Fitnesstopic

@lisaanna oke dit is echt mijn pet peeve, maar deze meid is er bijvoorbeeld al-tijd. Ze is aardig hoor, maar eigenlijk zo van de zotte dat je niet eens meer rustig naar de gym kan gaan zonder dat je de kans loopt onvrijwillig met je zweethoofd op insta te komen

Edit: oke ik wilde een reel delen maar ben blijkbaar te boomer, deze meid: https://instagram.com/annalouisegfit?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

1 like

Pff ja echt, ik stond ook op de achtergrond van Donny z’n filmpjes en maar zeggen dat in zijn hypothetische sportschool geen mobieltjes mogen…

1 like

Hahaha ja echt irritant lijkt me dat!

Ik ben net geweest en ik heb mixed feelings. Echt een hele mooie sportschool, fijne apparaten en ik vond het ook heel fijn dat het gewoon opgedeeld is in delen en je niet zo middenin een enorme ruimte staat (zoals bij veel Basic-Fits wel).

Ik weet alleen niet zo goed wat ik van de sfeer vond. Heb niemand met een tripod gezien :joy: maar wel allemaal van die hele knappe mensen in korte broekjes en sportbh’s die dan vet zwaar trainen en er perfect uit zien. En dan zat ik er zo tussen met m’n 30 kg overgewicht, knalrode kop en te bedenken hoe ik mezelf weer uit die hip thrust opstelling ga bevrijden (fijn tijdens de oefening zo’n hip thrust bankje, iets minder om weer onder die stang uit te komen).

Maar goed, ik denk dat je die sfeer in elke sportschool wel een beetje hebt in grote steden. Dus TrainMore staat voor nu wel bovenaan m’n lijstje denk ik.

1 like

Hahah ja dit is altijd echt mijn issue. Mijn billen + dubbelgevouwen matje zijn te dik voor onder een die stang. :sob: Is altijd een gevecht om er onder vandaan te komen.
En ik ga niet ook nog een plateautje bouwen om mijn gewichten op te rollen, het leven is al zwaar genoeg. Dus dan maar deze genante worstel move elke keer.

2 likes

Ik zie ook van die videos dat mensen dat heel makkelijk van zich afrollen haha maar bij mij blijft die stang bij mn benen haken. Nu hebben wij zon speciaal apparaat maar dat is mij ook iets te abracadabra haha.

Hoe houden jullie allemaal je progressie bij? Gebruiken jullie een app of?
Sport al best lang alleen hou het nooit bij waardoor ik een beetje blijf hangen bij bepaalde gewichten. Maar ik merk dat als ik het in notities schrijf dat ik het onoverzichtelijk vind…

1 like

Ik gebruik sinds kort Jefit en die vind ik heel fijn! Geeft ook aan hoeveel kg/reps je moet doen om jezelf te verbeteren enz. Maakte voor mij inzichtelijk dat je met een herhaling extra je ook al veel sterker bent dan per se meer gewicht moeten.

1 like

Als ik mezelf op foto’s terug zie lijk ik net een zoutzak, dat kan echt niet meer. Ik wil graag rechterop staan en zitten en heb dit filmpje gevonden dat je dagelijks zou moeten doen

Heeft iemand ervaring met soortgelijke oefeningen? Of is er een beter iets om te doen hiertegen?

3 likes

Ik doe hiervoor nu stretchoefeningen op een foamroller, inderdaad omdat ik ook een beetje zoutzakkerig sta vaak. Heb wel t idee dat t wat helpt.

1 like

Volgens mij helpt voor veel mensen fitnessen sowieso voor hun houding. Omdat je voor oefeningen ook aan je houding moet denken, en daarbuiten bewuster wordt van je spieren en hosuding. Bij mij heeft dat iig al wel geholpen. Maar misschien train je natuurlijk al wel, dat weet ik niet :slight_smile:

1 like

Ik moet altijk stiekem lachen om mensen die een fysiek blokje mee hebben haha, maar als het helpt! Ik heb zelf een excel bestand met mijn schema erin waarop ik het bijhoud. Moet zeggen dat ik het inmiddels niet meer zo trouw doe, maar met een nieuw schema vanaf volgende week doe ik het weer zo. Niet geweldig, maar werkt wel (ook op je telefoon).

