Vandaag deed de airco het niet in de sportschool. Ik haat het als het warm is en ik zweet namelijk al best snel (met name in mijn gezicht). Heeft er iemand tips daarvoor? Facesaver heb ik al een keer gebruikt en het werkt helaas niet bij mij.
Wel iets heel anders, maar ik deed eerder thuis weleens een āsuperhero workoutā. Als je hierop zoekt bij google afbeeldingen vind je heel veel verschillende. Is meer een HIIT workout, maar misschien vind je het wat!
Met want meer grip naar mijn idee en minder eelt.
Ik moest vandaag een rondje abs doen en kwam dit pareltje tegen: https://www.youtube.com/watch?v=sWjTnBmCHTY
Hij is zo onwijs ouderwets, maar de oefeningen zijn echt chill en ik heb de 8 minuten met gemak volgehouden. Met de meeste buikspieroefeningen moet je van die rare dingen doen die mij dan weer niet goed lukken, maar dit was easypeasy.
weet iemand of je een halve dag een al-gemaakte eiwitshare kan bewaren voor onderweg? of gaat dat echt stinken?
Kan waarschijnlijk wel, maar ik vind de bekers altijd wel stinken als ik ze pas een paar uur later afwas na gebruik⦠Ik zou het poeder ff in een apart zakje doen. Weet niet waar je het mee maakt, maar als je houdbare (amandel)melk gebruikt komt het vast goed. En met water sowieso natuurlijk.
Haha ik wist zonder te klikken al welke dit was, heb deze vroeger zo vaak gedaan!
Hebben jullie specifieke doelen?
Toevallig, ik was me deze week ook aan het inlezen over Strong Curves. Zou je niet gewoon dat schema helemaal willen volgen?
Voor het zelf opstellen van een schema vond ik dit een heel overzichtelijk en compleet artikel: https://www.nerdfitness.com/blog/how-to-build-your-own-workout-routine/
Mn billen liften en groter maken. Zal nog wel minstens een jaar duren voor ik wat resultaat zie, maar ik ga ervoor
Ik wil indrukwekkende gewichten boven mijn hoofd kunnen tillen. En pull-ups kunnen doen als een beest.
Crossfit helpt best goed tot nu toe.
Pff een paar jaar geleden trainde ik 4/5 keer in de week. Maar ik had toen veel vrije tijd en ging altijd in de ochtend sporten. Nu werk ik veel meer en ben ondertussen al 2 weken niet geweest.
Ik baal ervan maar kan ook niet de motivatie opbrengen om vaker te gaan. Zeker niet na werk en in de avond vind ik het ook erg druk. Hoe doen jullie dat?
En is hier iemand die ook thuis af en toe wat oefeningen doet? Bijv. Met van die elastieken? Hebben jullie aanraders?
Na mijn bevalling was mijn doel om mee te doen met de Dam tot Damloop, nu uiteindelijk een halve marathon gedaan en daarna tot nu toe 1,5 maand niks gedaan. Sinds gister weer bij mijn sportschool begonnen en moest bij mijn intake aangeven wat mijn doelen zijnā¦
Uiteindelijk bedacht dat ik strakker wil worden, meer definitie en ik wil ooit 1 strict pull up kunnen doen! Nu gaat ze aan de slag voor een advies/schema voor mij, ben benieuwd! Ik doe er 2x in de week crossfit naast.
Het klinkt heel suf, maar gewoon doen! Ik werk 5 dagen in de week en ik ga 2 Ć 3 dagen na werk sporten.
Ik zorg er wel voor dat ik simpel/snel eet op de dagen dat ik ga sporten. Dus ik heb of al wat klaargemaakt op een andere dag en dat warm ik dan op, of ik eet even een soepje uit de vriezer.
Ik moet vooral niet op de bank gaan zitten, want dan kom ik er niet meer af. Dus ik kom thuis, zet het eten op, kleed me om, ga eten en dan de deur uit naar de sportschool.
Ik vind het zelf wel prettig om vroeger op de avond te gaan sporten, want dan kan ik na het douchen ook gewoon nog even chillen/netflix kijken. Als ik later ga sporten is het moment tussen het thuis komen en weer naar bed zo klein en dan heb ik voor mijn gevoel wat minder aan mijn avond.
Jaa, meteen voor of na het werk gaan! Zorg dat je niet nog langs huis moet dan is de drempel het kleinst heb ik gemerkt. Dan wordt het op de duur vanzelf een routine
Ja ik denk dat ik ook een paar avonden ga kiezen waarop ik mijn sportkleding mee neem en dan meteen doorga. De sportschool is wel op de route dus dat is ook fijn. Maar vind het wel lastig. Ook met dit weer (ik heb geen auto). Maar ik mis mijn oude strakkere lichaam ook haha
Even een ongevraagde tip, ik volg sinds een paar maanden Kinganthonyfitness op Insta (ābooty kingā), en zijn workouts zijn echt goed. Ik was zeker een jaar bezig voor dikke KK billen, maar nu merk ik in 3 maanden tijd echt verschil door zān oefeningen. En een tip is ook, als je je billen niet voelt de dag erna, met zwaardere gewichten trainen!
Jaaaaa ik volg hem ook! Wil super graag die booty guide maar ik ben te skeer. Ik heb echt moeite met mn billen voelen inderdaad, maar als ik te zwaar pak nemen mn quads over :(. Welke oefeningen doe jij zoal? En wat doe jij met voeding? Ben je specifiek meer gaan eten?
Iedereen moet dringend meer van zān quads beginnen houden
@Mgg @Boondigga Nee ik heb zān programma niet, ik zoek gewoon naar oefeningen die mij goed lijken. Ik vond dat programma nog vrij duur. Ik doe nu vooral de hip thrusts (met 40 kg) en hip thrusts met 1 been omhoog (12x 18 kg, 12x 12 kg en 12x zonder kg). En die oefening waarbij je op handen en knieĆ«n zit en je been omhoog gooit als een ezel haha. Die doe ik met 10 kg (16X) en dat bouw ik dan af (16x 5 kg, 16x 3 kg).
Ik zit momenteel in het buitenland, fiets normaal zeker een uur per dag en hier niet, maar ik eet nog evenveel haha. Dus dat kan er zeker mee te maken hebben. Verder zorg ik gewoon dat ik genoeg proteĆÆne binnenkrijg (ik eet vegan, dus drink vooral shakes hiervoor).