Ah ik probeerde je niet te overtuigen hoor, we hebben allemaal eigen doelen en redenen waarom we trainen. En 11km wow haha
Ik zou het opzich wel willen kunnen, maar ik vind andere dingen gewoon leuker om te doen. Ik kan het met een elastiek wel en als ik me er meer op zou focussen dan zou het wel snel genoeg komen denk ik.
Je voeten blijven op de grond, dus het is makkelijker dan een pull up, juist een manier om die te trainen
Ooh hah ik dacht dat je zo zweefde. Dacht hoezo kan je dat wel en een pull up niet dit is kapot zwaar voor je abs hahag.
Oooh ik dacht dat dit zo een zwevende was! Komt door de achtergrond. Die zie ik wel eens een man doen op TikTok (of even met 1 arm) en dat vind ik echt indrukwekkend haha.
Ik heb ooit een paar pull ups kunnen doen, was echt zó fakking trots op mezelf! Maar dat was 10 jaar en 15 kilo geleden ofzo
Wel echt lang voor geoefend!
Man zelfs het hangen aan zo’n stang is al zwaar voor me ![]()
![]()
ik kom met moeite 1cm omhoog ![]()
Ik wil dit jaar echt pull-ups kunnen, dus ik werk er aan. Ik doe 2/3 keer in de week crossfit en ik ben al wel sterker geworden maar jezelf optrekken is gewoon echt een ding en dat moet je dan heel specifiek trainen. Het gaat helaas zo langzaam.
Pff ben net sinds een week lid van de sportschool maar heb er nu al spijt van. (en dan met name van de keuze van de sportschool)
Het is gewoon druk waardoor je echt veel moet wachten tot je kan doen wat je moet doen.
En ik ben nu totaal 5 keer geweest (verschillende tijden en dagen) en heb al 3x een andere instructeur gezien die allemaal een andere mening/visie hebben. Gevolg is dat er nu al 2x een heel nieuw schema is gemaakt voor mij omdat ze elkaars dingen niet goed genoeg vinden.
Maar vanmorgen zat ik naar dat schema te kijken en zag allemaal dingen die ik niet wil doen en ik had er meteen geen zin meer in.
De vorige keer had ik ma en vrij BBB oefeningen en de woensdag upperbody dat vond ik wel leuk maar nu heeft ze dus 3x per week fullbody erin staan maar met de nadruk op armen.
Dus ik heb me vanmorgen een schop onder mijn kont gegeven en ben toch gegaan maar wel stiekem naar binnen gesneaked want zij die mijn nieuwe schema heeft gemaakt was aan het werk.
En toen ben ik gewoon benen en buik gaan doen op eigen houtje en toen ze niet bij de balie stond ben ik gauw naar huis gegaan. Helaas wel maar effectief een half uurtje kracht gedaan en een kwartiertje warmingup cardio omdat ik dus dat mens wou ontlopen…
Had er echt geen zin in, blijf elke keer vertellen waarom ik bepaalde dingen/oefeningen niet kan/wil doen of heel licht moet doen. Zou nu ook assisted chinups en assisted tricep dips moeten doen maar ik heb daar helemaal geen kracht voor. Laat me eerst gewoon een beetje sterker worden en me een beetje op me gemak voelen.
Baal er echt van, wil gewoon voor mijn gezondheid wat krachttraining doen maar ik moet gewoon echt laag beginnen en ik heb de balans/evenwicht/coordinatie van een dronken aarbei dus voel me gewoon niet zo op mn gemak met bepaalde oefeningen.
einde dagboekpost, sorry ![]()
Kan je wisselen van sportschool?
Ik heb wel een maandabbo genomen maar zit er sowieso nog een extra maand aan vast vanwege opzegtermijn 30 dagen. Maar zit er wel serieus over na te denken.
Of ik moet gewoon denken fuck jullie ik doe wat ik zelf wil.
Alleen dan heb ik nog wel de pech dat het druk is. Ben nu meerdere tijden en dagen geweest maar het is gewoon klein en weinig extra apparatuur. Zelfs de cardiodingen zijn weinig dus al zou ik denken ik ga 2x per week extra voor cardio dan voel ik me slecht om zon apparaat bezet te houden voor een half uur,
Ik lees maar 1 ding: wegwezen daar en een plek zoeken waar je met plezier naartoe gaat!
