Fitnesstopic

Ik ben bezig met mijn been training en het voelt zooooo zwaar vandaag blehh. Heb al gesquat en 2 sets legpress. Moet nog 2 sets legpress, kettle bel swings, bulgarian squat, leg curl en body weight squats. :exploding_head:

Ik merk echt dat ik ongesteld moet worden, moest net bijna huilen bij mijn laatste squats omdat ik het zo zwaar vond. :sweat_smile:

1 like

Voor bodypump zijn ook gewoon plattere gympies prima. Je wilt geen dikke zool met demping want dat is wiebelig.

Plattere gympies kunnen zeker prima bij bodypump! Eentje aantrekken waar je fijn op je tenen kan staan!

Ik durfde niet die squats met dat ding in de nek te doen met gewichten eraan haha. Omdat ik alleen sport en het genant vind als het mis gaat. Maar ik heb het net gewoon gedaan en het voelde goed!

11 likes

Lekker bezig!! :muscle:t4::muscle:t4:

Het helpt om de safety bars op goede hoogte af te stellen! Dat zijn die balken die je als het goed is aan weerszijden in het squat rack kan plaatsen. Als je die instelt op een paar cm lager dan waar de barbell komt op het diepste punt in je squat (even testen met een lege stang) dan kun je de barbell daarop laten vallen als je niet meer omhoog kunt. (Of als je de gewichten verkeerd hebt berekend en ineens 10 kg meer in je nek hebt hangen) (been there :rofl:)

3 likes

Aah thanks voor de tip! Jaa met sommige dingen schat ik mezelf sterker in en vind ik het wel leuk om tot falen te gaan. Maar hiermee durf ik dat echt niet hahaha.

Ik wil trouwens mn schema om gooien. Nu heb ik een abbo waarbij ik e training kan doen en verder doe ik dan nog 2 andere dagen zelf een full body schema. Maar ik wil graag wat vaker gaan en dan zon split schema maken. Maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Zijn er apps waarin je zon schema kan zetten. En welke oefeningen zijn nou het beste enzo.

Haha snap ik! Keertje oefenen met falen met licht gewicht kan ook helpen.

En leuk dat je een nieuw schema wilt! Ik heb heel lang de jefit app gebruikt. Daar kun je zelf schema’s in maken maar ook bestaande splits vinden, en bij iedere oefening staat uitleg en een gif. Houdt ook je timer en pr’s bij. En op internet staan ook veel gratis schema’s. Je zou bijv kunnen googelen op aantal dagen upper/lower split (bovenlichaam en benen apart) of push/pull. Er is niet echt een schema het beste, ik zou vooral gewoon doen wat je leuk vindt en afwisselen wanneer je het saai gaat vinden.

1 like

Hai! Ik weet dat er regelmatig vraag komt over leggings, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een legging met wijde pijpen. Zoals deze (die ik heb geprobeerd maar niet goed zat)

https://www.zalando.nl/nike-performance-classic-pant-trainingsbroek-black-n1241e1d8-q11.html?size=M&allophones=0&wmc=SEM310_NB_GO._1466588762_701171515_35858411039.&opc=2211&mpp=google|v1||pla-360989572517||9064155||g|c||160850793531||pla|N1241E1D8-Q11000M000|360989572517|1|&gclsrc=aw.ds&gclid=CjwKCAjw0ZiiBhBKEiwA4PT9z1jht8lRC97ZVx7Wqhu4_E4kPgSx-Z4N0rmPhkEH8L7V5kCWO_7eoBoC_eEQAvD_BwE

Het liefste eigenlijk ook nog 1 met een touwtje, want mijn taille is in verhouding een stuk smaller dus die heb ik altijd wel nodig… En ik wil er eigenlijk niet meer uitgeven dan die 50 euro :’( Want zie wel gymshark enzo maar jeetje, dat vind ik echt teveel geld. Heb altijd goedkope leggings uit de uitverkoop enzo.d

En deze zag ik, lekker betaalbaar, maar weet niet of dit iets is https://www.decathlon.nl/p/legging-met-rechte-pijpen-voor-fitness/_/R-p-330249?channable=02893b736b7569640034323135343830ee&mc=8614951&gclid=CjwKCAjw0ZiiBhBKEiwA4PT9zxlRDQboshfi9tPIphIbxpWEUBXm7EmIjZa8VipUi3OAZ7Io7aiy_xoCL88QAvD_BwE