1 like

Oh ik vind dat altijd zo lief. Bij mijn sportschool kan je om schemas vragen dat printen ze dan voor je uit. Dus dan zie je vaak mensen met dat papiertje rondlopen en dan lezen en dingen opschrijven.

1 like

Ik had vandaag voor het eerst een proefles voor een groepsles bij een sportschool. Ik ben blij dat ik eindelijk ben gegaan, maar god mijn motoriek laat me soms echt in de steek. Mijn drempel is altijd mijn onhandigheid in sporten, dus moet proberen daar niet te veel op te focussen.

4 likes

Body balance! Had echt een paar keer dat ik halverwege een oefening zag dat ik het totaal verkeerd deed :joy::joy:

1 like

Oh joh dat komt vanzelf wel goed! Je moet het ook een paar keer hebben gedaan voordat je het helemaal snapt. Balance is echt heel leuk, dus zeker mee doorgaan! Ieder kwartaal komt er weer een nieuwe release (1 oktober dus weer). En dan krijg je weer nieuwe oefeningen en muziek. Als je het een tijdje doet merk je ook dat je de nieuwe releases steeds sneller oppakt omdat je dan al veel verschillende oefeningen kent.

1 like

Ik doe dit al maanden regelmatig en ik doe het ook nog regelmatig fout. En sommige oefeningen vind ik niet fijn, dus die pas ik aan. En meer mensen doen niet alles goed bij mijn lessen, dos don’t worry :blush: Ik ben weleens omgevallen bij een oefening bijvoorbeeld :sweat_smile:

1 like

Klopt zeker, en ergens vind ik het ook juist wel goed dat ze niet op hun telefoon zitten om dingen in te voeren.

Omdat ik weer met krachttraining wil beginnen heb ik bij een lokaal sportschooltje een proefles (in een kleine groep) gedaan en dat beviel eigenlijk heel goed. Alleen viel 1. de prijs me echt tegen (ja persoonlijke begeleiding is duur), vooral omdat 2. de begeleiding eigenlijk van het niveau ā€˜je houding is goed ga zo door’ was.

Volgens mij traint het gros hier op eigen houtje toch? Ik vroeg me af, hoe hebben jullie dat gedaan? Twijfel je niet soms over je houding? En hoe maak je een trainingschema? Dmv een app (ik zag jefit voorbij komen!), of kun je dat bij de sportschool laten doen?

2 likes

Ik zoek online trainingsschema’s en laat het door mijn vriend controleren of het een beeeeetje ergens op lijkt. Ik zou wel vragen bij je sportschool of zij schema’s maken, mijn sportschool doet dat helaas niet. Ik heb mijn trainingschema inderdaad in JeFit staan, daar kan ik dan bijhouden hoeveel gewicht en herhalingen ik heb gedaan.

Wat betreft houding, ik vraag iemand van de sportschool om mee te kijken en uitleg te geven. Ik vraag dat al direct als ik binnenkom (ā€˜Hoi, heb je straks tijd om even te kijken naar mijn houding?’ En dan is het antwoord eigenlijk altijd: ā€˜Ja tuurlijk, haal me maar op als je er aan toe bent.’).

5 likes

Ik ben begonnen met begeleiding om er een beetje in te komen en vervolgens na een half jaar zelf gedaan. Ik vond dit heel relaxed want het bespaarde me het overal in duiken en schema’s + kon daardoor wel constant checken bij m’n trainer of ik een goede houding had (ik was onervaren).

Nu doe ik het op eigen houtje en als ik bijvoorbeeld twijfel over m’n houding ga ik filmpjes kijken/Googlen hoe het moet en dan met laag gewicht totdat ik het gevoel heb dat het ā€˜goed’ gaat. Ik houd niet echt een schema maar zorg dat ik elke training bijvoorbeeld twee been-oefeningen doe, een borst-oefening en minimaal ƩƩn rug en ben eigenlijk zelf ook verbaasd dat het voor mij op dit moment goed werkt zonder heel strict te zijn…

1 like