Fitnesstopic

Ik ken dit apparaat niet, maar door haar houding lijkt het ook alsof ze haar hele lichaam gebruikt om het apparaat te bewegen ipv alleen haar been. En doordat je met deze beweging een beetje vaart maakt als je de rep snel uitvoert gaat het ook wat makkelijker dan wanneer je het rustig uitvoert, zoals @Barbamama al zei.

2 likes

Ik geloof dat het een soort kickbackmachine is die je ook zijwaarts kunt gebruiken. Je kunt de pad ook lager instellen zodat je makkelijker je been erover krijgt! En ik denk idd dat als je meer met spierkracht werkt ipv momentum dat je er meer uit kunt halen

1 like

Dit is een gluteus machine. Ik ken hem in iets andere uitvoering. Ze maakt de beweging veeeeel te snel, staat op haar tenen, trekt haar rug hol. Op deze manier bereik je eigenijk niet wat je wilt met dit apparaat.
Dit is al beter:
Glute Technogym 4 - YouTube

2 likes

Thanks allemaal, goede punten!

Ik vind videos waar sporters dingen fout doen altijd wel leerzaam, helemaal als daarna dus verteld wordt wat er fout gaat!

2 likes

Gisteren 8 rep lateral raises gedaan met dumbbells van 4 kg :pray::sob: niet gedacht ooit boven de 2,5 kg te komen :crazy_face:

Weet niet of het door creatine komt (nu week 2) maar ik kon ook 8 kg erbij op mn squat en 10 kg op de hack squat. Misschien is het nog placebo maar I’ll take it!! (Okee eerst kijken of dat vlg week nog steeds lukt)

7 likes

Jaloers op jullie spierballen!
Ik sport 2x per week en zie wel meer definitie in mn armen, maar nog niet zo goed als hierboven allemaal hahah.

Als je 3 prs zet in 1 week komt dat zeker door de creatine haha! Ik ga er ook nog steeds heel lekker op. Deze week 8x barbell row met 45 kilo :flushed::smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Wow keurig :clap:
En haha ja zal wel door de creatine komen idd! Had niet verwacht zo snel al resultaten te zien

1 like

Ik wil heel graag snatches, cleans etc leren. Doen jullie dat en zo ja hoe heb je dat geleerd? Ik wil liever geen CrossFit doen want dat trekken m’n gewrichten niet goed (en iedereen die ik ken sloopt z’n lichaam ermee).

Oeh leuke uitdaging! Ik Crossfit zelf wel dus leer het daar, maar je zou kunnen kijken of er een Crossfit box is in de buurt waar je dan alleen weightlifting lessen zou kunnen volgen? Of een andere gym waar ze weightlift coaches hebben. Het lijken me wel hele lastige oefeningen om zonder goede trainer echt goed aan te kunnen leren.

2 likes

Heb jij tips om meer aan te komen? Zoals bepaalde maaltijden waar veel in zit en beetje makkelijk is?

1 like

Ik zou echt op zoek gaan naar of specifiek een weightlifting gym, een coach of toch een CrossFitbox waar ze Oly aanbieden. Ik doe nu een keer in de week bij mijn box Oly, al een paar jaar en ik had dit never nooit technisch in mijn eentje goed kunnen doen denk ik. De rest van de week doe ik wel CrossFit, of open gym waarbij ik zelf een C&J of Snatch-training plan. Het luistert zo ontzettend nauw dat een slecht aangeleerde gewoonte je hele progressie kan blokkeren.

Inmiddels ben ik er best goed in, maar nog steeds heb ik heel erg veel aan de aanwijzingen van mijn coach en leer ik iedere week weer bij.

3 likes

CalorieĆ«n tracken en een bepaald doel voor jezelf stellen. Ik heb een jaar of 2 een dagelijks caloriedoel gehad van 2500 kcal (aan te passen naar lengte en level van actief zijn), en deed ernaast krachttraining. Ben toen met lockdown toen al m’n beweging wegviel uiteindelijk pas echt aangekomen (10 kg in een jaar) omdat ik nog steeds dat caloriedoel aanhield :sweat_smile:

2 likes

Ik ben hier een tijd geleden mee bezig geweest, je kunt op internet van die smoothies recepten vinden voor weight gain, oa met havermout/cacao/pindakaas/kokosmelk etc met evt nog eiwitpoeder erdoorheen. Dat drink je dan zo weg.

2 likes

Mijn mini bicep die nog wat moet groeien!
Leuk om het hier te delen haha.

Maar ik ben echt zo blij met mijn 120 kg leg press deze ochtend. Het is 1 jaar na de operatie van mijn benen en ik ben trots op mijn lichaam dat het na 6 mnd revalideren dit aan kan!

20 likes

Er zijn hiervoor al goede tips gegeven (bijv pindakaas). Aanvullend zou je kunnen denken aan calorierijke producten zoals noten, avocado, kazen en vette vis. Waar je ook naar kan kijken is het vervangen van de producten die je nu gebruikt door een vollere variant (ipv kwark bijvoorbeeld Griekse yoghurt).

2 likes

Wat een mooi resultaat!

3 likes

Enige kanttekening bij dat laatste: let op je cholesterol. Ik heb een heel lange tijd alles in de volle versie gegeten, want veel lekkerder ook en had de calorieƫn nodig. Alleen dat zag je ook echt terug in mijn bloedwaarden, verzadigde vetten zitten natuurlijk ook veel in dat soort producten.

Pindakaas, kaas, roomboter etc houd ik maar ben bijv wel weer terug naar magere kwark (en dan af en toe vol want lekkerrr).

Verder idd noten, kazen, vis, en gewoon heel veel eten gedurende de dag (ik eet niet clean dus ik kom ook makkelijk aan m’n calorieĆ«n op een dag).

1 like

Ik heb al even gekeken in dit topic maar kon helaas het antwoord niet vinden. Ik hardloop al een aantal jaar, maar wil vanaf nu ook krachtoefeningen daarbij doen, merk dat m.n. rug en knieeen het in periodes dat ik enkel hardloop het wat zwaar hebben. Heeft iemand tips voor schema’s/YouTubers die hier schema’s voor hebben? Ik heb namelijk qua oefeningen geen idee, dus zoek wat inspiratie en houvast hiervoor

1 like

Heeft iemand een aanrader voor een youtube workout zonder equipment die ik thuis kan doen? Even geen toegang tot een gym en merk het echt aan m’n gemoedstoestand haha. Love een beetje mobility en minder fan van alles met springen.

1 like