Van de week voor het eerst benchpress gedaan en meteen 30KG (10kg schijfjes + 20kg stang) . Toch een kleine prestatie š„¹.
Wow netjes! Maar had je 2 schijven van 10 kg of 2 van 5?
2 van 5!
Vandaag weer 2 persoonlijke records neergezet: 40KG hipthrust en 52KG leg curl machine. Zo grappig hoe er de ene week gewoon niks uit mij komt en de andere week ik heel lekker ga.
Na 3 jaar ben ik weer begonnen met sporten en dit is best een drempel geweest. Ben nu begonnen met bodypump omdat ik dit oprecht heel leuk vind en er verl energie van krijg.
Heb vroeger altijd een totaal andere sport gedaan maar dat is nu helaas niet meer te combineren.
Daardoor lukt het ook niet om vaker dan 1x per week bodypump te doen en dat vind ik jammer omdat ik er wel zin in heb om echt wat resultaat te gaan merken.
Ben nu aan het kijken om voor thuis een stang + halterschijven te kopen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Heb een hele mooie set van Decathlon gezien die precies aan mijn eisen voldoet. Rubberen buitenlaag met gietijzeren binnenkant en handgrepen. Precies wat ik zoek en qua budget zit ik voor een 20kg set (even ter vergelijk) op net iets boven de 100 euro.
Het enige probleem is dat deze set een 28mm stang heeft maar andere fitnessmerken op 30mm zitten. Ben dan toch ergens bang dat als Decathlon het uit het assortiment gooit en ik uit wil breiden ik een probleem heb.
Heeft iemand aanraders wat qua budget een beetje in de buurt komt en wat een goede koop is? Wil het binnen gebruiken dus volledig gietijzer wil ik niet. En met zand erin (goedkopere optie) raadt mijn vriend sterk af.
Hoop dat iemand tips heeft En wanneer je denkt: ājoh je voorbeeld, echt niet aan beginnen want dat is echt prutā dan hoor ik dat uiteraard ook! Het is allemaal ook nog best nieuw voor me dus heb er ook weinig verstand van
Ik heb thuis een bodypump set van LMX. Is net iets boven de ā¬100, maar een mooie set vind ik. Ook handig dat je de gewichten ook makkelijk los kan vast houden. Ik heb hem tijdens Corona gekocht en de schijven zijn nog steeds los verkrijgbaar.
Thanks! Die ziet er goed uit!
Die decathlon schijven zitten al minimaal 3 jaar in het assortiment, dus ik denk dat je daar wel goed mee zit! Die zijn ook fijn om los vast te houden voor oefeningen waar je alleen een schijf mee hoeft vast te houden.
Ik heb thuis tijdens corona bodypump gedaan via het abonnement van Les Mills en dat vond ik wel fijn!
Heeft iemand hier ervaring met sporten bij TrainMore? Geen specifieke locatie (of ja als je ervaring hebt met die in Rotterdam hoor ik het ook graag), maar in het algemeen?
Sporten doet zoveel voor mān mentale gezondheid, maar ik sport gewoon echt niet lekker in de Basic-Fit meer en Sportcity voelde ik ook niet zo. En ik had altijd een beetje het idee dat TrainMore echt wel kwalitatief hele goede sportscholen had, maar ze hebben de laatste tijd hele slechte recensiesā¦
Dus werkt dat systeem met die ā¬1 die van je abonnement afgaat elke keer als je gaat sporten echt? Of registreren ze het helemaal niet goed? En loopt het echt helemaal vol met alleen influencers die zichzelf de hele tijd staan te filmen of valt het wel mee? En als je ooit je abbo wil opzeggen, zijn ze dan echt zo dramatisch? (dit zag ik allemaal bij de reviews staan dus was wel benieuwd)
Ah okƩ. Qua sfeer en mensen die er rond lopen?
