Ik heb hier nu een abonnement voor en heb het zo’n 18 keer gedaan nu. Heeft zijn voor- en nadelen vind ik.
Voordelen zijn dat je als je naar de sportschool gaat je 0 hoeft na te denken wat je vandaag gaat doen, dat vind ik zelf heel chill. Daarnaast stellen die machines vanzelf in op je lengte/verhoudingen (eerste keer wordt dat afgesteld) en is gewicht ook automatisch. Elke 6 keer doe je een krachtmeting en doe je een setting (bijv. normaal trainen en dan 6 keer later ‘negatief’ trainen waarbij je op de terugweg bijv. het gwicht langzamer terug laat komen). Het heeft naar mijn idee minder kans op blessures doordat je een soort lijntje volgt en dus alles goed wordt ingesteld. Maaaar wat voor mij eigenlijk de main reason was dat ik geeeen idee heb van schema’s, juiste houding, wat goed is om te doen en hoe en dat dit dat helemaal wegneemt. Indien je wel al een wat gevorderde sporter bent is het misschien niet helemaal voor jou.
Nadelen vind ik;Ook al doe je elke 6 weken een andere setting, het blijft hetzelfde rondje en dezelfde oefening. Ik merk nu dat ik toch wel aan het verder denken ben van hoe zou ik zelf een schema kunnen maken, dus persoonlijk denk ik niet dat het leuk is voor een jaar. Maar ken iemand die het al maanden doet en het nog wel top vindt, dus is echt persoonlijk. Ander nadeel is dat ik denk dat het minder doet dan losse gewichten oid. Ik had bij de 2e krachtmeting dat ik megahard vooruit was gegaan, maar de 3e viel dat mee (zat wel een vakantie zonder sporten tussen, dus mogelijk heeft dat ook effect gehad). Heb wel het idee dat ik sterker ben geworden en voel ook wel dat mijn armspieren zijn gegroeid (de rest zit onder een laagje vet dus kan ik minder oordelen haha)
Ik zou vragen of ze de mogelijkheid hebben of je een keer proef kan. Dan kan je het zelf even ervaren. Van wat hierboven is gezegd, bij mijn helemaaaal niet sociaal. Het is wel in een rondje dus dan heb je al snel dat je mensen hallo knikt als ze beginnen, maar heb verder volgens mij nooit een woord gewisseld met iemand. Klopt wel dat het voornamelijk wat oudere mensen zijn, maar er zijn ook wel wat jonge vrouwen hier.
Wow megalang verhaal, sorry haha