Fitnesstopic

Ik vind dit heel raar en erger me zelf sowieso ook dood aan mensen die komen vragen hoeveel setjes moet je nog. Laat me gewoon met rust

1 like

Ja vragen hoeveel sets of hoe lang iemand nog nodig heeft vind ik niet zo erg (al voel ik me er toch altijd wel een beetje door opgejaagd), maar dit was eigenlijk gewoon de vraag of zij nu mocht terwijl ik gewoon nog bezig was.

1 like

Nee vind ik raar ik ga meestal zelf dan gwn een andere oefening doen of ik vraag hoeveel setjes. Maar echr laat mij ff voor vind ik gek haha

2 likes

Zondag is echt de bejaarde soos hier. Allemaal bejaarden die al kletsend de apparaten bezet houden. Zo irri.

3 likes

Vandaag nieuw pr met deadliften :partying_face::partying_face: Ik vind het zo leuk om sterker te worden

8 likes

Ik wil dus een hometrainer, fiets, gaan kopen om op zolder te kunnen gebruiken. Heeft iemand aanraders of juist afraders?

Vind een arm pump zo chill voel me dan een beer van een vent.

1 like

Hoe gaat het met mijn mede-SBTD’ers? Ik vind dit zo’n leip programma, ik kan eindelijk een beetje gewicht squatten. Hoop volgende week met peak day of deze week al ook mn bench TM boven 35 kg te krijgen!

6 likes

Nou, dat waren weer 10 weken en 50 workouts. Voelt alsof ik die vorige reeks 3 weken geleden heb afgerond :smile: Dus deze ging aardig snel voorbij. Ik vind het een aanrader!

14 likes

Ik voel me echt een slappeling, maar ik kan dus echt niet wekenlang 5 van haar workouts per week doen haha. Word ik helemaal naar. Is dit de gewone iron of apart van de app?

App Iron. Oh maar dat kan ik van sommige programma’s ook slecht hoor. Als er ook HIIT tussen zit. Dan moet ik halverwege echt een week pauze nemen.

Maar bij deze vind ik het makkelijker omdat er iedere dag een workout online kwam en ik op schema wilde blijven lopen. Ja zo ben ik :smiling_face_with_tear:

Ik begrijp echt niet hoe jij nog leeft na die 10 weken.

2 likes

Ik wil (weer) beginnen met krachttraining maar ik heb geen idee hoe. Hebben jullie tips of een schema/programma dat goed is om mee te beginnen? Mijn doel is vooral: het een tijd volhouden

Heb je misschien een sportschool waar ze egym hebben?
Ik vond dat een fijn opstapje voor dat ik los ging sporten. Daarna heb ik bij de sportschool om een paar schemas gevraagd ze zijn altijd wel bereid om te helpen en mee te denken ( althans hier)
Nu doe ik inmiddels mn eigen split schema. Maar in het begin vond ik het nogal spannend en er is zoooveel info. Dus als je niet specifiek 1 doel hebt qua dingen die je wilt trainen en vooral voor je gezondheid wilt gaan kan ik de egym wel aanraden.

1 like

Ah dat is wel een goede! Volgens mij is dat er. Wat je zegt: er is zoveel info. Ik heb wel echt al best veel ‘beginners schema’s’ geprobeerd maar ik weet gewoon niet wat goed is en ook niet zo goed wat ik aan het doen ben haha

1 like

Haha echt he. Ik heb nu pas na een jaar een split schema wat ik echt fijn vind en wat voor mij werkt. Maar nog steeds denk ik van tis niet goed genoeg want op het internet zie ik dit en dat. Mja fuck die videos haha.

1 like

Wat mij erg hielp om echt in het ritme te komen en het vol te houden was een afspraak inplannen met een personal trainer. Maar dat is wel meteen best prijzig. Je zou ook gewoon een paar afspraken kunnen maken: om een plan te maken en dat dan samen doorlopen in een paar sessies. Op die manier weet je wat je moet doen.
Sommige sportscholen bieden small group training aan, dat heb ik toen ook nog overwogen.

Of doe mee met Caroline Nirvan. @Lula’s discipline werkt wel motiverend :smile:

Trouwens: heb je iemand in je omgeving die regelmatig gaat? Ik heb een vriendin die zich 100% aan haar schema houdt, terwijl ik zo iemand ben die de hele tijd smoesjes zoekt om niet te hoeven gaan. De bank ligt immers altijd lekkerder. Maar iemand in je omgeving die wel steevast gaat en je regelmatig vraagt hoe het met je schema gaat werkt zo goed! Zij is mijn accountability partner en eens per week/2 weken gaan we samen. Ook al volgen we ieder ons eigen schema: het is een goede stok achter de deur en ook gewoon gezellig.

2 likes

Ik ga me binnenkort inschrijven bij de sportschool en bedenk me net dat ik helemaal geen goede sportkleding heb. Misschien een hele domme vraag maar ik ben nog nooit in een sportschool geweest en heb geen idee wat een beetje normaal is om in te gaan sporten :sweat_smile: Op social media zie ik vooral strakke leggings en blote buiken, dus ik vraag me af of je heel erg opvalt in iets als een joggingbroek en oversized shirt?

Een joggingbroek lijkt mij vooral wat warm, maar verder denk ik niet dat je heel erg opvalt. Misschien kan je een kort sportbroekje kopen als je dat niet hebt? Oversized shirt is prima en het belangrijkste is dat jij je comfortabel voelt in wat je draagt.

1 like

Gewoon dragen waar jij het fijn in voelt! Oversized shirt is zeker niet gek, daar zie je echt wel veel mensen in sporten. Joggingbroek is misschien wel wat warm idd. Je hebt eventueel bij Zeeman of Primark ofzo altijd wel goedkope sportleggings die lekker zitten en ook lang mee gaan.

2 likes