Fitnesstopic

Ik ga even googlen want ken niet alle termen haha. Ja denk ik wel hoor, toen ik hem pakte dacht ik ook oei zwaarder dan ik dacht. Dankjewel!

1 like

Ik kan bijna 1 volledige pull-up, ik ben zo trots op mijn lichaam!

20 likes

Een strict pull-up? Super goed, ik wil het ook graag kunnen, heb je er specifiek op getraind?

Oh jaaa die is ook lekker.

Hoe gaat je SBTD progressie? Ik ben dit jaar voor het eerst echt gaan barbell bench pressen, heb vijf kilo op kunnen tellen bij m’n training max en echt mega excited om dat dit blok te gaan verhogen.
Squat is met 6 kg omhoog, deadlift met 15 kg, overhead press met 7 kg, hip thrust met 20 kg.

Ook @Branko

5 likes

Wat niet is de vraag! Je kan echt veel met een halter. Heeft jouw sportschool toevallig bodypump lessen? Dan is dat ook leuk om aan mee te doen voor wat inspiratie (dat is een les waarbij je alle spiergroepen traint en bij bijna alles gebruik je een barbell).

Als het specifiek om je onderlijf gaat zijn lunges ook nog fijn om te doen.

6 likes

Ja hebben ze en heb er al heel vaak over getwijfeld maar vind de drempel te hoog ofzo. Dat zijn van die dingen waar je je echt even overheen moet zetten i know haha… misschien als ik een goeie basis heb en mijn conditie wat beter is dat ik het dan wel aandurf. Wel een goeie tip trouwens, ik ga op youtube eens wat filmpjes kijken voor oefening inspiratie.

Ik moet zeggen dat ik vaak meer voorkeur heb voor dumbells of kettlebells waar anderen de halter noemen. Lunges of deadlifts vind ik daarmee bijvoorbeeld fijner. Ik krijg snel last van mijn schouders bij boven mijn schouders dingen vastpakken, losse gewichten zijn dan stuk beter!

1 like

Ik vind het moeilijk om te zeggen of ik progressie maak. Ik heb wel meerdere keren overal mijn training max verhoogd, maar dat was vooral omdat ik heel rustig aan was begonnen. Maar heb onlangs voor het eerst sinds jaren weer meerdere herhalingen gedeadlift met + 100kg, dus ik denk eigenlijk dat ik wel progressie heb gemaakt, al bleef ik de weken erna weer rond de 90 steken. :sob: Het fluctueert nogal bij mij heb ik het idee. Hoop dat ik over een paar maanden echt kan zeggen dat ik consistent overal vooruit ben gegaan.

2 likes

Ik ben juist begonnen daarmee jaren terug toen ik me net had aangemeld bij de sportschool! Je kan gewoon op je eigen tempo gaan, met je eigen gewichten. Ik heb 3 dagen niet kunnen lopen (en mijn man ook niet, want die had ik meegesleept haha) dus dat was wel een mooi gezicht als je ons zag waggelen. Ik vind het juist ook best ideaal voor beginners, want door bodypump heb ik ook veel oefeningen en juiste houdingen geleerd. Dan roepen ze wel eens door de zaal EN VERDRIEDUBBEL JE GEWICHT nou ik stierf al, dus deed helemaal niks aan verdubbelen en dat was ook priem.

Iedereen daar was ook ooit een beginner en ze zijn veel te veel met zichzelf bezig om jou te zien stuntelen.

4 likes

Ja een strict! Ik heb wel een focus gelegd op pushups, rug oefeningen en dit apparaat:

2 likes

Oh nee dat komt echt wel goed! Zoals @Bunnyslippers al zegt is dat ook voor beginners een hele fijne les. Iedereen doet het met ander gewicht en ze geven ook aan wat voor beginners fijn is. Ik bodypump denk ik al een jaar of 5 en het is nog steeds mijn favoriete les. Ik kan het je van harte aanraden!

3 likes

@George @Bunnyslippers hmm misschien toch maar een keer proberen dan, zal niet de eerste keer zijn dat ik door het forum iets doe haha. Is het dan gebruikelijk om van te voren even te melden dat het de eerste keer is? Heb natuurlijk geen idee wat ik moet pakken enzo…

2 likes

Ja dat is wel fijn inderdaad! Vaak herkent degene die de les geeft dat ook wel, maar ik ben toen ook even naar de trainster gegaan en gezegd dat ik voor het eerst mee ging doen, dus of ze kon aangeven wat ik nodig had.

4 likes

Bij mijn sportschool moet je voor de eerste keer een clinic volgen waarin ze alles uitleggen qua bewegingen. Dat vond ik heel fijn, want tijdens de les ligt het tempo wel vrij hoog en weinig pauzes tussendoor.

1 like

Hier nog een bodypumpfan! Ik vind krachttraining ongelofelijk saai dus eigenlijk doe ik alleen bodypump daarin, omdat ik dat ook echt leuk vind. Anders zou ik alleen maar cardio doen :rofl: Bodypump :heart:

3 likes

Ik houd ook heel erg van bodypump, maar stiekem telt dat wel meer als cardio dan als krachttraining.

3 likes

Ik heb dat bij de groepslessen wel altijd even gedaan, ook omdat ik een knieblessure heb en ze dan dus weten waarom ik sommige oefeningen niet meedoe :slight_smile: Alleen bij yoga niet, maar daar had ik al een kleine basis in. En vaak zien de docenten het ook wel als je nieuw bent. Ik wil trouwens ook nog een paar lessen bodypump gaan doen, maar boksen wil ik ook zeker nog proberen.

Ik heb gisteren voor de tweede keer een groeples yoga gedaan, maar het was minder fijn dan de eerste keer. :frowning: Mijn medicatie was ook uitgewerkt en ik was heel erg bezig met randzaken zoals koude voeten in plaats van me focussen op de oefeningen. Wel een goede les voor me dat het met medicatie beter gaat, haha.

2 likes

Ohh dat kan best, maar voor mij voldoet het qua krachttrainining :slight_smile: Merk het ook echt qua spieren en vind het leuk, da’s voor mij persoonlijk het belangrijkst :slight_smile:

1 like

Ik wordt vaak misselijk / voel me flauw worden bij het sporten. Bij duursporten heb ik er geen last van, maar bij andere trainingen wel vaak. Doe 1 a 2 x per week circuit training en dan is het gewoon elke keer raak. Ik push mezelf wel hard (en conditie is ook niet top) maar dit is wel vrij irritant. Voor mijn gevoel is het bloeddrukzak elke keer, heb ook wel een lage bloeddruk in rust. Zeker wanneer ik moet bukken en rechtstaan (burpees!) is het eigenlijk niet te doen.
Ik probeer altijd een banaan ofzo te eten iets ervoor, en voldoende te drinken. Kan ik nog iets anders doen? Wil graag voluit gaan maar voel me hier regelmatig door beperkt. Herkenbaar voor iemand?

1 like

Ik denk dat het belangrijk is goed naar je lichaam te luisteren en tijdens de circuitlessen je intensiteit iets terug te schroeven. In de loop van de tijd zou je dit weer op kunnen bouwen.
In de uren voor je training ook goed eten, dus niet alleen een banaan vantevoren om ff snelle suikers/koolhydraten te pakken. Daarvan piekt je bloedsuikerspiegel wel snel, maar daalt ook heel snel weer. Dus door de dag heen fruit, kwark een eitje etc.
Tijdens de training ook voldoende water drinken. Misschien kan je ook proberen magnesium te nemen. Dat zou kunnen helpen die duizelingen weg te nemen.