Fitnesstopic

Waarschijnlijk houdt je lichaam meer vocht vast. Heb je ook je voeding aangepast of doe je nog andere dingen die je zouden moeten helpen om af te vallen?

Ja ik let extra op wat ik eet! Ik vind het gewoon irritant, omdat ik voor mn gevoel echt mn best doe, maar daar nog niet zoveel van terugzie.

Is er een reden waarom je enkel cardio doet? Voor gewichtsverlies is het aan te raden om ook krachttraining te doen, met grotere spieren verbrand je namelijk meer calorieeën

3 likes

Ik vind krachttraining gewoon echt niet leuk om te doen. Vorig jaar ben ik door cardio en op mn voeding letten veel afgevallen, dus ik dacht ik pak het op dezelfde manier weer op. Maar op de een of andere manier gaat t nu niet zo top als toen haha!

Fair enough! Ik denk dat als je in een calorietekort zit en dus vier keer per week beweegt je uiteindelijk wel zult afvallen. Dat gewicht op de weegschaal niet omlaag gaat kan met veel factoren te maken hebben zoals idd vocht vasthouden of stress. Misschien helpt het je om ipv te wegen omvang te meten.

2 likes

Ja ik ben opzich pas net weer begonnen dus ik hoop dat het inderdaad vocht/spier is ofzo wat ik op de weegschaal terugzie. We gaan vrolijk verder iig :muscle:t3:

1 like

Heeft iemand dé tip voor fijne, zachte sportlegging?

Ik heb een hele oude van de H&M maar dat is een thermolegging dus niet echt geschikt voor nu maar die is zoooo fijn dus ik draag hem toch.

Tot nu toe heb ik geprobeerd; andere versies van de H&M, gymshark, Adidas, under armour, hummel. Maar allemaal waren ze te doorschijnend/tekenend of te stevig. Ik wil echt zo’n hele zachte, aansluitende stof die daardoor flatteus is.

Kleur, prijs etc maakt me allemaal niets uit. Zolang hij maar niet zo’n rimpelstukje op de billen heeft.

Nike one! Dus die basic legging met logo onderaan 1 pijp. Gaan ook vaak via Vinted, scheelt weer wat geld

4 likes

Ik heb de korte variant van de sportlegging van aerie (staat ook op Zalando) en moet zeggen dat ie echt heel zacht is en bij mij niet doorschijnt

1 like

Lululemon, aerie idd, girlfriend collective

2 likes

Ik heb van H&M een sportlegging die heel zacht is en niet doorschijnt. Vroeger heette ie de Sportlegging Supersoft, maar is nu omgedoopt naar de Sportlegging van Softmove. Echt een aanrader.

2 likes

Vandaag voor het eerst wat langer op mijn walking pad gestaan terwijl ik een serie op had staan (bijna 2 afleveringen van Beef haha). Vond het heel fijn! Was vanmorgen helemaal doorweekt van mijn wandeling, dus vond het heel fijn om de andere helft van mijn stappen zo af te maken. Maakt de herfst en winter een stuk draaglijker.

Verder nog een vraag, als Caroline Girvan romanian deadlifts doet kan ze echt haar voeten aanraken met die gewichten, ik kom gewoon een stuk voor bij mijn knie. Als ik verder ga weigeren m’n hamstrings/ ga ik hangen met mijn schouders. Zijn er nog goede oefeningen om hier flexiber te worden (evt ook fijne mobiliteitsfilmpjes vooral gericht op heup etc?).

Ik kan zonder gewichten wel gewoon met mijn handen m’n tenen/ grond aanraken trouwens.

6 likes

Welke walking pad heb jij? Heb vandaag in de regen gewandeld en dat was echt niet chill

3 likes

Deze! Ook hier gekocht. Ze hebben ‘m ook bij Bol, maar dan komt hij dus ook van deze winkel.

4 likes

Is helemaal prima voor je krachttraining! Maakt geen verschil voor spieropbouw hoe diep je gaat. Als je maar gaat tot je een stretch voelt.

3 likes

Als je net bent begonnen is dit inderdaad waarschijnlijk wat spiermassa. In de beginperiode zal het gewicht namelijk heel erg schommelen, omdat je vet wilt verliezen, maar ook spier opbouwt.

1 like

Hoe doen jullie bulgarians? Ik ben van sportschool geswitcht (mijn vorige had zo’n mee rol ding) en probeerde het op een bankje maar die voelde zo laag dat ik bang was dat ik om zou vallen

2 likes

Ik altijd op een bankje of bij gebrek daaraan zo’n 45cm box

1 like

Ah ja ik de volgende keer zo’n box proberen

1 like

Ik doe het ook met een bankje! Voelde op het begin laag, maar dat went wel (en bulgarians blijven toch kut).

Ik heb morgen personal training na 3 weken vakantie, met wel wat workouts maar ook veel eten, en ik ben zo benieuwd hoe het gaat. Ik heb het echt gemist, maar ben ook bang dat het gaat tegenvallen qua zwaarte. Wel nieuw schema yay!

1 like