Fitnesstopic

Ik weet niet of het altijd een kwestie van motivatie is. Want ik doe het nu al jaren en heb het nog nooit leuk gevonden :sweat_smile: Ik doe het gewoon zonder na te denken want dan heb ik 1000 redenen om het niet doen. Dus als ik vrij ben, meteen als ik opsta. En na werk meteen als ik thuis ben.

3 likes

Kan allebei! Je hebt een switch in de app die je kunt omzetten naar gym/thuis. Vind het echt een fijne app, gifs en toelichting erbij en je kan heel makkelijk je oefening inruilen voor iets vergelijkbaars (of totaal anders als je wilt).

Vanochtend upper body dag 1 gedaan, laatste triset was 8 overhead tricep extensions, 8 static hold dumbbell curls (dus je ene arm halverwege je curl stil houden terwijl je de oefening doet met je andere arm, daarna wisselen en daarna met beide armen nog 8 reps) en 10 lateral raises. Dat is 1 set, en dan keer drie. Aan het einde voelde ik mijn armen niet meer :rofl: maar wel een dikke pump

Je hebt me overtuigd. Net lid geworden :slight_smile:

2 likes

Leuk! Ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik heb dus overigens geen aandelen ofzo en gebruik deze app net zelf ook een paar weken haha, maar het zit echt goed in elkaar allemaal.

4 likes

Ik ben net begonnen en heb er twee trainingen op zitten. Ben tot nu toe ook positief, alleen kan ik de app nog niet gebruiken en ze zijn traag met reageren via de mail. :face_with_spiral_eyes:

Even een domme vraag waarschijnlijk. Hoe weet ik nu hoe zwaar de stang is waarmee ik train? Kun je dat op een makkelijke manier zien?
Ik weet wel dat officiele oly stangen 20 zijn enzo, maar bij de bench ligt natuurlijk weer een andere stang.

5 likes

Kan je meestal op het uiteinde zien. Op echte oly-stangen staat het sowieso. 20kg voor de “mannenstang” en 15kg voor de “vrouwenstang”.

Heeft overigens alles te maken met de grootte van handen. De 20kg stang is wat dikker.

1 like

Oh wat ruk! Hopelijk is het snel opgelost. Misschien kun je het via fb proberen? Vind die community daar ook leuk trouwens!

En vgm zijn de meeste barbells idd 20 kg en sommige 10 (die hebben in mijn ervaring meestal zwarte uiteindes, dat gedeelte waar je gewicht op laadt).

1 like

Ik ben wel benieuwd hoeveel verschillende oefeningen jullie per training doen en hoeveel reps en sets? Zou het trouwens ook leuk vinden als mensen hun training willen uitschrijven voor een beetje inspiratie.

Ik doe zelf meestal 10 min warming up met fietsen of heuvel lopen en dan 10 oefeningen, 3 sets met 10-15 reps.

Laatste training:

• Legg press
  • Cable kickbacks
  • Dead bugs
  • Tricep kickbacks
  • Deadlifts
  • Lunges
  • Sit-ups
  • Abductor machine
  • Lat pulldown
  • Standing cable pullover
2 likes

Hebben jullie ook meer kracht in je benen dan in je armen. Ik heb echt kippen kracht in mn armen haha.

3 likes

Hoe vaak train je per week? Ik doe meestal 4 oefeningen voor lower body, en rond de 6 voor upper body.
En dan voor de meeste oefeningen 4 sets, reps tussen de 8 en 12.
Gisteren was ik na hip thrust en reverse lunges er al helemaal klaar mee, en ben ik toen al naar huis gegaan haha.

Ja! Is volgens mij vrouweigen om meer kracht in onderlichaam te hebben dan bovenlichaam. Bij mannen andersom, waardoor die makkelijker pullups en push ups kunnen ( :mad: ), vrouwen kunnen over het algemeen zwaarder squatten, leg press etc.

2 likes

Ik doe meestal rond de 6 oefeningen, en dan deed ik vooral veel 4x5, maar ben nu meer richting 3x8/4x8 aan het gaan (ieeeets meer volume)

Ben maar aan het aanklooien hoor, heb wel ooit (hele goede) begeleiding gehad, dus daar haal ik wel inspiratie uit, maar bijvoorbeeld voor benen/billen:

Back Squats 3x8 (of dus 4x5)
Conventional Deadlifts (3x8, is best veel reps voor deadlift geloof ik,je kan hier ook Romanian doen bijv)
Bulgarian split squats met safety bar 4x8 meestal
Hip thrusts 3x10
Leg press, 3x8
Bijv iets als leg extensions oid, ook rond de 8/10 reps

Voor benen doe ik áltijd deadlifts en squats, vind dat gewoon leuk. Ook front squats. Ben ook aan het leren cleanen wel trouwens, ook leuk. Maar dat doe ik wel met trainer, ik gooi niet zomaar een barbell in m’n nek haha.

