Fitnesstopic

Ja thanks voor het duwtje in de rug want ik kapte er steeds mee en dankzij die challenge is het routine geworden eindelijk! Heb de betaalde app genomen idd, was te nieuwsgierig

3 likes

Ja, regelmatig. Zeker als ik iets nieuws ga doen, of iets zwaars. Heb wel geleerd dat ik ook weleens per ongeluk lang zit te kijken iemands richting op. Je kan het in een kleine gym bijna niet ontkomen, behalve als je de hele tijd naar de vloer kijkt. Ik bedoel er ook niks mee, dus ik probeer dat maar te onthouden als ik t idee heb dat iemand naar me staart.

3 likes

Zo leuk om te horen :relaxed: het heeft er bij mij ook voor gezorgd dat ik standaard wat oefeningen doe in mn warming up en cooling down, echt fijn

2 likes

Heb dit apparaat geprobeerd in de sportschool. Goed opgelet dat ik alles rustig en zo ver mogelijk door proberen te zakken (maar ik ben klein dus soms kletste het metaal op elkaar :smiling_face_with_tear:) maar ik heb echt vrijwel geen spierpijn?

Ben super onfit dus had het wel verwacht. Iemand wellicht tips die ervaring heeft met zo’n ding? Hij staat echt pas nét bij ons dus bij de sportschool zelf is er nog niet superveel ervaring mee.

Geen spierpijn betekent niet dat je training niet effectief was! Verder helpt het misschien om filmpjes over de hack squat te kijken om je vorm te checken, en wellicht wat zwaarder laden?

1 like

Dit een goede oefening als je een beginner bent, omdat het een stuk makkelijker is om te leren dan een back squat en er kan minder fout gaan. Spierpijn is niet de beste graadmeter van een goede workout, maar als je het te makkelijk vond zou ik het volgende keer zwaarder doen.

@vitaminwater bij mij is spierpijn normaliter wel het gevoel dat ik wat heb gedaan! Heb wat arm en schouderdingen gedaan en die voel ik zeer. Maar dan ga ik nog eens met meer gewicht proberen. Weet zeker dat ik het zonder apparaat met dat gewicht (dit is 25 en had er 10 bij ofzo nog?) niet zou redden.

Heb wel het idee dat ik qua vorm niet echt iets fout doe. Zit ook gevangen in dat ding dus weinig bewegingsruimte :grimacing:. Kan m’n voeten nog wel anders neerzetten misschien. Dichter bij elkaar of juist verder uiteen?

1 like

Ja het klopt idd dat je bij deze meer gewicht kan tillen dan bij een barbell squat, deze ondersteunt namelijk je stabiliteit waardoor er meer kracht overblijft om te squatten ipv dat er kracht naar je core gaat. Dus zou ‘m zeker zwaarder proberen :slight_smile:

Ik denk dat als je je voeten verzet je specifiekere spiergroepen traint, bijv. voeten bij elkaar target je meer quads en voeten wijder dan heupbreedte eerder hamstrings en glutes. Zou je zeker mee kunnen variëren en kijken wat je voelt!

1 like

Vandaag voor het eerst in tijden weer eens vrjj gaan trainen, was erg fijn!

1 like

Sportschool hier in de buurt benaderd die als het goed is heel vergelijkbaar is met mijn oude sportschool. Dus ga daar ook weer crossfitten en boksen :muscle:t2:

2 likes

Wat is jullie favo oefening op dit moment? Ik ben tegenwoordig fan van front squad en hip trusters met de barbell! En ben m’n deadlift ook lekker aan het laden, ook erg blij mee.

1 like

Ik doe nog steeds Caroline thuis, en ik heb hip thrusts voor mijn gevoel nog niet echt onder de knie. Ik denk omdat ik ze vanaf mn bed doe en het een boxspring is, dus te hoog en mss wat teveel vering. Doe nu vaak in de plaats bridges maar wil toch echt gaan oefenen met hip thrusts, zou het de moeite zijn om een bench in huis te halen daarvoor? Zelfde geldt eigenlijk voor Bulgarian split squats.

1 like

Misschien voor de hand liggende optie, maar mijn bank is echt precies de goede hoogte hiervoor, misschien jouwe ook? En anders idd misschien een leuke investering om een bankje in huis te halen, volgensmij ben jij wel echt heel committed aan thuis trainen :clap:

1 like

Ja ik sport het liefst in mijn slaapkamer (ook ivm mijn katten die ik dan buitensluit haha). Ga ik eens naar bankjes kijken.

Ik ben te lui en te skeer voor de sportschool, nu doe ik 3 x per week nadat ik uit bed rol een workout en zo houd ik het wel vol. Zou soms wel bepaalde apparaten weer willen doen, maar geef toch liever mijn geld aan iets anders uit haha. En ben echt bang dat ik dan gewoon na 3x niet meer ga.

1 like

Om maar gelijk daad bij woord te voegen, heeft iemand ervaring met deze bankjes? Of andere aanraders? Zit ook nog naar dumbbells te kijken, dat vind ik al helemaal moeilijk. Dus tips zijn welkom.

1 like

https://www.decathlon.nl/p/halterset-krachttraining-20-kg-met-schroefdraad/_/R-p-7449?mc=8018574&c=ZWART

Ik heb deze en helemaal prima voor thuis. Een bankje heb ik niet. Gebruik gewoon een stoel :smile:

1 like

Ik heb ook zo’n set @Bunnyslippers! En mijn vader ook 1 van 30 jaar oud, haha. Gietijzer is lekker duurzaam :+1:

1 like

@vitaminwater Ja ik heb nu ook zo een set! Maar omdat ik lui ben dacht ik nog wat extra losse gewichten zodat ik makkelijk kan afwisselen. En met renegade rows en Diamond press lijken me die afgeronde hoeken me wel wat (ik rol nu vaak weg :skull:).

Heb nu alleen zo een hippe doorzichtige kunststof stoel die omkiepert. Bovendien hebben we nog een budget via werk voor dit soort uitgaven á 130 euro (en na september dus weer) dus moet er wel even gebruik van maken :netherlands: . Of ik moet gewoon een barbell halen.

2 likes

Ik vind die twee bankjes er nog wel redelijk hoog uitzien! Misschien is zo’n stepbank iets, kun je meestal ook op verschillende hoogtes doen maar is wel lager. De bankjes bij ons in de sportschool zijn stuk lager dan die van bol als ik naar de foto’s incl. persoon erop kijk.

1 like

O slim! Even gecheckt en die zijn idd 50cm plus hoog, en lees dat voor hip thrusts max 41 cm wordt aanbevolen. Ik ga nog even verder browsen.

1 like