Ik wil ook een pull up kunnen maar ben net begonnen met Dead hangs en doet zo’n pijn aan m’n handen
Well, not there yet, maar nog een maand!! Ik houd hoop, maar durf het nog niet te garanderen. Het is ook lastig omdat je zo minimaal vooruitgang ziet.
Maar mijn goals voor dit jaar waren:
- 5 reps 65 kg squat (vandaag 6x 67.5 en 4x 70)
- 5 x 85 kg deadlift (vandaag behaald)
- 1 pullup
- zwangerschapsgewicht eraf (done)
- belangrijkste: sterker (mentaal) en meer energie (done!)
Voor 2024:
- 3 pull ups
- 45 bench (is dat haalbaar? Doe nu 35x 6 reps)
- 80 kg squat
Maar, ook de wens voor een 3e kindje, dus dat gaat hier wel invloed op hebben mocht dat lukken…
Mooi goal! En herkenbaar dat dat ongemakkelijk voelt, mijn tip is om inderdaad iemand mee te laten kijken! En filmpjes op youtube (van de juiste mensen, als in die het goed doen) kijken van oefeningen.
Ik durf echt geen harde doelen meer te af te spreken met mezelf haha. Iedere keer gebeurt er weer iets waardoor het erbij inschiet.
Ik zou blij zijn met 60kg clean and jerk (squat en split ofc. zit nu op 57,5) en 40kg snatch (ook squat. zit nu op 37,5).
En verder 100kg back squat moet ook haalbaar zijn (zit nu op 87,5)
Ik moet echt veel consistenter gaan trainen want deze gewichten haalde ik een jaar geleden ook. Maar olympic weightlifting doe ik maar 1 keer per week en voor de rest crossfit of conditioning waar ik tijd heb.
Ik zie veel tips over pull-ups en ik hoop dat iemand nog tips heeft om er meer achter elkaar te kunnen? Ik kan er nu 2 achter elkaar maar ik zit al weken/maanden op een plateau en ik kom maar niet verder. Ik train nu 3x5 (2x per week) en dan dus 2 pull-ups en 3 negatives. En ook nog 3x10 ring rows. Maar die 2 pull-ups voelen altijd nog echt héél zwaar en mijn laatste negative is echt heel slecht. Mijn training is de laatste maanden wat rommelig vanwege een nieuwe baan dus dat helpt niet.
Mijn doelen voor volgend jaar (ik train vooral calisthenics dus niet altijd even goed meetbaar):
- vrijstaande handstand (ik ben al blij met 10sec.)
- L-sit (hiervoor moet ik aan mijn mobility werken)
- 5 pull-ups (hopelijk uiteindelijk ook met gewicht?)
- pistol squats verbeteren (ook vooral mijn mobility)
Dit is echt zo herkenbaar! Ik ga elke keer maar gewoon weer op de machines en cardio omdat ik me daar wel zelfverzekerd genoeg bij voel
Voel me echt een oma maar heb gister 50 minuten op mn walking pad gelopen en heb gewoon spierpijn??
Leuk! Wil je wat delen over welke oefeningen je doet?
Ik zou zeggen dat je 1 rep max nu iets meer dan 40 is dus up your goal!!
Zo irritant he! Iedereen is ooit begonnen, maar toch denk ik altijd ‘omg wat als ik het verkeerd doe; dan lacht iedereen me uit’ terwijl letterlijk niemand op je let
Ik doe nu wel al een tijdje elke week bodypump en daar komen veel oefeningen voorbij (lichter gewicht natuurlijk, maar wel de houding), dus dat heeft me al een beetje geholpen. Misschien dat je daar wat aan hebt? Al vind ik de overstap van een squat met 7 kilo aan een lichte stang naar ineens zo een stang met 20 kilo toch nog wel spannend hoor.
@zonderslaap half mijn insta en tiktok zijn fitnessfilmpjes haha, maar vind het toch lastig om het zelf uit te voeren. Voornamelijk met het aanspannen van je core, maar ook welke oefeningen ik zou moeten doen (ga ik voor lower, upper, full of lower, pull, push bijv)
Iedereen struggelt in het begin. En ik zie ook nog mensen die vaak gaan soms de verkeerde houding aannemen. Met sommige oefeningen is het ook elke keer een hele dans of je voeten wel goed staan enzo haha. Maar het boeit helemaal niemand. Ik weet niet naar wat voor een sportschool je gaat. Maar hier kon ik om schemas vragen en dan lopen ze met je mee om alles rustig voor te doen enzo. En dan letten ze ook op jouw houding.
Het is niet echt een vergelijkbaar doel maar ik wil echt met een PT aan de slag die me een soort basis routine kan aanleren en mijn lichaam sterker maken
Ik mag voorlopig niet hardlopen door een blessure dus wil binnenkort beginnen in de sportschool om toch te blijven bewegen. Nu zoek ik een sport legging die lekker zit / niet afzakt en zakken voor een telefoon / pasje heeft. Ik heb brede heupen maar een smalle taille, iemand een idee? Ik heb de wunder train van Lululemon geprobeerd maar zit niet echt lekker / voelt alsof deze afzakt en de ‘contour’ versie heeft geen zakken
Leuk om jullie doelen allemaal te lezen! Ik ben pas net begonnen en mijn doel is vooral om de sportschool wat beter te leren kennen want ik snap vrij weinig van alle machines/oefeningen die hier worden genoemd. Vrijdag ga ik voor het eerst alleen, vind ik ook spannend.
De pocket legging van girlfriend collective vind ik heel fijn
Ik heb zelf niet perse een smalle taille dus weet niet of je er iets aan hebt, maar ik vind de leggings van ninepine heel fijn! Met touwtje in de taille dus je kan ‘m strakker trekken
En @quarterlife dankjewel! Ik ga naar beiden kijken!
De Lululemon heeft ook een koortje maar hij zit zo strak op m’n heupen dat t niet lekker zit of ok op m’n heupen en dan moet ik t touwtje zo strak doen dat met zittende oefeningen in de weg zit
Wunder trains zijn mijn favoriet voor de sportschool maar een alternatief wat misschien beter bij jou past kan misschien de fast and free zijn? Zijn mijn favoriet voor hardlopen en hebben meer compressie dan de wunder trains maar (vind ik zelf dan) niet op een vervelende manier.
Ook geprobeerd . Wel beter dan de wunder train qua hoe het zit maar vind stofje van wunder train wel fijner. En het zit nog steeds maar mwah en daar vind ik ze te duur voor.
Inderdaad, voor die prijs moet je iets hebben wat je meer dan mwah vindt. Heb je Sweaty Betty eens bekeken? Heb daar zelf geen ervaring mee want heb alles wat ik zoek qua leggings in lululemon gevonden maar mijn beste vriendin die de Lulu leggings juist net niet vindt is daar fan van.