Fitnesstopic

Altijd als ik 's ochtends sport dan stort ik een paar uur later thuis helemaal in, ben eigenlijk de rest van de dag niks meer waard dan. Ik drink volgens mij genoeg en eet ook na het trainen maar let niet per se op macro’s ofzo. Ik doe nu vaak een dutje 's middags maar zou ook wel leuk zijn als ik 's ochtends kon sporten zonder meteen mijn hele dag kwijt te zijn. Heeft iemand misschien ideeën of tips?

1 like

Dierlijke denk ik dan? Ik gebruik plantaardige en geen last van (en heb wel acnegevoelige huid). (Mocht iemand een plantaardige protein zoeken: na een hele zoektocht ben ik op Silvercrest gekomen als beste optie)

2 likes

Ben je goed opgewarmd en eet je ook van te voren? Vooraf denken aan koolhydraten/suiker, na het sporten mix van koolhydraten en eiwitten. Denk ook aan voldoende eten avond ervoor. Ik heb het vooral als ik dag/avond ervoor licht heb gegeten en ook niet goed of voldoende erna eet. En te hard gaan zonder goede opwarming helpt me ook niet. Dat kan ik savonds beter hebben omdat je lichaam dan al hele dag in beweging is geweest.

1 like

Ik heb dit ook een tijdje gehad en ben toen bewust wat meer eiwitten gaan eten. Ik wil echt helemaal niet bezig zijn met voeding maar ik merkte dat na het sporten soms echt alle energie uit me werd getrokken dus dacht dat dat dan toch iets met voeding te maken had. Ik ben toen wat meer water gaan drinken voor en na de training en na de training meer gaan eten. Vrij snel als ik thuis van trainen nam ik dan zo’n proteïne kwark ding met 20 gram eiwit. En dan een uurtje daarna at ik dan ook weer iets zoals crackers met avocado of hummus of ei oid. Bij mij hielp het wel!

1 like

Nee ook plantaardige! Ik ga eens kijken naar die van jou, dankjewel :slight_smile:

Thanks @ellegirltalk ook! Ik ben denk ik wel goed warm want ik fiets een kwartier naar de sportschool en doe dan daar ook nog warmingup. Maar als ik vroeg train doe ik dat soms zonder te ontbijten van tevoren dus dat helpt vast ook niet, maar ook als ik wel ontbijt (havermout) heb ik het eigenlijk. En ga toch maar nog meer drinken want ik zweet wel megaveel dus kan sowieso geen kwaad, en iets bewuster kijken naar wat ik eet erna en zorgen voor genoeg eiwit/koolhydraat. Ik eet nu meestal gewoon waar ik zin in heb en dat is meestal ook niet veel meer dan ik normaal eet, dus daar valt wel wat te winnen denk ik.

2 likes

En misschien iets met elektrolytes drinken na het sporten?

1 like

Ik ben benieuwd of iemand hier misschien door het sporten ook verschil is gaan zien mbt cellulite? Ik heb een tijd stilgestaan met sporten en ineens best wel wat op mijn (boven)benen en billen, hoop dat het nog wat wegtrekt nu ik het sporten (met name krachttraining) weer opgepakt heb en weer wat minder troep eet.

2 likes

Ik merkte dit toevallig laatst ook op bij mezelf! Ik twijfelde (hoopte haha) dat het aan het licht lag maar ik vrees toch een beetje.

Voor de zomer zat ik heel lekker in het sporten en de afgelopen twee maanden wat minder. Ik hoop ook dat, nu de zomer weer op zijn einde loopt en de temperaturen hopelijk lager worden dat ik weer de discipline kan vinden om vaker te gaan.

Dus helaas nog geen ervaring met cellulitus wegtrainen maar ik houd het in de gaten :grinning:

1 like

Ja ik! Heb er een tijd geleden toevallig wat over gepost. Ik heb echt 70% minder ofzo. Had het al semi geaccepteerd dat dat nu eenmaal zo was en alleen maar erger zou worden, dus het was een leuke verrassing :slight_smile: zal bij jou vast ook weer wegtrekken!

3 likes

Hebben jullie een doel voor ogen met bepaalde oefenignen? Zo ja, wat dan?

• Squat
  • Lunges
  • Bulgarian split squat
  • Deadlifts
  • Row
  • Pull ups
  • Push ups
  • Iets anders
  • Nee niks

0 stemmers

70 kg 3RM voor de sumo deadlift! Ben benieuwd

4 likes

Oeh leuk! Waar zit je nu op?

2 likes

Mijn doel is één pull up en 5 push ups met goede vorm, en 100kg deadlift (zit nu op 95). Pull ups kan ik nu alleen met een bandje, wil het vaker trainen.

Trouwens ook de snatch (1RM) op 35 kilo. Die vind ik zo lastig!

2 likes

Mijn benchmark 3rm was een paar weken terug 57, dus ben heel nieuwsgierig hoe die over een paar weken gaat zijn. Was toen ook te zwaar begonnen met mijn set dus niet echt goed uit kunnen maxen

2 likes

Ohh dan zou het misschien al wel lukken!

Ik ga morgen denk ik m’n squat pr proberen te verbeteren :nerd_face:

3 likes

Voor nu:

Alles met goede vorm natuurlijk:
Deadlift: 80kg x 6
Squat: 60kg x 6
Pull ups: Er 1 kunnen doen zonder band/machine

4 likes

Het is m’n deadlift pr geworden! Van 140% naar 155% 🥹

6 likes

Hebben jullie tips voor fijne sportbh’s als je een wat grotere cup hebt? Want sportbh’s die echt cups hebben zitten wel fijn, tot je jumping jacks moet doen, dan schudden ze alle kanten op en liggen ze half uit je bh. Heb er nu een van gymshark die het hoogste level van ondersteuning biedt, maar die drukt alles zo gigantisch plat dat ze helemaal opzij worden gedrukt en gewoon bijna onder mijn oksels hangen :smiling_face_with_tear:

1 like

shockabsorber vind ik zelf heel fijn. Ik weet dat Superbra ook goeie sportbh’s verkoopt voor grotere maten, maar heb daar zelf geen ervaring mee

1 like