Fitnesstopic

Ik sport echt wel veel, maar merk dat ik inmiddels geen spierpijn meer heb of als ik dit heb dat dit minimaal is, ik vraag me af of ik niet te veel van het zelfde doe?
Ik maak wel echt progressie, inmiddels kan ik 6x 200 legpressen en kan ik 60 kg squatten en mijn doel is 100 kilo aan het einde van dit jaar.

2 likes

Teach me master :smile: Haha nee maar doe je gewoon een goeie cooling down ofzo?
Op zich niet heel erg toch? Als jij nog steeds de vooruitgang boekt die je wilt is het toch prima.

1 like

Volgens mij is dat wel normaal, merk zelf ook dat als ik consistent train ik weinig tot geen spierpijn heb. En zolang je progressie boekt, doe je het goed!

2 likes

Spierpijn is niet per de een teken van vooruitgang he! Zolang je duidelijk progressie maakt (elke 2 weken omhoog) doe je het goed :blush:

1 like

@vitaminwater Ik zit terug te lezen en jij werd getagd in een post over dat je een programma aanraad, en het gaat vaak over Meg.
Doe jij nou dus het programma van MegSquats toevallig? Zo niet, welke doe jij?

Zit eraan te denken om weer te stoppen met crossfit en toch maar weer zelf naar de sportschool te gaan, maar dit keer met een programma om progressie wat meer te tracken. Mijn oog is nu gevallen op Cut van Natacha Oceane of Stronger by the day van Meg.

Ja toevallig ben ik vorige week begonnen met stronger by the day! Bevalt so far good (mijn spierpijn van zondag begint eindelijk af te nemen). Heb ook gekeken naar de programma’s van Natacha maar ik wil meer straight forward krachttraining doen. Natacha is wat meer gericht op functioneel en een deel cardio geloof ik. @En_17_Anderen doet geloof ik al langer SBTD dus die kan er wellicht meer over zeggen!

1 like

Ik ben op reis en kan niet trainen en word gekkk haha zo’n zin in zwaar liften!

3 likes

Ooh chill, had ik toch goed tussen de regels door gelezen. Ik kon het niet letterlijk vinden met de zoekfunctie. :smile:
Hoe veel tijd spendeer jij nu in de sportschool met haar programma?
Dat is eigenlijk het enige waar ik over twijfel. Idealiter zou ik 3/4 x per week gaan, maar dan echt max een uur. Maar volgens mij moet je echt 4 of 5 keer gaan, en ik lees ook dat de meesten er veel langer dan een uur per dag mee bezig zijn. Ditzelfde geld voor de programma’s van Natacha trouwens.

Combineren jullie sbtd trouwens met een cut of een bulk, of zijn jullie daar niet mee bezig?

Edit: Ik lees nu op Reddit waar Meg een AMA deed dat ze het programma ook willen gaan uitrollen voor mensen die minder frequent naar de sportschool kunnen. Dit was 10 maanden geleden dus denk dat dat er ieder moment aan moet komen. Top!

2 likes

Ja als je de warming up en conditioning erbij doet ben je echt lang bezig. Ik doe meestal een deel van de warming up uit het programma en nog wat andere dingen als warm up en ben dan meestal 1,5 uur bezig. Als je kort opwarmt en korte pauzes houdt en nier afgeleid raakt zal 1 uur vast lukken. En ja ik las ook iets over 3 dagen pw, ben benieuwd! Programma is nu 4 dagen met een bonusdag, maar het staat je natuurlijk vrij om zoveel of weinig te gaan als je wilt.

Ik bulk/cut niet, vreet gewoon waar ik zin in heb

2 likes

Bedankt voor je reactie, ik start wel altijd met 15 min cardio juist om warm te worden en eindig ook met 10 minuten cardio. Mogelijk dat, dat bijdraagt!
@Fiets Ja ik merk wel dat ik steeds met kleine beetjes zwaarder kan pakken dus de progressie is nog steeds aanwezig.
@Kauai Nee dat klopt, op een of andere manier denk ik dat spierpijn gewoon een duidelijk signaal is dat er iets veranderd in mijn lichaam.

Merk ook wel in verschil hoelang ik naar de sportschool ga, soms strak 50 minuten en andere dagen lekker 1,5 uur :smiley: Ik ben ook zo zelfverzekerd dat ik gewoon in dat krachthok tussen de kerels durf te staan!

3 likes

Deze houtjetouwtje set-up :rofl: had lang niet meer gehipthrust want gezeik met klaarzetten en ik vind die apparaten meestal niet zo chill. Twee weken geleden weer eens voor het eerst gedaan en vandaag in 5 sets opgebouwd naar 80 kg 5 reps, dik PR :partying_face:

9 likes

Wat grappig ik zat vanochtend dit topic door te lezen. En toen zag ik een post van jou dat er een nieuw hiptrust apparaat was bij jouw sportschool haha. Maar die vind je dus niet zo fijn?

Haha grappig! Geen idee welke gym dat was, maar ik vind ze meestal niet heel chill nee. Heb onefit dus ik ga naar een paar verschillende sportscholen (en nu toevallig naar de Basic met mn vriend z’n pas). Die van TechnoGym is nog wel te doen, maar ik heb het idee dat ik gewoon een beetje te lang ben voor de BootyBuilders en andere apparaten (1.86m).
Haha wel echt een oude post dan trouwens!

1 like

Huh het lijkt qua platen nog een veel hoger gewicht? Of tel ik verkeerd hahaha.
Heel nice iig!!

Waaauuw 80 kilo is echt nice! Mijn max is 40 haha.
Ik zat deze avond op 220 kg legpress en 65 kilo squat, daar echt wel trots op! Het gaat nog steeds lekker!

8 likes

2x5 en 2x10 aan elke kant + 20kg barbell maakt 80! Ben steeds met 10 omhoog gegaan dus zitten geen grotere platen tussen

2 likes

Na heel lang alleen maar groepslesjes via Onefit gedaan te hebben, ga ik zometeen voor het eerst zelf trainen in de sportschool! Heb de afgelopen dagen dit hele topic doorgelezen ter inspiratie haha :sweat_smile: spannend maar ook wel heel veel zin in

4 likes

Gisteren avond weer gesquat en 1x 67,5 gedaan, echt trots hier op. Het doel is samen met mijn gymbuddy om aan het einde van dit jaar 100 kg te kunnen als het lukt!

6 likes

Hier ook echt lekker in m’n flow, sinds tijden weer echt de discipline en doorzettingsvermogen om te groeien. Sinds december train ik nu echt minstens 4x per week en maak ik elke dag een lange wandeling.

Mijn rug begint langzaam aan ook wat vorm te krijgen
:star_struck: Kleine stapjes, maar dit motiveert echt! Ik ben ook niet meer gefocust op gewicht, maar echt op wat ik in de spiegel zie en hoe ik daar het meest effectief aan kan werken etc. Echt een fijne mindset gekregen. Ik kan steeds zwaarder gaan, mijn lichaam gaat er beter uitzien, mijn conditie is sterk verbeterd
 en dat allemaal in m’n thuis’gym’ haha!

15 likes

Welke oefeningen haten jullie echt? Renegade rows zijn serieus mijn vijand. Burpees vind ik trouwens best leuk.