Je hoeft sowieso niet persee hun training te volgen. Maar aangezien het zo druk is en je er al niet met een lekker gevoel heen gaat zou ik gewoon je abbo opzeggen en ergens anders heen gaan.
Het is al lastig om jezelf te motiveren maar al helemaal als je sportschool niet leuk is
Thanks jullie hebben wel gelijk.
Ik ga eens kijken naar een andere hier in de buurt.
Volgende week eens binnenstappen voor een rondleiding of iets.
Maar weet je wel zeker dat een reguliere sportschool jouw verwachtingen waar kan maken? Ik weet niet precies waar je naar op zoek bent hoor, maar je schetst in een eerdere post wel een vrij specifieke gezondheidssituatie en ik denk niet dat je van trainers in een reguliere sportschool kunt verwachten dat ze weten hoe ze daarmee om moeten gaan. Dat het er te druk is om lekker te kunnen sporten is natuurlijk reden genoeg om bij deze sportschool weg te gaan, maar ik vraag me wel een beetje af of je het ergens anders beter gaat treffen wat betreft trainingsschema’s toegespitst op jou specifiek…
Daar moet ik je wel gelijk in geven maar waar zou ik dan terecht kunnen?
Ik heb in principe alleen aangegeven daar dat ik ms heb en rustig aan wil opbouwen. Ik heb niet gevraagd om schema’s etc maar meer om uitleg voor bepaalde apparaten en hoe ze ingesteld moeten worden. Ze zijn zelf meteen erop gesprongen dat ze wel een schema zouden maken.
Ik wil speciaal met apparaten doen omdat je daar volgens mij weinig fout meekan doen zelf? En losse gewichten en stangen etc vind ik wat enger omdat je daar wel echt fout mee kan gaan als je vorm niet goed is.
Sporten bij de fysio zou misschien ook nog kunnen maar dan zou ik echt moeten zoeken naar iets in de buurt die ook dan echt sportspulllen heeft. En daar kun je niet zomaar binnen lopen om te trainen maar gaat alles volgens afspraak en dat vind ik vervelend.
Edit:
Waar ik nu zit is niet van een grote keten ofzo, waardoor ik de indruk had dat ze begeleiding misschien iets beter zou zijn dan bij een basic fit of iets dergelijks.
Ja het is natuurlijk sowieso kut dat ze niet goed luisteren naar wat jij aangeeft, en ook heel vervelend dat je verschillende schema’s/adviezen krijgt van verschillende mensen. En ik zou sowieso op zoek gaan naar een andere sportschool als je bij deze sportschool niet aan sporten toe komt omdat je alleen maar staat te wachten.
Maar los daarvan: ik weet niet hoe relevant jouw ms is in dit hele verhaal, maar als je op zoek bent naar begeleiding die past bij jouw specifieke situatie zou ik eigenlijk wel op zoek gaan naar een fysiotherapeut die je daarbij kan helpen. En die fysio dan ook jouw specifieke hulpvraag voorleggen, namelijk dat je graag zelfstandig wil sporten (in de sportschool) en wil weten hoe je dat op een verstandige manier kunt doen. Misschien hoef je maar twee of drie keer naar een fysiotherapeut en kun je dan lekker zelf sporten in een sportschool waar jij je prettig bij voelt.
Maar op zich vind ik drie verschillende instructeurs tegenkomen op vijf verschillende dagen niet heel gek en het klinkt alsof je daar ook een beetje door verrast bent en dan denk ik - nogmaals haha - dat je gewoon op zoek moet naar persoonlijke begeleiding. Misschien biedt je nieuwe sportschool wel iets aan als een persoonlijke trainingssessie? Dan heb je ook meer tijd om stil te staan bij wat je wel en niet wil/kunt
Er zijn best veel sportscholen waar ook fysio’s werken die met je mee kunnen kijken dus daar kan je ook gericht op zoeken. Of je gaat wel een paar keer naar een fysio, legt je hulpvraag voor waardoor je ook gerichter in de sportschool verder kunt. Bovendien val je met MS onder chronische code waardoor je niets extra hoeft te betalen na de 21e behandeling en dus gratis onder de juiste begeleiding kunt sporten of een begin kunt maken. Vind het zelf een fijne extra naast mijn eigen trainingen in de sportschool.
Oh huh ik hd op de Nike site gekeken en daar zijn maar 2 kleuren. Beter!!!