Kwaliteit van Decathlon is vaak niet zo denderend he? Zie er wel heeeeeel veel op zalando staan… maar de keuze is wel erg reuze :joy:

ok bedankt voor het luisteren naar mijn ted talk

1 like

Ik wilde net zeggen, Gymshark heeft er ook een maar toen las ik verder en zag ik dat je er zelf ook al over begon. Vorig jaar hadden ze een sale met koningsdag en ik zag daar nu ook weer iets over voorbij komen op TikTok geloof ik… Maar ik kan er nu nog even niks over vinden. Even in de gaten houden want met een code voor 20% korting scheelt het toch veel!

Ik wil deze misschien ook bestellen als er een code voor 20% korting komt.

1 like

Oh ja korting is dan nog wel te doen idd! Ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon niet zoveel geld uitgeef aan sportkleding omdat ik dat eigenlijk zonde vind. Zo heb ik nog hardloopleggings van 10 jaar oud die gewoon van de Hema of Gamma zijn :rofl: Maar dat is wellicht ook geluk hebben.

Ik hoor altijd veel over Gymshark (of Lulemon o.i.d.?), is die kwaliteit dan zo geweldig? :slight_smile:

Lululemon is helaas dan wel (ver) boven je budget van 50 euro. En ze hebben ook nooit sale haha. Ik vind wel dat zij hele fijne leggings hebben maar ik koop ze zelf op Vinted nu en daar komen nauwelijks flared leggings langs eigenlijk!

1 like

Ha ja ik was ook zeker niet van plan die te kopen :rofl: Maar benieuwd naar wat het zo populair maakt! Ben wel echt groot voorstander van investeren in kwaliteit is het waard, maar ik vind dat ik sportkleding daar veel te weinig voor draag (te weinig uren etc.). Dat slijt bij mij al nauwelijks, ongeacht de kwaliteit.

Ja jammer, ik ben echt op zoek naar flared (of ‘straight’, iig niet skinny) omdat ik hele dikke kuiten heb (in verhouding met de rest) en daardoor maar blijf heisen bij mijn tights, word er niet goed van!

Heb overigens alsnog die van decathlon besteld, ben benieuwd of het een beetje te doen is qua kwaliteit. Ik squat iig alleen in een donkere groepzaal (vaak alleen ook nog) dus ik heb hoop dat het te doen is :rofl:

2 likes

Ik ging nav jouw vraag even op vinted kijken en er staat wel een lululemon flare op voor 40 euro, wel maat L en in het blauw maar misschien toch een tip :slight_smile:

2 likes

Oh goeie, ga ik opzoeken thanks!

2 likes

Ik heb sportbroeken van Gymshark die ik meerdere keren per week draag en al ruim 5 jaar heb, zien er nog prima uit.

1 like

ik gebruik de app Hevy, waar ik tevreden over ben. heb schema’s van internet afgeplukt en zelf erin gezet, maar er staan ook bestaande workouts in.

3 likes

Ik heb veel leggings van Gymshark, sommigen al jaren. Laatst ging er eentje stuk die ik al een paar jaar heb, een gat aan de binnenkant van mijn bovenbeen, naad versleten, maar die heb ik gewoon gefixt onder de naaimachine met een nauwe zigzagsteek en hij gaat inmiddels alweer een paar maanden goed mee haha.

Overigens nog nooit een Gymshark-legging voor de volle mep gekocht. Ik wacht altijd op sale. Koningsdag om 9.00 uur is er weer eentje, misschien zit de flared er dan ook tussen.

4 likes

Volgens mij heeft Blogilates ook een flared!
Wil denk ik ook wel wat van haar eens bestellen!

1 like

Nou die flared leggings van Decathlon zijn zoals naar verwachting iig 3x niks :rofl:

Maar! Ik heb wel die 1e zak smerige proteinepoeder op woehoe! Ik doe het nu als ontbijt in een havermoutsmoothie met banaan en pindakaas… en dan is het wel te doen.

1 like