Fitnesstopic

Goals!!

Heb je vandaag mobility werk gedaan of ga je dat nog doen? Dag 3!

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ga vanavond als ik thuis ben eentje doen:

2 likes

Ik heb een heel regime en je kan het wel vertragen als je ze goed verzorgt maar helemaal voorkomen is gewoon onmogelijk helaas. Als de geur er eenmaal inzit is ie ook heel moeilijk nog eruit te krijgen, het is echt gevalletje voorkomen is beter dan genezen.

Wat ik doe:

• na iedere training bandages wassen (ja misschien stating the obvious maar ik zie ook weleens mensen direct na trainen hun bandages weer keurig oprollen om er de volgende dag weer lekker opnieuw mee te trainen…)
  • zoveel mogelijk luchten idd
  • ik bewaar er standaard zakjes cederhoutsnippers in, nemen vocht op en ruiken lekker
  • van binnen droog en schoonmaken na trainen (al ben ik zelf te lui om er echt na elke training van binnen te gaan zitten kutten met alcohol of iets antibacterieels)
  • af en toe zo’n spray erin FRESH K.O. SPRAY

Maar na een paar jaar max is het over het algemeen wel echt klaar en tijd voor een nieuw paar. Je wil niet die persoon zijn om wie iedereen met een boog van 3 meter heen loopt :thumbsdown:

2 likes

Mobility poll! Vandaag gedaan?

• Ja!
  • Nee!
  • Hoezo is het nog maar dag 4 niet eens op de helft nu al spijt dat ik ben begonnen jakkes

0 stemmers

Ik heb mijn stem van gisteren aangepast want ik heb het niet meer gedaan :clown_face: maar vandaag wél en het was super nice. Hele rustgevende stem heeft hij ook. Hij legt goed uit, vertelt hoe je een oefening simpeler kan maken en ook juist wat ingewikkelder!

2 likes

Mobility poll van de dag. Halverwege, jullie zijn al bijna van me af!

• Done!
  • Not done!

0 stemmers

Ik heb vanochtend deze gedaan

En als je een paar dagen hebt gemist geeft dat helemaal niet! Je kunt gewoon morgen of vandaag (opnieuw) beginnen 🫶

2 likes

Jaaa snap ik! Morgen weer lekker oppakken, helemaal goed toch

1 like

Mobility poll dag ZESSS

• Ik heb het gedaan
  • Ik heb het niet gedaan

0 stemmers

Geen video van mij dit keer, ik heb de app van Krissy Cela gedownload en daar een programma gestart waar ook mobility in zit!

Wat goed!! Ben je zelf ook tevreden? Ik ben nu iets meer dan een jaar krachttraining aan het doen en ik baal echt dat ik toen geen foto gemaakt heb, ben erg benieuwd.

1 like

Zijn jullie nog aan het mobility’en? Ik iets minder trouw maar nog wel om de dag ofzo. Kwam gister alleen niet meer uit mijn stretch die ‘pretty calm and relaxed’ zou moeten voelen en toen moest ik mijn vriend roepen om me uit de knoop te halen :sweat_smile:

2 likes

Haha oei

Ik heb niet meer de mobility poll gepost want er reageerden steeds minder mensen. Zelf een paar dagen gemist maar vond het wel een leuke uitdaging!

Ik volg nu een programma in Krissy Cela’s app met 1 dag mobility en abs, en sowieso mobility oefeningen om op te warmen en af te koelen. Vind het so far echt een leuk programma en ga over een tijdje de mobility meting in de GOWOD app opnieuw doen!

3 likes

Ik heb dat met één van mijn knieën. Daarom ben ik ook gestopt met lang hardlopen, want bij mij ging de pijn helemaal niet weg naarmate ik het vaker deed. Het werd alleen maar erger. Ik let nu ook goed op wanneer ik mijn benen train dat ik mijn knie niet overbelast, want ik denk dat dat het was. Mocht je het willen, zou je misschien een keer langs de fysio kunnen gaan.

1 like

Met van die gewichtjes is fijn! Je kan ze bij decathlon allemaal proberen in de winkel, ik heb er zo gewoon eentje uitgekozen die ik fijn vond.

Nieuwe sportkleding gekocht van de nieuwe whitney x gymshark collectie. Ik heb deze tops en broekje al in andere kleuren en vind ze zo fijn.

6 likes

Ik draag eigenlijk nooit lange leggings, veel te warm voor me :sweat_smile:

1 like

Ik wil dit kunnen

7 likes

Ik heb vandaag week 5 van het Commit Gym program in de Evolve You app afgerond! Betaal 38 eu per kwartaal voor de app en dit is het eerste programma dat ik doe, vind het zoo leuk. Dit specifieke programma focust zich op krachttraining, stamina en mobiliteit. Doe 1 dag upper body, 1 dag lower en 1 dag abs en mobility (thuis). Het schema wisselt iedere 2 weken en die afwisseling zorgt echt dat het leuk blijft! Ben benieuwd wat voor resultaten ik ga zien als het programma klaar is na 20 weken, maar voor nu sowieso lekker vol te houden.
(Vgm kun je de eerste 2 weken gratis proberen, staan ook veel yoga flows en losse workouts in naast de verschillende programma’s)

4 likes

Ik geef sinds kort zelf personal training en nu had ik 3 maanden geleden een heel plan opgesteld met iemand. Ook met eten enzo erbij. Geen dieet maar wat aanpassingen en iedere week een gesprek en alles.
En vandaag heeft ze gewoon haar doel bereikt. Ik ben zo trots op haar! En ze zei zich ook super goed te voelen. Ik blijf haar nog tijdje begeleiden, gewoon omdat ik dat belangrijk vind. Hoop dat ik zo nog veel meer mensen mag helpen :blush:

36 likes

Zo leuk!! Heb je misschien aanraders voor een personal training opleiding? Wil er zelf graag eentje doen maar er is best veel aanbod

Ik heb zelf eerst fitness trainer a en b gedaan en daarna personal training bij sport&people. Je krijgt dan theorie en daarna kan je gelijk oefenen in de praktijk. Dat was altijd op een zaterdagochtend.
Daarnaast nog een stage van 8 uur in de week.
Ik deed dit naast mijn gewone werk in de avond. Ik vond het prima te doen.

Hier nog een linkje met informatie in het algemeen waar je op kan letten voordat je je ergens aanmeldt voor een opleiding:

2 likes

Thanks voor je tips!! Ik geef groepslessen dus dit lijkt me een mooie volgende stap :smiley:

3 likes

Leuk! Welke groepslessen geef je? Ik geef ook een aantal groepslessen. Leuke variatie wel zo :smile:

1 like

Een banaan.

3 likes