Fitnesstopic

Oh goed idee, dat zal ik eens doen. Ik ben wel een beetje bangig nog, heb in november een rug operatie gehad en moet nog wel heel voorzichtig doen. Heeft iemand hier wel eens een personal trainer genomen? Dat overweeg ik ook nog.

2 likes

Gewoon in de plaatselijke gym in het dorp.

2 likes

Je kan altijd van alles aan ze vragen. Van uitleg over apparaten of dat ze je willen helpen met een schema. Waar ze ook rekening kunnen houden met je rug. Is misschien spannend maar ze vinden het volgens mij best leuk. Anders lopen ze ook maar doelloos rond haha

1 like

Ja ik heb een personal trainer genomen na een heupoperatie. Ik heb eerst zelf een jaar gerevalideerd met fysio en zelf oefeningen gedaan maar bleef veel klachten houden. Toen heb ik een personal trainer genomen en hij heeft me echt heel goed geholpen met opbouwen qua oefeningen waardoor ik nu na 8 maanden met hem trainen (1x per week met hem en 2x per week zelf met een schema die hij voor me maakt) voor 90% van mijn klachten af ben. Dus zou het voor een revalidatie zeker aanraden als je het geld kan missen. Het kost wel echt heel veel geld, maar voor mij is het het waard omdat het mijn pijn verholpen heeft en me dat zelf gewoon niet lukte!

1 like

Ik ben eerst bij de fysio geweest maar dat heb ik opgezegd omdat het teveel tijd kostte en de mogelijkheden beperkt waren. Op zich gaat het best goed maar ik heb helaas wel wat zenuwschade overgehouden (ik had cauda). Maar jou is het dus goed bevallen? Ik heb gisteren een sessie geboekt dus ben heel benieuwd

1 like

Hebben jullie een abonnement op Megsquats? Ik ben nu meer dan een jaar met Caroline Girvan aan het trainen en kan wel wat afwisseling gebruiken

Trainers zijn er juist om te helpen toch! Beetje vreemd als je ze niet om uitleg over apparaten mag vragen. Daar zijn ze voor opgeleid mag ik hopen.

1 like

Jep, ik betaal een tientje p/m voor de Stronger By The Day App. Denk een leuke overgang vanaf Caroline, dan ben je al wat gewend en is dit een goeie stap omhoog qua krachttraining :slight_smile:

3 likes

Klinkt goed! Gebruik je dat voor thuis of in de sportschool?

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het aanmodderen, merk dat ik het heel moeilijk vind om me te motiveren om thuis te sporten. Bovenlichaam gaat wel, maar onderlichaam gewoon nee. Doe ook minder vaak en kortere video’s.

Merk het ook aan m’n lichaam en de weegschaal. Dus denk toch dat ik me maar weer eens ga aanmelden bij een sportschool volgende maand. En ik zet het hier zodat ik het ook daadwerkelijk ga doen haha.

Deze sportschool heeft een app voor je telefoon en daar kun je dan ook een programma mee maken en van elk apparaat is een filmpje met uitleg, ik heb wel een instructie les gehad maar dat was toen ik de eerste keer kwam en nog niks mocht. Er zijn ook maar twee trainers die volleerd zijn, de overige zijn nog in opleiding. Dus vrijdag krijg ik een personal training, ben echt benieuwd, hij gaat een schema maken voor me en om de 6 weken krijg ik een nieuwe. Het is ook niet alleen uitleg maar meer dat ik wil weten of ik het wel goed doe zeg maar. Niet dat ik straks onherstelbare schade aan m’n rug heb of dat ik nieuwe hernia krijg en dan weer cauda

2 likes

Ik weet niet of het altijd een kwestie van motivatie is. Want ik doe het nu al jaren en heb het nog nooit leuk gevonden :sweat_smile: Ik doe het gewoon zonder na te denken want dan heb ik 1000 redenen om het niet doen. Dus als ik vrij ben, meteen als ik opsta. En na werk meteen als ik thuis ben.

3 likes

Kan allebei! Je hebt een switch in de app die je kunt omzetten naar gym/thuis. Vind het echt een fijne app, gifs en toelichting erbij en je kan heel makkelijk je oefening inruilen voor iets vergelijkbaars (of totaal anders als je wilt).

Vanochtend upper body dag 1 gedaan, laatste triset was 8 overhead tricep extensions, 8 static hold dumbbell curls (dus je ene arm halverwege je curl stil houden terwijl je de oefening doet met je andere arm, daarna wisselen en daarna met beide armen nog 8 reps) en 10 lateral raises. Dat is 1 set, en dan keer drie. Aan het einde voelde ik mijn armen niet meer :rofl: maar wel een dikke pump

Je hebt me overtuigd. Net lid geworden :slight_smile:

2 likes

Leuk! Ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik heb dus overigens geen aandelen ofzo en gebruik deze app net zelf ook een paar weken haha, maar het zit echt goed in elkaar allemaal.

4 likes

Ik ben net begonnen en heb er twee trainingen op zitten. Ben tot nu toe ook positief, alleen kan ik de app nog niet gebruiken en ze zijn traag met reageren via de mail. :face_with_spiral_eyes:

Even een domme vraag waarschijnlijk. Hoe weet ik nu hoe zwaar de stang is waarmee ik train? Kun je dat op een makkelijke manier zien?
Ik weet wel dat officiele oly stangen 20 zijn enzo, maar bij de bench ligt natuurlijk weer een andere stang.

5 likes

Kan je meestal op het uiteinde zien. Op echte oly-stangen staat het sowieso. 20kg voor de “mannenstang” en 15kg voor de “vrouwenstang”.

Heeft overigens alles te maken met de grootte van handen. De 20kg stang is wat dikker.

1 like

Oh wat ruk! Hopelijk is het snel opgelost. Misschien kun je het via fb proberen? Vind die community daar ook leuk trouwens!

En vgm zijn de meeste barbells idd 20 kg en sommige 10 (die hebben in mijn ervaring meestal zwarte uiteindes, dat gedeelte waar je gewicht op laadt).

1 like

Ik ben wel benieuwd hoeveel verschillende oefeningen jullie per training doen en hoeveel reps en sets? Zou het trouwens ook leuk vinden als mensen hun training willen uitschrijven voor een beetje inspiratie.

Ik doe zelf meestal 10 min warming up met fietsen of heuvel lopen en dan 10 oefeningen, 3 sets met 10-15 reps.

Laatste training:

• Legg press
  • Cable kickbacks
  • Dead bugs
  • Tricep kickbacks
  • Deadlifts
  • Lunges
  • Sit-ups
  • Abductor machine
  • Lat pulldown
  • Standing cable pullover
2 likes

Hebben jullie ook meer kracht in je benen dan in je armen. Ik heb echt kippen kracht in mn armen haha.

3 likes

Hoe vaak train je per week? Ik doe meestal 4 oefeningen voor lower body, en rond de 6 voor upper body.
En dan voor de meeste oefeningen 4 sets, reps tussen de 8 en 12.
Gisteren was ik na hip thrust en reverse lunges er al helemaal klaar mee, en ben ik toen al naar huis gegaan haha.