Fitnesstopic

Haha om heel eerlijk te zijn zit de deadlift nu nog niet in mijn schema, komt vast snel :blush:
Ik doe nu vooral hip thrust/squat/lunges/deadlift met de barbell, en dan nog allerlei dingen met losse gewichten.

Wel fijn om een PT in de buurt te hebben, dan weet je in ieder geval dat je het goed doet! Gewoon proberen :slight_smile:

1 like

Haha ben echt benieuwd naar de theorie achter dit soort onzin

Ja dit lijkt me pure onzin. Heb dit wel gehoord voor mensen die bv. prikkelbare darmen hebben.

Ja in alcohol zit stiekem nog veel cal haha. Mijn probleem is vooral na het drinken, ik krijg altijd lekkere trek. Maar ik drink minder dan eens per maand, dus dan mag het wel vind ik. Maar goed dat je dry january gaat doen! Misschien ontdek je dan lekkere alcoholvrije drankjes?

Oh wat gaaf! Ja vind het hier leuk, maar toch een andere cultuur dan in NL vind ik. En heel vaak helpen mannen mij, vooral in de trein met bagage enzo, super lief, gebeurt in NL echt nooit. Maar gisteren ging ik die gewichten op mijn stang doen (zo’n schijf van 20kg), en toen kwam een man mij ongevraagd helpen… Voelde me echt een puppy, en die man ā€œzou het wel ff doenā€. Ik kan dat makkelijk zelf, thank you. Maar hij bedoelde het vast goed.

1 like

Ik heb laatst een PR clean neergezet na een avondje wijn tanken op een borrel. Bijzonder was dat. Had geen kater ook haha.

Gebruiken jullie naast extra proteĆÆne nog iets anders om te herstellen? Ik merk dat proteĆÆne toch niet altijd afdoende is en ik wil wel minstens 3 keer per week kunnen knallen. En ik wil niet meer proteĆÆne eten en drinken dan ik nu doe, want ik krijg puistjes ervan.

Gebruik je al BCAA’s? Tijdens en na de training? Dat zegt mijn trainer altijd, dat dat herstel van de spieren nog verder ten goede komt.

Ik drink af en toe een blikje Nocco, maar is best duur haha. Zal eens kijken naar BCAA’s in poedervorm. Thanks!

Ik doe zo lang over mn glute activation. Minstens een half uur. Echt wat ik ook doe ik voel amper pijn in mn billen :sob:. Die van mij slapen altijd ofzo denk ik pff.

genoeg slapen

2 likes

Voor wie een brandende bil wil moet dit is een keer proberen als finisher

Naast wat als is genoemd vind ik cable kickbacks en back extensions ook mega chill

1 like

Dat lukt wel :grin:

Hier struggle ik dus ook steeds meer mee! Ik ben bezig met squats, RDL en hip thrusts leren en vind het steeds zo moeilijk welk materiaal ik moet gebruiken en waar ik alles vind.

Mijn sportschool heeft 3 soorten stangen, alleen op de zwaarste staat dat ze 20kg zijn. Op de rest geen gewicht. In het begin had ik dat niet door, waardoor ik dus steeds een ander gewicht had op het squatrack.

Leuk dat dit topic weer actiever is. Mijn doel is om de komende maanden Mn vetpercentage van 24-25% naar 20% te krijgen.

Hip thrusts vind ik echt een heerlijke oefening. Doe nu 3x8 met 90kg, doel is wel om dat uit te breiden naar de 100kg.

1 like

Lekker bezig met je hip thrusts! 90 kilo is echt al veel vind ik. Hoop daar ook binnenkort te komen. Vind het alleen niet zon heerlijke oefening haha. Merk jij verschil in je billen?

Oh en wat bedoel je met 24- 25%?

Hmm niet echt maar dat komt ook omdat ik niet consequent heb getraind de afgelopen maanden.

24-25% is waar ik in oktober op zat qua vetpct. Heb over een week weer een meting, denk wel dat ik nu wat hoger zit. Doel is om begin van de zomer op 20% vetpercentage te zitten.

1 like

Wat voor sport doe je? En wat eet je normaal? Eiwitten zijn iig belangrijk voor spierherstel!

Goed en lang genoeg slapen is belangrijk voor spierherstel, en zorg idd voor genoeg proteĆÆne inname binnen enkele uren na je workout

Wat @Booklover zegt inderdaad! Verder zou ik eens bijhouden hoeveel calorieĆ«n je binnenkrijgt en vervolgens berekenen wat je calorieĆ«nbehoefte is… Met zoveel sporten kan het zijn dat je gewoon te weinig eet ook al voelt het van niet, had ik namelijk ook echt. Wil graag spier aankomen maar daarvoor moet ik echt meer eten!

Rundvlees, kip, zalm, tonijn
Tofu
Vega gehaktballetjes enzo zit ook vaak veel eiwit in
Ei (hahaa)
Bonen (die uit blik, kidneybonen enzo) en noten, en bijv kikkererwten want alle beetjes helpen
Groenten met relatief veel eiwit zijn volgens mij spinazie, broccoli en bloemkool

Mijn favo manier is gewoon een eiwitshake als after-workout snack of bij mn after-workout maaltijd.

Een eetlepel pindakaas door je oats doen is ook goed (en lekker), in pindakaas zit ongeveer 30 gram eiwit per 100 gram. En de meeste soya producten (dus idd vega/vegan vleesvervangers). Je kunt ook zelf even kijken op https://www.voedingswaardetabel.nl. Ik heb ook als doel meer proteĆÆne te gaan eten, dus ik moet me er ook meer in gaan verdiepen haha.