O wat goed om te weten! Dan ga ik me meer op algemene flexibiliteit richten dan iets ‘verbeteren’ wat niet nodig is.
Mocht de box te hoog zijn, kan je je voet ipv op de grond ook op een schrijf van 20/10 kg zetten.
Voor de mensen die thuis sporten: hoe motiveer je jezelf om te sporten? Ik wil weer wat yoga en simpele workouts doen. Maar ik merk dat ik mezelf er niet toe kan zetten thuis.
Toen ik nog thuis yoga deed, had ik de eerste weken een mat in m’n slaapkamer liggen, zodat ik het niet zou vergeten. Inmiddels doe ik niks meer want lichamelijk ruk, maar ga Pilates oppakken. Dus de mat weer in m’n slaapkamer leggen. Hielp goed bij mij.
- Sport outfit al van tevoren aandoen
- Actief plannen als iedere andere afspraak dus bij wijze van echt een alarm af laten gaan/inplannen in je agenda
- Indien mogelijk: ik sport gelijk ‘s ochtends, dan heb ik het maar gehad, anders het liefst zo veel mogelijk op een vast moment
- Sinds ik een Apple Watch heb (maar kan ook een Fitbit/Garmin whatever zijn) merk ik dat ik gemotiveerder ben, ook met het aantal stappen zetten ed.
- Maak een digitale of fysieke kalender waarbij je iedere dag een dag/doel afstreept. Soms werkt een papieren kalender beter, hang ‘m op je koelkast etc.
- Stel een specifiek, maar vooral realistisch doel. Dus voor die en die dag over een … maand wil ik minstens 3x in de week dit of dat gedaan hebben etc.
Dit helpt mij momenteel erg goed!
Niet zeiken en gewoon doen. Je hoeft geen zin te hebben om toch te sporten.
Dit! Ik vind sporten ook niet altijd leuk, maar ik doe het gewoon net als tanden poetsen en douchen.
Schema kopen van strongersophie?
Ooo wat toevallig! Ik volg nu haar booty-tips op in m’n schema dus hoop op resultaten over een paar maanden
Ik heb het vandaag aan iemand gevraagd en daardoor nieuw pr 35 kg bench press
Yess nice! Well done!
Ik voel me soms nog een noob in de sportschool en vind het soms nog eng om iets nieuws te proberen. Maar ik heb al een tijdje dat ik als warming up snel wandel en het leek me zo tof om ook te kunnen rennen op dat ding. Maar ik durfde niet zo goed bang dat ik eraf zou vallen of het helemaal niet kon en dat ik dan helemaal overdreven zou hijgen. Maar ik heb het vandaag gewoon geprobeerd ik dacht ik ga de laatste minuut van mn warming up gewoon steeds sneller. En het ging goed! Het zag er misschien lame uit omdat ik het apparaat vast bleef houden haha maar het ging super. Qua uithoudings vermogen had ik ook nog langer door kunnen gaan maar ik moet ook niet meteen te hard van stapel lopen natuurlijk haha.
Ik ben geinfluenced en heb hem ook gekocht. Ben super benieuwd. Ik wil hem voornamelijk onder werktijd gaan gebruiken, dus we zullen zien hoe dat gaat uitpakken.
Omg het volgende stronger by the day-block is gericht op powerliften, mega zin in en heel benieuwd hoeveel kg ik erbij ga krijgen op training maxes voor deadlift, bench en squat!
training maxes nu
Bench: 34 kg
Deadlift: 80 kg (ik denk dat we sumo gaan doen dus ben benieuwd)
Squat: 45 kg (ben gezakt in kg omdat ik maanden squat heb geskipt )
Mijn gym heeft nieuwe apparaten. Zo chill alsof ik in een nieuwe speeltuin ben
Ik vind het zo verslavend, had nooit gedacht van mezelf dat ik van vrij lui naar " morgen weer naar de sportschool kan niet wachten " kon gaan.
Heeft iemand hier ervaring met een sportschool waarbij je gebruik kan maken van een e-cirkel? In 30 minuten ga je een circuit af op de apparaten en daarna ben je klaar. Een sportschool bij mij in de buurt heeft dit nu maar het abbonement waarbij dit kan is wat duurder dan een standaard abbonement dus ik vraag mij af of het de moeite waard is. Het is helaas ook alleen mogelijk om een jaarabonnement af te sluiten voor de variant met e-cirkel.
Ik heb verder geen specifieke doelen die ik wil bereiken behalve in beweging blijven, ik verwacht dus niet perse resultaat met het volgen van deze lessen. Ik ben vooral benieuwd of mensen dit gedaan hebben en of het leuk is om voor een langere tijd te doen.
Heb dit eens gedaan maar vond het te ‘sociaal’. Klinkt een beetje gek, maar bij ons toen stonden de apparaten in een rondje en keken als het ware naar elkaar toe. Hierdoor had je sneller aanspraak terwijl ik daar 0 behoefte aan had. Ook vond ik het veelal oude vrouwen/ouderen. Uiteindelijk naar de fitness gegaan en was toch meer m’n ding. Ik zou een proefles oid adviseren, dan weet je meteen of het wat is voor je
Een vriend van mij doet dit al jaren en is hier heel tevreden over. Ik heb dit zelf gedaan en ik vond er niks aan omdat het iedere keer zo hetzelfde was.