Edit: ik doe ook altijd warming up (oa vaak goodmornings daarin ook) en cooling down/stretchen/15min core zegmaar. Aka nog even 20 min op de mat aanklooien)
Cardio doe ik in losse trainingen, ik ergometer vaak
En op andere dagen doe ik dan andere delen van lichaam. Probeer 4x per week sportschool te gaan (dus krachttraining), cardio liefst 2x per week

3 likes

Ja duizend procent. Ik kan met mn benen relatief veel tillen maar ik kan niet één pull up (ja oke is ook rug maar toch).

Of zoals iemand het laatst mooi zei toen ik het probeerde: ‘Huh hoezo kan jij geen pull up ik dacht dat jij sterk was’ :smiling_face_with_tear:

Was dit maar zo :frowning: mannen kunnen helaas alles zwaarder als je het naast elkaar legt op bodyweight! Vrouwen kunnen wel meer reps volhouden meestal, dat heeft te maken met dat vrouwen kleiner zijn (=minder afstand die het gewicht moet afleggen) en andere soort spieren (fast-twitch).

3 likes

Jaa ik heb t gevoel dat ik de wereld kan wegduwen met mn benen. Maar met mn armen maar net 3 seconden een stokje kan hooghouden hahah

Ja ik voel me vooral heel triest ook als ik bench. Baby weightsssss. Had laatst van die grote maar lichte plates gepakt want die hingen toevallig naast die bench, toen zei mn vriend achteraf ook zo van: ‘O maar kijk je gaat wel echt vooruit, kijk naar wat je nu tilt en wat je eerst deed met allemaal van die minigewichtjes, nu gaat het wel echt lekker’. En toen zei ik: ‘Ja maar nee kijk, dit is hetzelfde gewicht als die minigewichtjes, sad times’

3 likes

Je benen zijn ook een grotere spiergroep, dus dat is ook wel logischer toch? Ik heb ook veel meer kracht in mijn benen in ieder geval.

_

Ik vind het wel lastig om te bepalen hoeveel gewicht ik aan een barbell kan doen als ik zelf ga trainen. Ik gebruik vooral vaak een barbell bij bodypump en dan ben je 5 minuten continu bezig met een spiergroep, dus dan pak je veel minder gewicht dan bij een paar sets in de fitness. Dus volgens mij kan ik wel meer dan ik denk, moet me daar ook eens overheen zetten haha.

3 likes

Oh oei zit ik weer onwaarheden te verspreiden!
En sip dat dat van kleiner zijn = minder afstand = meer reps voor mij (en ook voor @Soy.peor dacht ik?) als lange vrouwen OOK al niet opgaat :rofl:

@Vic hoeveel bench jij nu? gewoon veel doen, dan bouw je vanzelf op! ik ben nu van 20 1rm naar 29 1rm opgebouwd dus hoop binnenkort 30 kg voor reps te doen en vanaf daar weer verder

1 like

Ja mijn probleem is dat ik het dan blijf uitstellen en het dan uiteindelijk wel doe. Maar dan met minder gewicht, vaker stoppen etc. etc. Alsof m’n lichaam gewoon niet wil. Bij een sportschool kan ik dan ten minste apparaten gebruiken.

Ook ben ik benieuwd of ik dan mijn rug ook wat beter kan trainen. Ik ben wel echt sterker geworden, maar ik heb volgens mij niet echt de bouw om heel sterk te worden. Ik chest press nog steeds met Caroline maar met 2 x 8 kilo.

Kan ook minder vreten, maar dan verdwijnt ook m’n levensvreugde.

Ehhh ik had laatst 40kg 1rm maar toen was ik ook alleen dus durfde niet echt hoger haha, zaten wel van die safety bars aan de zijkant dus daarom dacht ik, laat ik eens kijken wat er in de tank zit.

En voor reps 30/35 zoiets. Maar ik bouw het op gewoon inderdaad, alleen het gaat zo langzaam en dan warm ik bijvoorbeeld op met 2,5jes erop en dan schuif ik er bijvoorbeeld weer wat bij enzo en dat zijn dan die minigewichtjes haha. Maar laatst had ik dus grote 5kg plates erop en toen maakte mn vriend die opmerking dus terwijl dat gewoon hetzelfde gewicht was als altijd haha

Ja als je 29 nu 1rm kan kan je vast vanaf daar weer verder bouwen inderdaad en dan zal 30 reppen vast moeten lukken denk ik!

2 likes