Fitnesstopic

Heeft iemand tips voor plussize sportbh’s die echt alles goed op zijn plek houdt? Ik heb best grote borsten en mastopathie dus het is belangrijk dat de bh echt goede support geeft. Ik doe cardio en kracht.

1 like

Superbra heeft sport bhs.

1 like
Samenvatting

Geprobeerd een progressiefoto te maken met zoveel mogelijk dezelfde omstandigheden. Zie wel wat vooruitgang na ongeveer 2 mnd (en dus begonnen met creatine 1,5 mnd geleden)

9 likes

Duidelijk verschil! Mooie vooruitgang in twee maanden. :muscle:

2 likes

Dank je! :blush:

1 like

Nou ik had me dus opgegeven voor een soort mini introductiecursus krachttraining van een paar weken, omdat ik nooit weet wat ik moet doen en een beetje een stok achter de deur zocht. En afgelopen woensdag hebben we dus een training gehad in het teken van pull-ups, met dus van die elastieken dan ook want no way dat ik het zonder zou kunnen haha. Maar de spierpijn is echt niet oke?? De trainer zei al dat ik ook wat schuin ging ofzo en meer met mn rechterarm trok of iets. Maar ik kan dus ook sinds gisteren mn rechterarm gewoon NIET volledig strekken :smiling_face_with_tear:

Zit ik hier zo steeds mn twee armen voor me uit te steken en naar het verschil te kijken, haha. Maar zal wel vooral de eerste keer zijn met specifieke nieuwe oefeningen en dat het daarna minder wordt? Ik ging laatst ook voor het eerst een keer boulderen en ook dagen last gehad van mn onderarmen en dat zelfs knijpen in mn shampoofles moeilijk was, haha

Ergens lijkt t me wel leuk dit te blijven doen maar om echt resultaten te zien moet je waarschijnlijk wel consistent gaan en het liefst meerdere keren per week? Maar ik wil ook hardlopen en yoga en andere dingen en zoveel krijg ik allemaal niet in een week :sweat_smile:

6 likes

Ik heb me aangemeld, werd zo enthousiast van de nieuwe macrocycle. Ben benieuwd!

1 like

Ik wil graag grotere schouders en nu heeft mijn trainer een mini schema gemaakt die ik 2x per week ga doen (naast de 2 crossfit wods en 1x olympisch gewichtheffen in de week). Ik ga dan 1x per week extra naar de open gym en ik kies 1 van de al geplande trainingsdagen om het na de training te doen. Ik kijk dan bij welke workout het minst schouders worden gedaan. Ben heel benieuwd! Vanavond even een voorfoto maken en dan over 10 weken een na-foto.

6 likes

@DaintyDream jouw post herrinnerde me aan dat ik nog een ‘arm-foto’ wilde maken om te vergelijken met 1.5 maand geleden. Heel veel aan mn pull ups gewerkt, doel dit jaar is chest to bar pull ups/bar muscle ups dus hoop werk aan de winkel!Niet ontevreden;

arm progressie

Bovenste is vandaag

Ook rug gecheckt

Ook bovenste vandaag

12 likes

Ik wilde deze maand beginnen met een nieuw trainingsschema maar nu ben ik gisteravond voor het eerst in mijn leven door mijn rug gegaan, onder de douche nog wel toen ik shampoo pakte :sob: kan wel jenken

Ik sport echt wel veel, maar merk dat ik inmiddels geen spierpijn meer heb of als ik dit heb dat dit minimaal is, ik vraag me af of ik niet te veel van het zelfde doe?
Ik maak wel echt progressie, inmiddels kan ik 6x 200 legpressen en kan ik 60 kg squatten en mijn doel is 100 kilo aan het einde van dit jaar.

2 likes

Teach me master :smile: Haha nee maar doe je gewoon een goeie cooling down ofzo?
Op zich niet heel erg toch? Als jij nog steeds de vooruitgang boekt die je wilt is het toch prima.

1 like

Volgens mij is dat wel normaal, merk zelf ook dat als ik consistent train ik weinig tot geen spierpijn heb. En zolang je progressie boekt, doe je het goed!

2 likes

Spierpijn is niet per de een teken van vooruitgang he! Zolang je duidelijk progressie maakt (elke 2 weken omhoog) doe je het goed :blush:

1 like

@vitaminwater Ik zit terug te lezen en jij werd getagd in een post over dat je een programma aanraad, en het gaat vaak over Meg.
Doe jij nou dus het programma van MegSquats toevallig? Zo niet, welke doe jij?

Zit eraan te denken om weer te stoppen met crossfit en toch maar weer zelf naar de sportschool te gaan, maar dit keer met een programma om progressie wat meer te tracken. Mijn oog is nu gevallen op Cut van Natacha Oceane of Stronger by the day van Meg.

Ja toevallig ben ik vorige week begonnen met stronger by the day! Bevalt so far good (mijn spierpijn van zondag begint eindelijk af te nemen). Heb ook gekeken naar de programma’s van Natacha maar ik wil meer straight forward krachttraining doen. Natacha is wat meer gericht op functioneel en een deel cardio geloof ik. @En_17_Anderen doet geloof ik al langer SBTD dus die kan er wellicht meer over zeggen!

1 like

Ik ben op reis en kan niet trainen en word gekkk haha zo’n zin in zwaar liften!

3 likes

Ooh chill, had ik toch goed tussen de regels door gelezen. Ik kon het niet letterlijk vinden met de zoekfunctie. :smile:
Hoe veel tijd spendeer jij nu in de sportschool met haar programma?
Dat is eigenlijk het enige waar ik over twijfel. Idealiter zou ik 3/4 x per week gaan, maar dan echt max een uur. Maar volgens mij moet je echt 4 of 5 keer gaan, en ik lees ook dat de meesten er veel langer dan een uur per dag mee bezig zijn. Ditzelfde geld voor de programma’s van Natacha trouwens.

Combineren jullie sbtd trouwens met een cut of een bulk, of zijn jullie daar niet mee bezig?

Edit: Ik lees nu op Reddit waar Meg een AMA deed dat ze het programma ook willen gaan uitrollen voor mensen die minder frequent naar de sportschool kunnen. Dit was 10 maanden geleden dus denk dat dat er ieder moment aan moet komen. Top!

2 likes

Ja als je de warming up en conditioning erbij doet ben je echt lang bezig. Ik doe meestal een deel van de warming up uit het programma en nog wat andere dingen als warm up en ben dan meestal 1,5 uur bezig. Als je kort opwarmt en korte pauzes houdt en nier afgeleid raakt zal 1 uur vast lukken. En ja ik las ook iets over 3 dagen pw, ben benieuwd! Programma is nu 4 dagen met een bonusdag, maar het staat je natuurlijk vrij om zoveel of weinig te gaan als je wilt.

Ik bulk/cut niet, vreet gewoon waar ik zin in heb

2 likes

Bedankt voor je reactie, ik start wel altijd met 15 min cardio juist om warm te worden en eindig ook met 10 minuten cardio. Mogelijk dat, dat bijdraagt!
@Fiets Ja ik merk wel dat ik steeds met kleine beetjes zwaarder kan pakken dus de progressie is nog steeds aanwezig.
@Kauai Nee dat klopt, op een of andere manier denk ik dat spierpijn gewoon een duidelijk signaal is dat er iets veranderd in mijn lichaam.

Merk ook wel in verschil hoelang ik naar de sportschool ga, soms strak 50 minuten en andere dagen lekker 1,5 uur :smiley: Ik ben ook zo zelfverzekerd dat ik gewoon in dat krachthok tussen de kerels durf te staan!

3 likes