ik eet 1-2 boterhammen met jam of appelstroop, afhankelijk van hoe zwaar m’n workout gaat worden
2 a 3 dadels zijn vaak genoeg voor mij. Of anders een stuk fruit.
Ik neem dat wat kwark met een stuk fruit. Bij voorkeur een banaan. En koffie!
Barebells reep en koffie.
Ik eet dan niks, ga pas na het sporten ontbijten
Als ik alleen krachttraining of weightliften ga doen dan eet ik vaak iets van fruit en een cracker, als ik weet dat ik echt conditioneel echt stuk zal gaan drink ik alleen koffie (ik crossfit dus het wisselt nogal). Niks eten werkt wel alleen als ik echt vroeg ga, want met knorrende maag trainen is ook niet fijn. Maar ik sport vaak om 7u s ochtends en dan gaat dat wel goed.
Een banaan en een kop koffie, want cafeïne is de beste pre workout voor mij.
Ik crossfit ook. Geen verschil bij mij wat betreft intensiteit van de workout. Dit hou ik gewoon binnen.
Hallo! Ik ben sinds (zeer) kort begonnen met naar de sportschool gaan. Normaal gesproken deed ik een paar keer per week aan hardlopen maar met het warme weer ben ik er helemaal uit en wou ik wat anders. Nou ben ik vanuit het hardlopen heel erg gewend aan heel veel cijfertjes en data, ik kan mijn hele hardloop carrière vanaf dag 1 in alle details terug zien in m’n runkeeper app/m’n Garmin horloge. Nu op de sportschool voel het een beetje structuurloos ik heb de fit for free app wel, maar daar kan je alleen voorgeprogrammeerde workouts in kiezen die je vervolgens niet kan aanpassen (sommige machines die hij vind dat je moet gebruiken staan niet eens in mijn sportschool).
Lang verhaal kort, hoe houden jullie je progress bij? Hoe onthoud je hoeveel gewicht je bij welk apparaat normaal aankan? Of hoeveel sets je doet?
Ik gebruik fitnotes app. Ofja als ik weer goed ga. Loop bij de f4f app tegen hetzelfde aan
Ik gebruik een betaalde app, maar heb heel lang JEFIT gebruikt! Staan workouts in, maar je kan ook zelf schema’s maken en hij houdt je gewichten ook goed bij.
Ah top! Ik ga beide apps even downloaden om ze te bekijken
Ik schrijf het ouderwets op in een schriftje haha
Dit heb ik voor hardlopen ook een hele tijd gedaan (Naast m’n automatisch data verzamelende app&horloge). Zelf in een schriftje je vooruitgang bijhouden met grafiekjes en tabelletjes en verschillende kleuren pennen en wat stickers
eigenlijk meer een hobby dan echt nuttig
Voor fitness weet ik niet of ik dat zou doen, het zijn zo veel meer losse oefeningen en factoren om bij te houden.
Ja dat is zo! Toen ik bodypump deed hield ik het braaf bij maar dat was ook makkelijk. Nu schrijf ik wel op bv:
Deadlift: 3 sets 15x 55 kilo
1 set 10x 75 kilo
Zoiets. Dan weet ik bij bepaalde standaard oefeningen ongeveer hoeveel ik erop moet doen en kan ik wat voortgang (voor- of achteruit) bijhouden.
Niet teveel balen en gewoon weer 1x beginnen zonder verwachtingen. Meestal pak ik het na die 1e keer wel weer op. Ik vind het beginnen moeilijker dan het volhouden.
Ik plan dan groepslessen in waar ik me voor moet inschrijven en dan durf ik niet te cancellen haha
Ten eerste: probeer je niet stom te voelen. Je bent niet stom omdat je even geen zin hebt en om zo negatief tegen jezelf te doen, daar heeft helemaal niemand iets aan.
Probeer jezelf je doel voor stellen. Waarom wil je graag sporten? Als je dat weer even voor ogen houdt helpt het misschien weer om te gaan.
En ben je nog steeds niet gemotiveerd, maar ergens wel want het stemmetje blijft in je hoofd; ga oefeningen doen die je leuk vindt, niet te zwaar, lekker voor de fun, geen druk van de buitenwereld. Je doet het voor jezelf
Na een tijdje wil je dan mss wel weer op schema etc.
En besef dat het geen wedstrijd is, je hoeft niet perse over 2 weken dit of dat bereikt hebben. Lekker sporten omdat je dit voor jezelf besloten hebt.
Voelen jullie je wel eens opgelaten in de sportschool? Ik ben vaak als enige vrouw (of één van de weinige) in het krachthonk en vandaag was ik me echt hyperbewust van mezelf, terwijl dat normaal gesproken wel mee valt. Eerst zat er een man de hele tijd te staren en daarna werd ik aangesproken door een andere man. Nu vond ik het niet per se erg dat ik werd aangesproken, maar ik ben toch na een minuut subtiel door gegaan naar een andere oefening
Ik ben sinds de challenge van @vitaminwater mog steeds veel bezig met mobility, met name heupen doe ik nog steeds om de dag ong. En ik heb net na 8 weken voor het eerst die mobility test opnieuw gedaan en ben best veel verbeterd, echt nice en motiverend!
De rest is niet echt verbeterd maar daar heb ik ook niet zoveel aan gedaan nu, wil ik later wel
Wauw zo nice! Goed gedaan!
Heb je de betaalde versie van de app, dat je de test nog een keer kon doen?