Ik heb de stronger by the day app genomen en omg wat geweldig
Echt zin om weer hard te trainen komende tijd
Ik heb de stronger by the day app genomen en omg wat geweldig
Echt zin om weer hard te trainen komende tijd
Neemt iemand hier creatine? Wat voor een voordelen voel je daarvan? Er staat zoveel info online maar ook veel negatieve dingen en een hoop onzin. Dus ik vertrouw jullie meer haha.
Ja! Sinds januari. Ik zie wel echt verschil in spierdefinitie en heb het idee dat ik cognitief ook wat scherper ben. Laatst een tijdje niet genomen omdat ik door een kapotte knie en verhuizing niet regelmatig kon trainen, daarna weer gestart en heb wel het idee dat het iig een beetje helpt. Je moet er wel genoeg bij drinken, maar dat hoeft ook niet in de extremen te lopen, ik zorg dat ik zo’n 1,5-2 liter drink. Als je zoekt op creatine in dit topic kom je ook nog andermans ervaringen tegen
Aah top! Jaa water drink ik gelukkig wel genoeg. Ik heb nu toevallig een proefzakje met bepaalde supplimenten maar zag later pas dat er creatine in zat. De smaak bevalt me wel maar ik ga me hier verder inlezen nog.
Kom ik ook ff met een supplementen vraag. Ik heb ff gewacht hiermee omdat ik niet weet of ik het zou volhouden. Ben nu 3-4 maanden 3 keer per week aan het sporten dus denk dat dat nu wel goed zit haha
Ik overweeg het volgende te kopen: Proteïne poeder, creatine, flavour drops. Ben wel benieuwd of jullie aanraders hebben qua smaken of ervaring met bestellen bij een bepaalde webshop ofzo (goed/slecht)? Ik zit vooral te kijken naar body & fit en my protein, volgens mij zijn deze wel goed?
Ik heb een isoclear van my protein die ik wel chill vind en een aantal producten van esn ( daarbij heb je flave en tasty ipv flavour drops ofzo)
Ik heb van esn ook wat samples gekocht zodat ik ook smaken kon vergelijken en ik niet met grote potten zit die ik niet lekker vind.
Ik vind een isoclear lekkerder omdat het iets limonade achtigs heeft en het ook niet mega zwaar valt.
My protein heeft nu een 1+1 actie of 25% met de code MAXFIT. En esn heeft nu 20% korting op alles code SAMFIT. Bij body en fit heb ik nog nooit besteld maar zij hebben een code voor 10% PEPER.
Ik vind MyProtein, ESN en Upfront allemaal aanraders. Body & Fit en Bulk ben ik minder fan van.
MyProtein en ESN hebben vaak goede deals en influencer kortingscodes. Beide hebben ze ook fijne producten. Qua smaakjes ben ik wel meer fan van ESN dan van MyProtein, vind ik vaak iets minder chemisch.
Upfront is wat duurder, maar vind ik wel een tof merk om te supporten.
Proteïne poeder vind ik over het algemeen vaak wat chemisch smaken, maar isoclear of clear whey is wel oprecht lekker. Creatine gebruik ik ook, maar wel echt opletten dat je niet zo’n ranzige smaakloze neemt (die van Bulk vind ik echt een afrader). Flavour drops zijn leuk, maar niet onmisbaar. Het is chill om soms door de kwark te gooien, maar je kunt ook net zo goed siroop zonder suiker gebruiken.
Oh ja dat is ook wel echt chill! Ik drink alleen niet dagelijks shakes dus dan ‘moet’ ik het wel gewoon nemen en die van Bulk is echt net alsof ik een slok water met zand naar binnen probeer te werken. Het lost niet op en het heeft een hele rare vage smaak.
In je thee gooien!
Misschien een beetje een domme vraag, maar waar gebruiken jullie die supplementen dan voor? Ik weet van vroeger dat die eiwitshakes goed zijn voor spierherstel, maar heeft het ook nog een ander doel? Ik sport best serieus en vraag me af en toe af of ik zoiets ook ‘’nodig’’ heb. Nodig tussen aanhalingstekens omdat het niet verplicht is, maar ik vraag me wel af of ik daar nog wat extra’s uit kan halen.
Ik weet niet of jij verder je eiwitten uit eten haalt maar anders heb je het niet echt nodig. Ik drink het omdat ik wil afvallen dus niet mega veel kan/wil eten en zo wel ongeveer aan mn eiwit doel kom. (Isoclear hebben vaak weinug calorieen dus dan drink je het er ook niet allemaal aan)
Ik hoorde van een sportschoolmedewerker dus dat ‘goede’ creatine meteen oplost als het in water komt. Als het niet goed oplost is het dus geen ‘goede’ creatine. Maar ben even vergeten wat er precies goed aan is, maar wellicht een tip😊
Ik kwam pas weer vast te liggen tijdens de benchpress, gelukkig zonder klemmen dus kon de bar redelijk makkelijk van mezelf afkrijgen. Wel nieuw PR haha
Doe je hiptrust? Ik zag laatst iemand de bar naar dr heupen rollen en dan met dr heupen omhoog drukken haha. Maar zij had wel weinig gewicht tho.
Ik durf ook echt niet te benchen. Ik wou vandaag ook assisted pull ups doen maar t was druk dacht jaa straks pleur ik er vanaf of kan ik niet eens een pull up haha.
Ik heb dit weleens gedaan, maar door mijn piercings is het echt niet chill om m over m’n torso te rollen!
En pull-ups blijven mijn grote frustratie. Ik bench vrij veel, train al sinds m’n 16e en vrij zwaar maar ik krijg mezelf gewoon NIET omhoog. En dan komen er van die gastjes die voor de eerste keer ooit in de sportschool komen en die gooien zichzelf even tenminste 5 keer omhoog. Echt oneerlijk.
Kut is dat he van die stomme 16-jarigen
Als je geen spotter hebt is het wel handig om een eerste bench press of PR poging in een squatrek te doen ook @Soy.peor, dan kun je de safety bars zo instellen dat je die bar niet in je nekje hebt hangen als je 'm niet haalt.
Ik deed m in mijn vorige sportschool met de Smith! Maar die heeft mijn huidige sportschool niet, dus RIP mijn Squat PR en mijn nekkie.
en @lisaanna thanks guys! Ook voor de kortingscode tips. Ga gewoon beginnen met clear whey of isoclear en creatine en dan weer ff verder kijken
Ben benieuwd of ik er wat van ga merken. Eet behoorlijk wat kwark, kip, huttenkase maar vind gegookte eieren echt teveel smaken naar een ei/vogel ofzo
Track je je eiwitten wel? Als je al veel proteïne eet heb je misschien de aanvulling niet nodig
De meeste dagen wel, maar moet dan wel al moeite doen om het doel te halen (en dit is dan niet eens de 1.8-2g per kg die wordt aangeraden, maar wat mfp zelf aangeeft). Ik probeer op hetzelfde moment ook vet te verliezen dus net als hierboven werd genoemd wil ik ook weer niet mega veel kcal eten om enkel meer eiwit binnen te krijgen. Ik probeer te letten op wat ik dan wel eet dus vaker kip, ontbijt met kwark etc maar daar red ik het niet mee. Vandaar dat dit soort dingen me wel handig lijken.