Fitnesstopic

Nou mijn eiwitpoeder is nog best te doen als ik het gewoon in de blender gooi met mijn havermout, pindakaas en een banaan. Gelukkig maar :rofl:

Vorig jaar heb ik heel weinig krachttraining gedaan en nu ik weer ben begonnen én meer op mijn proteine let merk ik echt al een verschil na een paar weken! Ik begin weer beginnende blokjes te krijgen (nou moet ik zeggen dat ik van nature een vrij platte buik heb/daar als laatste vet komt en er het eerste weer af gaat, dus dit zegt nog niet megaveel), motiveert wel echt :smiley:

1 like

Haha ja ik heb vaak een mini bakje met een schep pindakaas erin en dan dip ik de rijsttafel er gewoon in voor onderweg of achter m’n bureau haha

1 like

Ipv bananenbrood kun je ook courgettecake bakken met huttenkase, dit recept is 17 g eiwit per portie

Ik eet vandaag: Courgettecake met hĂŒttenkĂ€se Courgettecake met hĂŒttenkĂ€se recept - Allerhande | Albert Heijn

Wel de courgette heel goed uitknijpen in bijv een schone theedoek want het duurde bij mij eeuwen voor de cake niet meer nat was in de oven

3 likes

Hij was al genoemd hierboven maar als je poeders op zijn kan ik ook die soy protein van myprotein aanraden! Vind de chocola het lekkerst, vanille is ook goed te doen! Niet zo korrelig en ook niet zo lobbig/dik als andere.

2 likes

Ja als deze op zijn ga ik daar eens wat dingen uitproberen! Thanks!

1 like

Bij de Lidl hebben ze zakjes met snackboontjes die ik lekker vind om te mixen met een zak ongezouten noten. Ik eet er dan ongeveer een handje ofzo van dus als je echt veel honger hebt schiet je hier niet veel mee op, maar voor snackdrang is het perfect.

Volgens mij heb jij weleens gepost dat je eiwitpoeder met koffiesmaak koopt en daar dan ijskoffie mee maakt. Welk poeder gebruik je daarvoor en heb je tips voor de lekkerste ijskoffie daarmee?

1 like

:smiling_face: Ik kom me hier eens melden! Ik ga sinds 1.5 week naar de sportschool en ik blijk het leuk te vinden. Ik, die altijd een hekel aan gym had op school. Moet nog wel mijn weg vinden wat ik wel en niet leuk vind en wat gaat ivm een knieblessure na een val. Die knieblessure is waarschijnlijk iets met een pees (?), maar de fysiotherapeut en de huisarts weten het nog niet precies en uit de röntgenfoto kwam ook niets. Heb de fysiotherapeut overigens ook gevraagd of er dingen zijn die ik wel en niet moet doen, maar dat is niet het geval. Enige is dat ik niet door de pijn heen moet gaan en het op moet bouwen :slight_smile:

Ik heb totnutoe vooral cardio gedaan (loopband, fietsen, roeien, crosstrainer), al heb ik vandaag ook even de leg press gebruikt. Verder 2 groepslessen gedaan: dance (mix van allerlei dansen en dat vond ik echt heel erg leuk) en BRN (vond ik ook leuk, maar dat zorgde wel voor spierpijn, haha). Beide ga ik zeker vaker doen, vooral dance vond ik erg leuk om weer te doen na meer dan 20 jaar geen dansles te hebben gehad.

Voor nu is mijn hoofddoel om het vooral te doen voor mijn mentale gesteldheid en de interne onrust die ik de laatste tijd ervaar, maar afvallen is zeker ook wel een doel.

3 likes

Wat betekent die ‘je hebt x aantal MOVEs gemaakt’ op die apparaten? Want dan doe ik 10 herhalingen en dan staat er bijvoorbeels 6 MOVEs

Ik kon net thuis met enkel de muziek de hele vorige release van bodypump doen haha. Dit was de eerste release die ik echt elke week heb gevolgd dus ‘t zat er helemaal in.

2 likes

Ik heb dit nog nooit gezien maar staan je aantal herhalingen er ook op? Anders zou het misschien kunnen zijn dat je apparaat misschien of niet goed telt of je herhaling niet als volledig ziet.

Ik ben helemaal dol op mn glutes trainen. Dat brand zo lekker en de spierpijn erna is ook best chill hahah.

Op die technogym apparaten bedoel je? Dat is dit

Soort van challenge dus die gekoppeld kan worden aan de mywellness app en de technogym app en die kun je vervolgens ook weer koppelen aan je fitbit, garmin of samsung watch zodat je een totaal overzicht hebt

Oh oke maar ik heb niks aanstaan of gekoppeld of hoe meet ‘ie dat dan? En hartslag kan ook niet want daar hou ik ‘m niet vast

@Soy.peor js de herhalingen staan dan op 10 maar dan wel maar 6 MOVEs. Bij cardio apparaten zag ik ‘t ook al

1 like

Dat meet het apparaat zelf. Ook als je niks gekoppeld hebt. 5 minuten crosstrainer is bijvoorbeeld 80 moves. Arm extensions 10 herhalingen met 10kg zijn per set 15 moves. Hoe dat precies berekend wordt weet ik ook niet, maar het is wel afhankelijk van de duur en de intensiteit als ik het zo in mijn overzicht bekijk (en ik denk het aantal bewegingen die door het apparaat worden geregistreerd?). Alleen als je dus niks gekoppeld hebt wordt het ook niet opgeslagen, koppel je wel iets of gebruik je die app dan kun je dat daarin bijhouden en eventueel gebruiken als meetlat/schema

2 likes

Sporten jullie ook als je ongesteld bent? Ik voel me dan altijd zo naar en ga dan meestal niet!

Ja, maar ik heb het geluk dat ik er weinig last van heb!

1 like

Ja, ik voel me altijd een opgezwollen lelijk pad als ik ongesteld ben en dan helpt sporten me mentaal door die fase heen :confused:

1 like

Ja hoor moet wel zeggen dat elke ongesteldheid anders is. Soms voel ik me juist sterker en kan ik meer aan.

2 likes

Ik ga altijd gewoon, ook al gaat het niet lekker, dan ben ik toch maar geweest en heb ik iets gedaan en voel me erna altijd een stuk beter. Ik heb vooral last van moeheid en een zeurderige buik, dus niet perse heel erg.

1 like

Als het goed is heeft de crosstrainer ook een start/stop-knop die je alleen maar hoeft in te drukken. Je hebt geen programma nodig! Of soms kun je gewoon door op het apparaat te gaan staan en te bewegen hem vanzelf starten.

4 likes

Jup had ik ook last van. Kwam bij mij door eiwitshakes en eieren. Vooral in het begin maar het wordt wel minder. Scheten gaan bij mij niet helemaal weg haha

1 like