Fitnesstopic

Win: even zware dumbbell gebruikt als mijn buurman die ook een dumbbell row deed. Mijn vorm was alleen netter :sunglasses:

7 likes

Ik heb vandaag week 8 van mijn programma benchmark dag 1 gedaan!
Begon met squat op 54% bodyweight en had vandaag PR op 57% :joy: Maar voor dit programma had ik al heel lang niet gesquat, onzeker over mijn vorm dus durfde het niet zo goed. Afgelopen weken dus vooral met vorm bezig geweest ipv echt gewicht laden. Maar ben tevreden met 40 kg 3rm!

Lat pulldown is wel vooruit gegaan. Die was 52% bodyweight en nu 64% :blush: Mijn lats zijn ook echt gegroeid.

Woensdag shoulder press en sumo deadlift testen!

3 likes

Triumph! Zelf 75G en zit stevig vind ik. Goede schouderbandjes van fijn materiaal en 3 haakjes.

2 likes

Dank je! :relaxed: Ben benieuwd naar jouw resultaten!

En als ik je een ongevraagde tip mag meegeven voor lat pulldowns: niet te laag trekken. Op een comfortabel gewicht beginnen, een klein beetje naar achter leunen (en daar blijven, niet gaan slingeren in je pull down), en voelen tot waar je lats actief zijn en voorkomen dat je triceps het overnemen. Vergt wel wat mind-muscleconnectie maar als je die eenmaal hebt ga je als een trein!

2 likes

Heeft iemand een tip hoe ik mijn coordinatie/motoriek en evenwicht kan trainen?

Ik heb MS en misschien is dat wel het grootste probleem waarom het niet lukt.

Ik ben sinds een paar dagen bezig met workouts van youtube (growwithjo bijvoorbeeld) en nu voel ik me zo’n idioot maar heel veel oefeningen krijg ik niet onder de knie omdat ik geen coƶrdinatie/motoriek/evenwicht heb :sweat_smile:
Vooral als ik iets moet doen met mijn benen en dan tegelijk iets met mijn armen. Of tegenovergestelde been/arm.

Het ziet er zo simpel uit maar ik raak echt in de knoop ofzo.

Sorry voel me echt stom

Ik denk dat het helpt om gewoon veel te oefenen! Misschien wat extra unilateraal werk meepakken, waarbij je een oefening met 1 been of arm doet ipv 2. Ook je core trainen zou kunnen helpen met evenwicht.

2 vliegen in 1 klap: Building A Stronger Core

Ik ben overigens ook maar een hobbyist dus correct me if I’m wrong!

2 likes

Werkt iemand nog meer met de mywelness app? Ik krijg geen statistieken gezien, de app zit wel gekoppeld aan mijn Fitbit Versa 3. En bij totalen vind hij wel wat moves en calorieen. Maar in het weekoverzicht zie ik niks staan, alsof het maar 1 dag heeft gewerkt ofzo?

• of tracked hij het alleen wanneer je op een aparaat van technogym staat ofzo? Ik dacht hij neemt de gegevens van mijn fitbit over

Ik heb nu 2 PT bokslessen gehad en het is zo tof! Zo anders dan krachtsport, helemaal stuk. Denk wel dat ik dit nu iedere week erbij wil blijven doen :facepunch:

6 likes

Ik heb gister een proefles PT boksen gehad en vind het ook helemaal geweldig. Alleen de prijs houdt het echt tegen voor mij, €200 per maand voor 1x per week. Ik twijfel nu of ik het wel ga doen of eventueel weer gewoon naar de sportschool voor krachttraining.

1 like

Ik heb vandaag een proefles personal group training gedaan en ik ben helemaal blij en enthousiast er door. Veel geld (€80,- per maand voor 2x per week) maar dat vind ik het denk ik wel waard. Heb echt een stok achter de deur nodig en dat is dit wel.

1 like

Ik twijfel hierdoor ook nog een beetje. Het kan wel, maar dan moet ik wel op andere dingen gaan besparen. Ik wil het zo graag!

2 likes

Het scheelt €70 per maand als ik met iemand samen ga, maar dat is nogal lastig te vinden want niet iedereen in m’n omgeving vindt het het waard.

1 like

16 calorieƫn voor een kwartier klinkt erg weinig. Ik heb zelf ook een Samsung watch, maar dit nog niet meegemaakt

1 like

Een tijdje terug ook al gevraagd, maar ik ben de link kwijt en de originele poster heeft alle posts verwijderd :grimacing: Welke fitnessmat/yogamat gebruiken jullie voor thuis, die niet te dun is?

1 like

Dat is ook echt heel kut, maar onderschat muscle memory niet! Paar zware weken en goed eten, en je bouwt het zo weer op :heart:

3 likes

Ahh hier had ik ook last van! Maar ik ben juist weer veel gaan sporten om me fijn te voelen en voor afleiding en had het redelijk snel weer opgebouwd. Gewoon weer lekker gaan opbouwen en heel veel sterkte :heart:

ik ben veel te vroeg in de sportschool voor een HIIT groepje en wil wel iets doen om de tijd te doden maar weet niet zo goed wat handig is? iemand een idee, ben noob

1 like

Mobility!!!

2 likes

Crosstrainer om alvast warm te worden?

1 like

Ben dus nu een tijdje in een ā€˜normale’ sportschool aan de gang, maar merk dat ik toch steeds weer naar mijn oude vertrouwde barbell ga, ik vind al die apparaten gewoon veel minder satisfying op een of andere manier? Ik merk ook dat ik er niet heel warm van word en mijn hartslag er niet van omhoog gaat, terwijl ik dat bij een barbell meestal gelijk heb. Mochten jullie tips hebben let me know want ik vind die apparaten wel leuk!

2 likes