Ohh dat kan best, maar voor mij voldoet het qua krachttrainining Merk het ook echt qua spieren en vind het leuk, da’s voor mij persoonlijk het belangrijkst
Ik wordt vaak misselijk / voel me flauw worden bij het sporten. Bij duursporten heb ik er geen last van, maar bij andere trainingen wel vaak. Doe 1 a 2 x per week circuit training en dan is het gewoon elke keer raak. Ik push mezelf wel hard (en conditie is ook niet top) maar dit is wel vrij irritant. Voor mijn gevoel is het bloeddrukzak elke keer, heb ook wel een lage bloeddruk in rust. Zeker wanneer ik moet bukken en rechtstaan (burpees!) is het eigenlijk niet te doen.
Ik probeer altijd een banaan ofzo te eten iets ervoor, en voldoende te drinken. Kan ik nog iets anders doen? Wil graag voluit gaan maar voel me hier regelmatig door beperkt. Herkenbaar voor iemand?
Ik denk dat het belangrijk is goed naar je lichaam te luisteren en tijdens de circuitlessen je intensiteit iets terug te schroeven. In de loop van de tijd zou je dit weer op kunnen bouwen.
In de uren voor je training ook goed eten, dus niet alleen een banaan vantevoren om ff snelle suikers/koolhydraten te pakken. Daarvan piekt je bloedsuikerspiegel wel snel, maar daalt ook heel snel weer. Dus door de dag heen fruit, kwark een eitje etc.
Tijdens de training ook voldoende water drinken. Misschien kan je ook proberen magnesium te nemen. Dat zou kunnen helpen die duizelingen weg te nemen.
Misschien ook eens bij een sportarts navragen, die heeft meer kennis en kan je beter advies geven.
Ik ben regelmatig misselijk na sporten. Pas na een les pilates, maar ook bij BRN en lichte cardio al wel gehad. En ik had het vorige week na yoga. Ik probeer erna maar iets van kwark te eten.
Ik had vannacht gedroomd dat ik een pull-up kon. Was er ook heel blij mee haha, beetje jammer dat het niet echt zo is.
Ik doe geen burpees, ga ik ook niet lekker op. Doe dan vaak een combi van jumping Jacks/squats
Misschien was het een sneakpeak in de toekomst!!
Ik zou dit ook zo graag willen maar heb nu met mijn sets (4x 12) nog 54 kg countergewicht nodig haha…
Hebben jullie tips voor van die resistance bands voor thuis? Welke goed zijn? Ik wil daarmee wat oefeningen thuis doen omdat ik me daar in de gym nog niet comfortabel mee voel.
Ik kan je kn ieder geval aanraden om stoffen banden te kopen, van die plastic achtige banden rollen veel sneller op en dat zit niet fijn.
Zoiets bedoel ik:
voor je bovenbenen zijn die stoffen inderdaad wel lekker zoals @George aangaf, maar als je langere zoekt kan je volgens mij niet echt de plank mis slaan. Ik heb ze van decathlon, daar kan je ze proberen en kijken welke resistance je nodig hebt.
Mijn proefperiode loopt bijna af, maar nu ben ik hooked dus ik heb besloten het maar iig zolang beastmode duurt door te zetten…
Oh ja ik had inderdaad wel voor je bovenbenen in mijn hoofd haha. Goede toevoeging!
Waarom eigenlijk? Ik snap dat je door de dynamische bewegingen minder gewicht gebruikt dan bij normale krachttraining, maar voor mij voelt het wel als kracht haha. Ben ook niet echt buiten adem
Even een plaatje van het internet geplukt.
Het is niet zo dat deze blokjes 100% gekaderd zijn. Dus bij 8-15 herhalingen zul je ook heus je kracht iets kunnen vergroten, afhankelijk van je trainingsgeschiedenis. Maar bij body pump doe je meestal veel herhalingen met weinig gewicht. Dit is verre van ideaal voor spieropbouw of krachttoenname, maar wel voor spieruithoudingsvermogen. Vandaar dat veel mensen zeggen dat het eerder cardio is dan echt krachttraining.
Ahh zo, thnx. Maar ik werk mezelf niet tegen als ik het beide doe toch? Wil gewoon afvallen, niet per se gespierder worden (mag wel)
Nee hoor! Het is gewoon niet de meest efficiente manier om sterker te worden of grotere spieren te krijgen, maar verder is het alsnog goed om te doen natuurlijk!
Gelukkig, ik ben groot fan haha
Ik kan gewoon geen lunges en Bulgarian split squats enzo? Oefeningen waarbij 1 been voor staat en 1 been achter eigenlijk dus… herkent iemand dit haha? Ik ben motorisch altijd best goed in alles dus kan het niet uitstaan dat ik dit niet kan? Heel raar, maar mijn balans is met yoga etc altijd juist vrij goed alleen met zulke oefeningen lukt het me gewoon niet? Ik val de hele tijd bijna om en voel daardoor al mijn spieren, dus dit soort dingen om dan m’n glutes te voelen werken echt totaal niet want ik ben eerder dus in zijn totaliteit verkrampt dan dat ik specifiek iets in m’n bil voel. Om in die houding mijn achterste been ook nog op een bankje te moeten balanceren met de bovenkant van m’n tenen/voet voelt al helemaal als mission impossible.
Dussss haha, heeft iemand tips of kan ik dit gewoon maar beter skippen en m’n billen met andere oefeningen trainen?