geef ik speciale aandacht idd!

1 like

Yoga doet t m! Maar volgens mij kan ik niet meer gratis testen nu :frowning:

4 likes