@vitaminwater @Kauai bedankt voor jullie uitgebreide reacties en concrete tips, hier kan ik echt wat mee! Ik ga de komende tijd wat experimenteren, ben al meteen weer extra gemotiveerd haha. Hopelijk kan ik hier binnenkort weer met mooie resultaten terugkomen
Wat doen degenen die thuis sporten met deze temperaturen?
Ik ben zo moe van het slechte slapen dat het 's ochtends vroeg niet echt lukt en de rest van de dag vind ik het eigenlijk te warm.
Maar vind het ook zonde als ik dan de hele week niks doe en weer zo uit m’n ritme raak.
Oh ja, ik doe het na werk, ongeacht hoe warm het is. Kan daarna toch meteen douchen.
Je kan ff een natte theedoek oid meenemen om in je nek te leggen, veel water en een ventilator aan als je die hebt. En af en toe je polsen nat maken met koud water.
Je workout kan je nog wat aanpassen met wat meer rust dan normaal tussendoor.
Nog steeds zweten, maar lekker douchen daarna!
Niet. Het is 400 miljoen graden in huis met veel zonlicht. Ben ook nog ongesteld, dan heb ik het al 5 graden warmer.
Vond het wel even een goede break, merkte nl dat mijn hongergevoel in overdrive ging en dan is een kleine pauze soms wel even lekker. Dit weekend ga ik wel weer. Voor nu heb ik gewoon heel veel stappen gezet (gisteren en eergisteren 18k+).
Hoe zet je jezelf daartoe?
Heb je geen last van de warmte dan? Doe je dezelfde dingen die je ook op minder warme dagen zou doen?
Geen idee, het was 28 graden gisteren binnen. Wat extra pauze tussendoor en genoeg drinken. Maar oké, ik doe geen HIIT met dit weer hoor
Trainen in hitte is juist weer een extra dimensie vind ik haha ik was laatst bij de boksles en de airco was kapot. Meteen hartslagrecord gezet
Anders trainen met body weight in het park? Heb ik ook een hele tijd gedaan, is heerlijk!
Ik heb donderdag chin ups gedaan en dacht eerst dat ik gewoon spierpijn had. Maar het is inmiddels zondag en 1 onderarm is dikker dan de ander, doet pijn bij strekken en ik kan die arm niet helemaal strekken Weet iemand hoe dit kan en of dit enigszins normaal is? Begin het een beetje eng te vinden haha
Ai dat klinkt niet fijn! Heb je misschien iemand in de buurt die de volgende keer kan checken of je de chin up goed uitvoert?
Het zou kunnen zijn dat een spier of pees overbelast is in je arm/ schouder. Maar als het blijft aanhouden mss toch even langs een huisarts of fysio!
Ja het was een groepsles, dus als je het niet goed doet dan hoor je het meestal wel. Was wel een volle groep, dus de volgende keer dat ik dit moet doen ga ik dit even aangeven zodat de instructeur even extra komt checken
Heb je toevallig een tuin waar je oefeningen kunt doen? Dan heb je nog een briesje. Mijn sportschool heeft geen airco en ik ga gewoon op mijn vaste dagen heen. De eerste 10 minuten moet je echt even wennen aan de warmte en daarna gaat het weer prima.
Heb wel een tuin, maar heb ook geconcludeerd dat ik met dit superhete en benauwde weer gewoon zo min mogelijk moet doen.
Ik krijg er echt last van als ik intensiever ga bewegen dan een rustige wandeling, dus ik pik het gewoon weer op als het wat is afgekoeld.
Respect voor iedereen die wel gewoon doorgaat!
Voor de liefhebbers, Gymshark is in de aanbieding bij Otrium!
Ik heb net voor de vierde keer deze week getraind en daarmee de 2e week afgerond van het 8-weekse programma van Danyele dat ik volg in de Evolve You-app! Is gericht op het verbeteren van je 3RM, dus echt sterker worden. So far so good, ben benieuwd naar resultaat over 8 weken en het verbeteren van mijn PR op db shoulder press, lat pulldown, squat en sumo deadlift 🏋🏼♀️
M’n applewatch zegt ong 150 kcal verband in 45 minuten krachttraining (dat is incl. pauzes). Zweet me steeds helemaal de tandjes en dan lijkt het rendement zo weinig . Ben ook nog wel veel te dik dus heb in verhouding weinig spieren ook.
Of zou het in werkelijkheid meer moeten zijn ?
Ik heb geen idee of dit aantal klopt, maar het is volgens mij wel zo dat je na je krachttraining langer calorieën blijft verbranden itt cardio (zo’n afterburn effect? ik google dit nu, zijn wel wisselende artikelen over te vinden). En anders: je hebt lekker gesport, je hartslag flink omhoog gehaald dus dat is sowieso al een win! Hopelijk ‘verpest’ het tegenvallende aantal kcal dat niet voor je!
Ik probeer me er idd niet blind op te staren. En het is beter dan Fitbit! Want die gaf echt het 4dubbele aan en dat is een grotere deceptie dan dit uiteindelijk haha.
Ik verbrand ook niet veel tijdens krachttraining, maar ik merk wel dat mijn verbranding voor langere tijd hoger is. Vooral na een tijdje, als je ook meer spieren opbouwt.
Voor mij doen zwaar, max 8-12 herhalingen en dan x3 (na overleg met een instructeur). Want ik wil graag sterker worden en omdat ik zo onfit was val ik daarmee ook af als ik normaal eet . Doe voornamelijk benen, borst en rug/schouders. En dan als einde klein beetje core en armen nog!
Die kcal zijn dan wel wat Apple aangeeft als actieve kcal. Dus als je ook de ‘inactieve’ kcal erbij telt kom ik wel op iets boven de 300 uit in die tijd.