Fitnesstopic

Een hoop core-oefeningen vind ik echt verschrikkelijk (stir the pots, of rollouts, dat soort dingen).

Verder heb ik een haat-liefde verhouding met Bulgarian split squats, al helemaal als ik dat met een safety squat bar op mn nek doe. Tijdens de oefening haat ik het echt, maar achteraf heb ik het idee dat het wel effectief was en dat vind ik dan weer nice

1 like

Oh en mountenclimbers vreselijk.

2 likes

Haha ik deel de haat voor lunges, maar het allerergst vind ik kettlebell swings

1 like

Wat blijven supersets toch altijd hels.
Ik dacht dat ik best fit was, maar ik heb vanochtend voor het eerst met het programma van Megsquats getraind, en ging bijna over mijn nek tijdens die eerste superset. :exploding_head:
Had al expres overal wat minder gewicht gepakt dan dat ik normaal zou doen omdat ik net genezen ben van Covid en daardoor een paar weken niet heb gesport, maar was alsnog te veel blijkbaar.

3 likes

Ik vind mountainclimbers ook het allerverschrikkelijkst. En pull ups.
Burpees vind ik wel okĂ©. M’n lievelingsoefening is juist Bulgarian split squat want die burn :fire:

1 like

Ik vind burpees oké, tot het het burpees in combinatie met iets wordt, zoals burpees over the bar en burpee box jumps, of burpee pull ups. Echt leuk man crossfitten.

1 like

En dan is dit ook nog eens de deloadweek :grimacing:
Ik heb vorige week de tweede legday geskipt omdat ik letterlijk tot en met zaterdag spierpijn had van mijn eerste legday op maandag. Zou zéker minder gewicht pakken als ik jou was na net hersteld te zijn.

1 like

Waar leren jullie al deze oefeningen? Ik kan op de fiets, de crosstrainer en de loopband en op een apparaat dat leg press heet. Van de meeste apparaten heb ik geen idee hoe ze moeten en of ik ze wel goed doe. Er loopt wel een trainer rond maar de bedoeling is dat je zelfstandig sport dus een korte vraag stellen kan maar voor uitgebreide uitleg is er een app maar die snap ik ook niet. Help?

1 like

Ik heb heel veel geleerd van YouTube filmpjes :slight_smile: als je zoekt op leg day gym bijv komen er echt heel veel filmpjes. Eventueel kan je er ook nog beginner voorzetten, dan is de uitleg vaak wat uitgebreider.
Maar in zo’n filmpje laten ze alle oefeningen zien, en vaak ook uitleg over je vorm!

Youtube filmpjes maar ook van trainers. Waar sport je?

Oh goed idee, dat zal ik eens doen. Ik ben wel een beetje bangig nog, heb in november een rug operatie gehad en moet nog wel heel voorzichtig doen. Heeft iemand hier wel eens een personal trainer genomen? Dat overweeg ik ook nog.

2 likes

Gewoon in de plaatselijke gym in het dorp.

2 likes

Je kan altijd van alles aan ze vragen. Van uitleg over apparaten of dat ze je willen helpen met een schema. Waar ze ook rekening kunnen houden met je rug. Is misschien spannend maar ze vinden het volgens mij best leuk. Anders lopen ze ook maar doelloos rond haha

1 like

Ja ik heb een personal trainer genomen na een heupoperatie. Ik heb eerst zelf een jaar gerevalideerd met fysio en zelf oefeningen gedaan maar bleef veel klachten houden. Toen heb ik een personal trainer genomen en hij heeft me echt heel goed geholpen met opbouwen qua oefeningen waardoor ik nu na 8 maanden met hem trainen (1x per week met hem en 2x per week zelf met een schema die hij voor me maakt) voor 90% van mijn klachten af ben. Dus zou het voor een revalidatie zeker aanraden als je het geld kan missen. Het kost wel echt heel veel geld, maar voor mij is het het waard omdat het mijn pijn verholpen heeft en me dat zelf gewoon niet lukte!

1 like

Ik ben eerst bij de fysio geweest maar dat heb ik opgezegd omdat het teveel tijd kostte en de mogelijkheden beperkt waren. Op zich gaat het best goed maar ik heb helaas wel wat zenuwschade overgehouden (ik had cauda). Maar jou is het dus goed bevallen? Ik heb gisteren een sessie geboekt dus ben heel benieuwd

1 like

Hebben jullie een abonnement op Megsquats? Ik ben nu meer dan een jaar met Caroline Girvan aan het trainen en kan wel wat afwisseling gebruiken

Trainers zijn er juist om te helpen toch! Beetje vreemd als je ze niet om uitleg over apparaten mag vragen. Daar zijn ze voor opgeleid mag ik hopen.

1 like

Jep, ik betaal een tientje p/m voor de Stronger By The Day App. Denk een leuke overgang vanaf Caroline, dan ben je al wat gewend en is dit een goeie stap omhoog qua krachttraining :slight_smile:

3 likes

Klinkt goed! Gebruik je dat voor thuis of in de sportschool?

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het aanmodderen, merk dat ik het heel moeilijk vind om me te motiveren om thuis te sporten. Bovenlichaam gaat wel, maar onderlichaam gewoon nee. Doe ook minder vaak en kortere video’s.

Merk het ook aan m’n lichaam en de weegschaal. Dus denk toch dat ik me maar weer eens ga aanmelden bij een sportschool volgende maand. En ik zet het hier zodat ik het ook daadwerkelijk ga doen haha.

Deze sportschool heeft een app voor je telefoon en daar kun je dan ook een programma mee maken en van elk apparaat is een filmpje met uitleg, ik heb wel een instructie les gehad maar dat was toen ik de eerste keer kwam en nog niks mocht. Er zijn ook maar twee trainers die volleerd zijn, de overige zijn nog in opleiding. Dus vrijdag krijg ik een personal training, ben echt benieuwd, hij gaat een schema maken voor me en om de 6 weken krijg ik een nieuwe. Het is ook niet alleen uitleg maar meer dat ik wil weten of ik het wel goed doe zeg maar. Niet dat ik straks onherstelbare schade aan m’n rug heb of dat ik nieuwe hernia krijg en dan weer cauda

2 likes