Fitnesstopic

In tegenstelling tot de rest tot nu toe pas ik niks aan en volg ik m’n gewone schema. Ik merk geen enkel verschil :slight_smile: ik heb eerder nog meer energie/kracht. M’n whoop geeft zelfs aan dat de eerste week (incl menstruatie) het beste is om krachttraining te doen door je hormonen op dat moment en dat ervaar ik ook wel.

1 like

Ja ik heb dat ook vaker gelezen, en volgens mij herstelt je lichaam ook sneller na een workout? Ik ga bij wijze van experiment volgende keer wel op mijn slechtste dag (dag 1) normaal trainen. Eens kijken hoe dat is

6 likes

Ik moet wel gaan sporten want bij mij duurt het 8 dagen. Ik kijk het meestal per dag aan wat ik zie zitten om te doen. Meestal kan ik vergeten dat ik ongesteld ben vanaf dag 4/5 (super licht) dus dan houdt het me niet meer tegen :blush:

1 like

blughh ik heb mijn begeleide krachttraining in de crossfit box opgezegd want inflatie, en nu ga ik morgen voor het eerst naar een ‘normale sportschool’ (trainmore) en ik vind het opeens spannend. Slaat nergens op want ik doe al wel een hele tijd krachttraining, maar altijd met barbell en losse gewichten en niet met die enge apparaten bleghh

Die apparaten pak ik juist als ik ff niet de mindset heb voor losse gewichten, echt comfort dat je ze alleen even hoeft af te stellen en verder niet teveel hoeft na te denken over je vorm. Makkelijker laden ook, lekker lui. Komt goed! :hugs:

1 like

In de meeste sportscholen heb je ook veel barbells en losse gewichten dus misschien hoef je niet veel aan te passen! Ik gebruik bv ook geen enkel apparaat in mijn trainingen.

2 likes

En @vitaminwater thanks voor jullie reacties! Beviel echt goed, ben voor nu veilig bij mijn barbell gebleven haha, maar was een mooie gym!

1 like

Nu ik wat meer aan het trainen ben let ik ook stricter op mijn eiwitinname en ik wil jullie deze (vieslekkere) tip niet onthouden. Ik vind kwark persoonlijk kaal niet echt te hakken en hou ook niet van zoete toevoegingen in combinatie met het zure van kwark. Dus ik dip nacho cheese tortillachips in kwark!! Dan is het echt een chille snack en krijg ik die bak wel leeg.
Ik zeg wel eens dat mijn hele leven één grote dirty bulk is, en ik denk dat dit wel een goed voorbeeld is.

4 likes

Please report back :grin: dan zullen we zien of je duimpje terecht was

Chips met yoghurt wordt best wel veel gegeten volgens mij, ik vind het sowieso lekker!

1 like

Ik heb dan ook nog wel een luie vega dinertip voor jullie:

Die garlic granules heb ik van Euroma, gewoon bij Appie gekocht. Vandaag toevallig gemaakt voor mijn vriend, en dan ook nog met linzen penne van Honig omdat dat extra eiwitten en vezels heeft. Alle Italianen hoor ik huilen, maar het is wel cheap en goede voedingswaarden als je even de eitwitten zonder de vetten wilt hebben. Ik doe er vaak nog geroosterde broccoli of andere groente doorheen.

3 likes

Even dipsaus zakje erdoorheen gooien haha

Ik doe ook weleens koek-en speculaaskruiden door de kwark

1 like

Ik sta best versteld van dit lijstje! Vind een beginnersgewicht van helft lichaamsgewicht echt veel :o als ik tijden niks heb gedaan, begin ik gewoon met enkel de bar (15 of 20 kg) en vind ik dat al meer dan genoeg om ook de vorm goed te houden!

2 likes

Hm ja geen idee! Ik ga zelf wel snel vooruit merk ik, maar dat zal zeker per persoon verschillen. Misschien is ook wel iedereen die drie keer of minder gaat een beginner ofzo. Alles is relatief natuurlijk :slight_smile: ik deed een paar maanden geleden ook maar 20kg!

2 likes

Ja ik denk dat dit ook eerder voor powerlifters geldt misschien @Kauai? Met vier jaar redelijk consistent trainen (maar niet per se gericht op groei) kom ik hier ook niet echt in de buurt, maar zou mezelf geen beginner noemen

1 like

Zou heel goed kunnen. Ik vind het zelf wel leuk om voor mezelf wat richtlijnen te hebben. Het is zeker niet bedoeld om te ontmoedigen :slight_smile:

Wat doe jij voor training?

3 likes

Ja zeker hoor! Wat ik doe… ik zou het zelf krachttraining noemen, maar train eigenlijk nauwelijks met een gericht doel. Nu dan dat programma van 8 weken om mijn 3 RM te verbeteren, en zie wel echt progressie dus zou dat soort dingen wat vaker moeten doen. Ik vind het vooral gewoon heel leuk om een beetje te douwen en te trekken en te tillen in de gym :grin:

Zou jij jezelf powerlifter of iets anders noemen?

1 like

Ah dat is wel interessant als je met zo’n programma dan extra vooruit gaat.

Zeker geen powerlifter! Ik heb laatst voor het eerst ooit m’n 1rm geprobeerd haha. Ik doe elke dag wat anders, maar altijd met een trainer. Zij bedenken het circuit, ik pak m’n eigen gewicht erbij. En dat probeer ik consequent te verhogen. Ik vind het gewoon heel leuk, echt een hobby :slight_smile:

4 likes

Als ik toch eens vlees zou eten… :stuck_out_tongue:

Hebben jullie trouwens ook dat je puistjes krijgt van eiwitpoeder? M’n hele rug zit onder :sob: