Fitnesstopic

Ik heb hier nu een abonnement voor en heb het zo’n 18 keer gedaan nu. Heeft zijn voor- en nadelen vind ik.

Voordelen zijn dat je als je naar de sportschool gaat je 0 hoeft na te denken wat je vandaag gaat doen, dat vind ik zelf heel chill. Daarnaast stellen die machines vanzelf in op je lengte/verhoudingen (eerste keer wordt dat afgesteld) en is gewicht ook automatisch. Elke 6 keer doe je een krachtmeting en doe je een setting (bijv. normaal trainen en dan 6 keer later ‘negatief’ trainen waarbij je op de terugweg bijv. het gwicht langzamer terug laat komen). Het heeft naar mijn idee minder kans op blessures doordat je een soort lijntje volgt en dus alles goed wordt ingesteld. Maaaar wat voor mij eigenlijk de main reason was dat ik geeeen idee heb van schema’s, juiste houding, wat goed is om te doen en hoe en dat dit dat helemaal wegneemt. Indien je wel al een wat gevorderde sporter bent is het misschien niet helemaal voor jou.

Nadelen vind ik;Ook al doe je elke 6 weken een andere setting, het blijft hetzelfde rondje en dezelfde oefening. Ik merk nu dat ik toch wel aan het verder denken ben van hoe zou ik zelf een schema kunnen maken, dus persoonlijk denk ik niet dat het leuk is voor een jaar. Maar ken iemand die het al maanden doet en het nog wel top vindt, dus is echt persoonlijk. Ander nadeel is dat ik denk dat het minder doet dan losse gewichten oid. Ik had bij de 2e krachtmeting dat ik megahard vooruit was gegaan, maar de 3e viel dat mee (zat wel een vakantie zonder sporten tussen, dus mogelijk heeft dat ook effect gehad). Heb wel het idee dat ik sterker ben geworden en voel ook wel dat mijn armspieren zijn gegroeid (de rest zit onder een laagje vet dus kan ik minder oordelen haha)

Ik zou vragen of ze de mogelijkheid hebben of je een keer proef kan. Dan kan je het zelf even ervaren. Van wat hierboven is gezegd, bij mijn helemaaaal niet sociaal. Het is wel in een rondje dus dan heb je al snel dat je mensen hallo knikt als ze beginnen, maar heb verder volgens mij nooit een woord gewisseld met iemand. Klopt wel dat het voornamelijk wat oudere mensen zijn, maar er zijn ook wel wat jonge vrouwen hier.

Wow megalang verhaal, sorry haha

5 likes

Hahaha alleen maar fijn zo’n uitgebreide reactie! Hoe vaak per week ga je?

Wel goed om rekening mee te houden dat je altijd hetzelfde doet, daar had ik nog niet over nagedacht.

Ik ga zeker eens een proefles doen om eens te kijken wat de sfeer is want in zit inderdaad niet perse op een super sociaal gebeuren te wachten zoals @Girasol aangeeft. Zie nu wel dat de sportschool een actie heeft dat je maandelijks op kan zeggen als je je nu inschrijft dus hopelijk blijft die actie nog even.

Ik heb dit gedaan en je bouwd wel goed op enzo en je hoeft niet na te denken enzo. Ik ben gestopt omdat ik nu een splitschema doe en meer wil trainen. Maar mocht je niet veel tijd hebben en sporten niet zo leuk vinden kan ik het je echt aanraden.

1 like

Bij mijn sportschool kan je 2 keer per week egym doen. Ik doe dan zelf 3 rondjes, dat is rond de 35-40 min. Combineer het met 30 min loopband erna, maar ook met egym alleen is het echt al een goede training dus dat is helemaal wat je zelf wilt.

Wat ik trouwens wel kut zou vinden is als de egym toestellen vrij druk zijn. Op zich schuif je allemaal op hetzelfde moment door, maar ik heb af en toe echt een extra min break nodig en als iemand direct achter je zit gaat dat niet. Gelukkig is het bij mij nooit druk, maar wel iets om rekening mee te houden

2 likes

Van de week voor het eerst benchpress gedaan en meteen 30KG (10kg schijfjes + 20kg stang) :partying_face:. Toch een kleine prestatie 🥹.

7 likes

Wow netjes! Maar had je 2 schijven van 10 kg of 2 van 5?

2 likes

2 van 5!

1 like

Vandaag weer 2 persoonlijke records neergezet: 40KG hipthrust en 52KG leg curl machine. Zo grappig hoe er de ene week gewoon niks uit mij komt en de andere week ik heel lekker ga.

4 likes

Na 3 jaar ben ik weer begonnen met sporten en dit is best een drempel geweest. Ben nu begonnen met bodypump omdat ik dit oprecht heel leuk vind en er verl energie van krijg.

Heb vroeger altijd een totaal andere sport gedaan maar dat is nu helaas niet meer te combineren.
Daardoor lukt het ook niet om vaker dan 1x per week bodypump te doen en dat vind ik jammer omdat ik er wel zin in heb om echt wat resultaat te gaan merken.

Ben nu aan het kijken om voor thuis een stang + halterschijven te kopen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Heb een hele mooie set van Decathlon gezien die precies aan mijn eisen voldoet. Rubberen buitenlaag met gietijzeren binnenkant en handgrepen. Precies wat ik zoek en qua budget zit ik voor een 20kg set (even ter vergelijk) op net iets boven de 100 euro.

Het enige probleem is dat deze set een 28mm stang heeft maar andere fitnessmerken op 30mm zitten. Ben dan toch ergens bang dat als Decathlon het uit het assortiment gooit en ik uit wil breiden ik een probleem heb.

Heeft iemand aanraders wat qua budget een beetje in de buurt komt en wat een goede koop is? Wil het binnen gebruiken dus volledig gietijzer wil ik niet. En met zand erin (goedkopere optie) raadt mijn vriend sterk af.

Hoop dat iemand tips heeft :blush: En wanneer je denkt: ‘joh je voorbeeld, echt niet aan beginnen want dat is echt prut’ dan hoor ik dat uiteraard ook! Het is allemaal ook nog best nieuw voor me dus heb er ook weinig verstand van :smile:

1 like

Ik heb thuis een bodypump set van LMX. Is net iets boven de €100, maar een mooie set vind ik. Ook handig dat je de gewichten ook makkelijk los kan vast houden. Ik heb hem tijdens Corona gekocht en de schijven zijn nog steeds los verkrijgbaar.

3 likes

Thanks! Die ziet er goed uit! :blush:

2 likes

Die decathlon schijven zitten al minimaal 3 jaar in het assortiment, dus ik denk dat je daar wel goed mee zit! Die zijn ook fijn om los vast te houden voor oefeningen waar je alleen een schijf mee hoeft vast te houden.

Ik heb thuis tijdens corona bodypump gedaan via het abonnement van Les Mills en dat vond ik wel fijn!

1 like

Heeft iemand hier ervaring met sporten bij TrainMore? Geen specifieke locatie (of ja als je ervaring hebt met die in Rotterdam hoor ik het ook graag), maar in het algemeen?

Sporten doet zoveel voor m’n mentale gezondheid, maar ik sport gewoon echt niet lekker in de Basic-Fit meer en Sportcity voelde ik ook niet zo. En ik had altijd een beetje het idee dat TrainMore echt wel kwalitatief hele goede sportscholen had, maar ze hebben de laatste tijd hele slechte recensies…

Dus werkt dat systeem met die €1 die van je abonnement afgaat elke keer als je gaat sporten echt? Of registreren ze het helemaal niet goed? En loopt het echt helemaal vol met alleen influencers die zichzelf de hele tijd staan te filmen of valt het wel mee? En als je ooit je abbo wil opzeggen, zijn ze dan echt zo dramatisch? (dit zag ik allemaal bij de reviews staan dus was wel benieuwd)

Ah oké. Qua sfeer en mensen die er rond lopen?

Ik ga sowieso inderdaad wel even een keer een proeftraining of dagpas doen deze week, maar dan kan je maar op een moment de sfeer voelen dus vandaar al m’n vragen haha.

3 likes

Ben 1 keer bij TM geweest maar vond het net iets te hippe mensen ook al was het letterlijk in mn eigen buurt :joy: het mengelmoesje van Sportcity vind ik fijner al is het wat minder gelikt. Mijn ervaringen zijn wel in Amsterdam

3 likes

Ik zit bij TrainMore! De korting werkt echt en heb er nog nooit een influencer gezien

2 likes

Heb je gewichten of elastieken? Zo niet kun je met bodyweight iig een pike push up voor je schouders doen en een inverted row onder je eettafel. Maar wellicht slim om eerst met een fysio te overleggen

2 likes

Dit, sporten met spieren die helemaal vastzitten kan ook juist meer kans geven op blessures. Een fysio kan kijken waar het probleem vandaan komt (vaak ook houding) en je wat gerichte oefeningen geven. Het helpt dan ook zeker om die spieren sterker te maken (ik krijg ook altijd meer last van mijn schouders en rug als ik een tijdje geen krachttraining heb gedaan).

Hoef je echt niet veel afspraken voor te hebben, vaak kunnen 1 of 2 sessies genoeg zijn om het even wat losser te maken en wat oefeningen mee te krijgen/ dan wel tips om je houding te corrigeren waarmee je thuis aan de slag kan.

Ik heb ook wel eens last van hoofdpijn vanuit m’n nek en vind dat ook zo verschrikkelijk, dus zeker de moeite om daar mee aan de slag te gaan!

3 likes

Ik sport nu nog bij trainmore maar heb het wel opgezegd.

Opzeggen gaat prima. Het is een fijne sportschool met mooie apparatuur en heel netjes, maar ik vind het net zoals @vitaminwater zegt heel hip publiek en bij mijn locaties zijn altijd wel veel influencers :upside_down_face: altijd zin om daar een tripod weg te beuken

4 likes

Ik vind dit een fijne yoga oefening:

En af en toe deze stretches:

4 likes