Fitnesstopic

Je vroeg het niet aan mij, maar mijn trainer gaf van de week de tip om onderin de oefening het gewicht 3 sec vast/stil te houden.

4 likes

Clustersetjes van 3+2+1 reps met 15 sec pauze ertussen (telt als 1 set) helpen ook om sterker te worden

4 likes

Ik ben sinds 2 weken anders gaan trainen. Waarbij ik eerst 10 min cardio deed en krachttraining en vooral focuste op hoge hartslag en calorie verbranding wil ik het nu anders doen.
Ik probeer 3-4 keer per week 20 minuten stairmaster op stand 9 te doen. Dit lukt maar ik ben van top tot teen bezweet.
Vervolgens doe ik kracht training maar ga ik reps doen till failure. Ik heb het idee dat ik meer spierdefinitie heb maar mijn gewicht blijft het zelfde. Klopt misschien wel dat ik ergens vet verbrand maar in spier aankom.
Ik heb 2 eiwit shakes besteld, maar zie hier veel mensen praten over creatine en het merk ESN (niet eerder van gehoord) dus ik denk dat ik daarin wil duiken.

2 likes

Ik doe het juist andersom. Eerst deed ik ook mn cardio voor mn kracht training. Maar toen ik even ging googlen kwam ik er achter dat ik het beter andersom kan doen. Als je eerst al je energie met cardio opmaakt zeg maar heb je minder kracht voor de training erna. Plus als je cardio naar je kracht training doet verbrand je ook meer. Met kracht training verbrand je namelijk wat langer door.

Ik merk hierdoor dat mn buik echt een stuk strakker word. Voorheen werd alles strakker maar bleef mn buik hetzelfde.

Ik doe btw zon 20 minuten een incline walk. Is ongeveer hetzelfde idee als de stairmaster.

4 likes

Ohhh misschien is dat een goede tip, ik ga vanavond weer trainen en dan zal ik het eens omdraaien. Start jij dan ā€˜koud’ met je krachttraining of doe jij iets anders voordat je start? Want ik vind het zelf fijn als ik al helemaal warm ben haha

1 like

Ik doe stretch oefeningen van te voren. En ik fiets er ook heen haha dat is voor mij ook een soort work out. En setjes waarbij ik heel zwaar train bouw ik op.

2 likes

Lol ik dacht het is rustig ik ga een pull up proberen. Maar het lukte niet eens een keer hahaha. Moet echt nog wat sterker worden in mn armen.

2 likes

Ring rows zijn ook een goede optie om sterker te worden!

1 like

Superlate reactie want ik ben dit topic aan het bijlezen. Ik moest van mn PT deze oefening laatst doen met mn achterste voet op een step. Wat minder hoog dus je dondert minder snel om maar nog steeds takkezwaar - ik ging echt compleet de vernieling in iig haha

2 likes

Heb je het nog omgedraaid en wat vond je ervan?

1 like

Ik vond het heeeeel erg zwaar haha. Mij lukt het echt niet meer om de stairmaster zo lang op het zelfde niveau vol te houden. Ik moet ook bekennen dat ik het koud (soms kippenvel) had tijdens de krachttraining. Dus ik denk toch dat ik het nog even probeer vrijdag en zondag.

1 like

:cry: Ik was net zo lekker bezig met sporten val ik eerst 2 weken terug waardoor ik bijna een week niet kon sporten.
En nu voel ik me dus niet lekker (inclusief benauwdheid) en wordt sporten overal afgeraden als het ook klachten onder de nek zijn. benauwdheid komt waarschijnlijk door mijn astma.
Nooit verwacht dat ik sporten zou missen als het een paar dagen niet kan :joy:

2 likes

Waarom? Ik heb wel goede ervaringen hiermee, maar ik ben benieuwd.

1 like

Heb vandaag 92.5 en 95% getest met SBTD:
33,5 kg x 3 reps bench press
42,5 kg x 5 reps squat
80 kg x 1 sumo deadlift (vorige week 81 x 3 gedaan maar ik was moe :joy:)
20 kg op mijn enkel laten vallen

Best tevreden!

4 likes

Trots op jou! Volgende week 25?

7 likes

:sparkles: progressive overload :sparkles:

6 likes

@Barbamama ik wou nog even de brownie van my protein reviewen. Ik geef hem een 6.5 hij is wat taai en heeft best wel zon eiwit nasmaak. Ik vind my protein producten toch altijd wel wat heftig qua eiwit smaak ik denk dat een ander merk het beter zou kunnen maken haha.

De crispy wafers vind ik wel een succes en de chips is ook een goeie vervanging voor mn chips cravings.

2 likes

Wat zou je aanraden om er wel te komen?

Mijn goal is voor 31 december dit jaar 1 pullup. Mijn lats zijn sterk, verder train ik oa hiervoor met trx banden een meer horizontale ā€˜pullup’ en doe ik negative pullups. Uiteraard train ik ook andere rug arm en core spieren. Heb je nog aanvullende oefeningen waarvan je denkt dit moet erbij?

2 likes

Oh thaaaanks voor je review, super fijn!

1 like

Ik was net in de sportschool en zat net op een apparaat waarop ik drie oefeningen aan het doen was en halverwege de tweede kwam ineens een meid naar me toe met de vraag of zij even twee oefeningen tussendoor kon doen want ze had haast. Ligt het nou aan mij of is dat best een aparte vraag? Ben wel gewend dat mensen soms vragen hoe lang ik nog nodig hebt maar vond dit best vreemd. Verwacht ze nou dat ik mijn oefeningen onderbreek zodat zij erop kan? Ik was nog halverwege een oefening. Heb dus maar gezegd dat ik m’n sets af wilde maken en daarna zag ik er überhaupt niet meer dus toen ook oefening drie er gewoon achteraan gedaan. Voel me dan toch een beetje lullig als ik nee zeg maar dacht ook weer is toch niet zo gek dat ik niet meteen stop met wat ik aan het doen ben zodat zij erop kan om twee oefeningen te doen?

Edit: toen ik wegging zat ze op het betreffende apparaat (eerste apparaat van mijn weliswaar korte training) dus blijkbaar was de haast toch weer niet zo groot

2 likes