Ik ga sowieso inderdaad wel even een keer een proeftraining of dagpas doen deze week, maar dan kan je maar op een moment de sfeer voelen dus vandaar al mān vragen haha.
Ben 1 keer bij TM geweest maar vond het net iets te hippe mensen ook al was het letterlijk in mn eigen buurt het mengelmoesje van Sportcity vind ik fijner al is het wat minder gelikt. Mijn ervaringen zijn wel in Amsterdam
Ik zit bij TrainMore! De korting werkt echt en heb er nog nooit een influencer gezien
Heb je gewichten of elastieken? Zo niet kun je met bodyweight iig een pike push up voor je schouders doen en een inverted row onder je eettafel. Maar wellicht slim om eerst met een fysio te overleggen
Dit, sporten met spieren die helemaal vastzitten kan ook juist meer kans geven op blessures. Een fysio kan kijken waar het probleem vandaan komt (vaak ook houding) en je wat gerichte oefeningen geven. Het helpt dan ook zeker om die spieren sterker te maken (ik krijg ook altijd meer last van mijn schouders en rug als ik een tijdje geen krachttraining heb gedaan).
Hoef je echt niet veel afspraken voor te hebben, vaak kunnen 1 of 2 sessies genoeg zijn om het even wat losser te maken en wat oefeningen mee te krijgen/ dan wel tips om je houding te corrigeren waarmee je thuis aan de slag kan.
Ik heb ook wel eens last van hoofdpijn vanuit mān nek en vind dat ook zo verschrikkelijk, dus zeker de moeite om daar mee aan de slag te gaan!
Ik sport nu nog bij trainmore maar heb het wel opgezegd.
Opzeggen gaat prima. Het is een fijne sportschool met mooie apparatuur en heel netjes, maar ik vind het net zoals @vitaminwater zegt heel hip publiek en bij mijn locaties zijn altijd wel veel influencers altijd zin om daar een tripod weg te beuken
@lisaanna oke dit is echt mijn pet peeve, maar deze meid is er bijvoorbeeld al-tijd. Ze is aardig hoor, maar eigenlijk zo van de zotte dat je niet eens meer rustig naar de gym kan gaan zonder dat je de kans loopt onvrijwillig met je zweethoofd op insta te komen
Edit: oke ik wilde een reel delen maar ben blijkbaar te boomer, deze meid: https://instagram.com/annalouisegfit?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Pff ja echt, ik stond ook op de achtergrond van Donny zān filmpjes en maar zeggen dat in zijn hypothetische sportschool geen mobieltjes mogenā¦
Hahaha ja echt irritant lijkt me dat!
Ik ben net geweest en ik heb mixed feelings. Echt een hele mooie sportschool, fijne apparaten en ik vond het ook heel fijn dat het gewoon opgedeeld is in delen en je niet zo middenin een enorme ruimte staat (zoals bij veel Basic-Fits wel).
Ik weet alleen niet zo goed wat ik van de sfeer vond. Heb niemand met een tripod gezien maar wel allemaal van die hele knappe mensen in korte broekjes en sportbhās die dan vet zwaar trainen en er perfect uit zien. En dan zat ik er zo tussen met mān 30 kg overgewicht, knalrode kop en te bedenken hoe ik mezelf weer uit die hip thrust opstelling ga bevrijden (fijn tijdens de oefening zoān hip thrust bankje, iets minder om weer onder die stang uit te komen).
Maar goed, ik denk dat je die sfeer in elke sportschool wel een beetje hebt in grote steden. Dus TrainMore staat voor nu wel bovenaan mān lijstje denk ik.
Hahah ja dit is altijd echt mijn issue. Mijn billen + dubbelgevouwen matje zijn te dik voor onder een die stang. Is altijd een gevecht om er onder vandaan te komen.
En ik ga niet ook nog een plateautje bouwen om mijn gewichten op te rollen, het leven is al zwaar genoeg. Dus dan maar deze genante worstel move elke keer.