Fitnesstopic

Lunges haat ik echt intens. Alle varianten. Het duurt zooooo lang omdat je allebei de kanten moet doen en het is altijd zo zwaar waardoor ik helemaal buiten adem raak.

7 likes

Dumbbelll Bulgarian split squat. Doe hem nu wel weer vaker, maar blijft een rot oefening

3 likes

Oh die vind ik dan weer niet zo erg. Want ik ben altijd trots op mezelf als ik niet halverwege ter aarde stort omdat ik uit balans ben :rofl:

@Ohappyday heb net deze gedaan. Ik raad ‘m je sterk af!

Jaa ik haaat lunges ik val ook elke keer om.

4 likes

Geef mij deze burpees maar :smile:

1 like

Love burpees
Haat hip trusts. Altijd pijn bij mn heupen. Je ligt nooit lekker. Nee bah.

1 like

De overhead tricep extension met een schijf. Iedere bodypump zit hij er weer in en ik vind dat ZO’N kutoefening.

1 like

Ongevraagde tip: je hoeft je benen niet per se precies voor elkaar te zetten of in dezelfde breedte als hoe je normaal zou lopen. Je hebt veel meer stabiliteit als je je lungestap breder maakt.

1 like

Ohh ik haat lunges ook inderdaad. Ga na een aantal ook altijd wiebelen (ook als ik mn benen inderdaad verder uit elkaar zet).

Haaaat aan burpees. En aan side planks, de horror. Als die in een workout zitten verzin ik gewoon een andere oefening, ik sport voor mn lol doei.

2 likes

Een hoop core-oefeningen vind ik echt verschrikkelijk (stir the pots, of rollouts, dat soort dingen).

Verder heb ik een haat-liefde verhouding met Bulgarian split squats, al helemaal als ik dat met een safety squat bar op mn nek doe. Tijdens de oefening haat ik het echt, maar achteraf heb ik het idee dat het wel effectief was en dat vind ik dan weer nice

1 like

Oh en mountenclimbers vreselijk.

2 likes

Haha ik deel de haat voor lunges, maar het allerergst vind ik kettlebell swings

1 like

Wat blijven supersets toch altijd hels.
Ik dacht dat ik best fit was, maar ik heb vanochtend voor het eerst met het programma van Megsquats getraind, en ging bijna over mijn nek tijdens die eerste superset. :exploding_head:
Had al expres overal wat minder gewicht gepakt dan dat ik normaal zou doen omdat ik net genezen ben van Covid en daardoor een paar weken niet heb gesport, maar was alsnog te veel blijkbaar.

3 likes

Ik vind mountainclimbers ook het allerverschrikkelijkst. En pull ups.
Burpees vind ik wel oké. M’n lievelingsoefening is juist Bulgarian split squat want die burn :fire:

1 like

Ik vind burpees oké, tot het het burpees in combinatie met iets wordt, zoals burpees over the bar en burpee box jumps, of burpee pull ups. Echt leuk man crossfitten.

1 like

En dan is dit ook nog eens de deloadweek :grimacing:
Ik heb vorige week de tweede legday geskipt omdat ik letterlijk tot en met zaterdag spierpijn had van mijn eerste legday op maandag. Zou zéker minder gewicht pakken als ik jou was na net hersteld te zijn.

1 like

Waar leren jullie al deze oefeningen? Ik kan op de fiets, de crosstrainer en de loopband en op een apparaat dat leg press heet. Van de meeste apparaten heb ik geen idee hoe ze moeten en of ik ze wel goed doe. Er loopt wel een trainer rond maar de bedoeling is dat je zelfstandig sport dus een korte vraag stellen kan maar voor uitgebreide uitleg is er een app maar die snap ik ook niet. Help?

1 like

Ik heb heel veel geleerd van YouTube filmpjes :slight_smile: als je zoekt op leg day gym bijv komen er echt heel veel filmpjes. Eventueel kan je er ook nog beginner voorzetten, dan is de uitleg vaak wat uitgebreider.
Maar in zo’n filmpje laten ze alle oefeningen zien, en vaak ook uitleg over je vorm!

Youtube filmpjes maar ook van trainers. Waar sport je?