Yesss, en CrossFit coach
leuk!!
I.p.v. de back bend zou ik eerder kiezen voor een RL deadlift omdat die heel goed is voor je core stijfheid en je algehele houding. Je moet daarbij je bekken neutraal houden en je bovenrug ook aanspannen. In je dagelijkse core routine zit ook al een back extension dus dat hoeft niet dubbel.
Mocht je thuis gewichtjes hebben voor je core kun je wel een front raise doen als core stability oefening. Op je knieƫn die oefening doen werkt ook super goed voor romp activatie.
En ik zou in het geval van heupinstabiliteit ook nog kiezen voor een oefening voor je glute med en dat kan ook bijv. als warming-up voor je andere beenoefeningen: de standing side raise (of hoe het ook heet):
Met of zonder bandje / bandje kan ook om je enkels. Bekken neutraal, core aangespannen, op een been staan met knieeen van het slot. En dan met het andere been de tenen naar binnen gedraaid en dan vanuit je glutes je been zijwaarts of schuin naar achteren optillen.
In een cable machine kun je deze ook doen maar dat is wellicht weer een stap verder.
Ik heb dat gedaan en heb 4 dagen krom gelegen van de pijn. Ik moet de oefeningen dus ook anders opbouwen. Wellicht voor later die erin. Net als squatten, geprobeerd maar omdat alles zo k stabiel is weet ik niet goed welke spieren te gebruiken. De machinekamer is een beetje van slag zeg maar.
Die heup oefening kan er wel bij voor thuis!
Hopelijk zit ik hier goed⦠ik kon niet echt een juiste topic kiezen. Ik ben op zoek naar papieren eetdagboek die ik kan invullen met eventueel khd/eiwitten/vetten en ook workouts. Ik heb net een tijdje zitten googlen maar ik zie alleen maar van die truttige invulboekjes. Een app mag ook als het beter werkt? (geen foodtracker zoals myfitnesspal, heb ik namelijk al).
Ik ben sinds 3 weken ook weer aan het sporten en vind het echt leukkkkkk. De drempel was echt heel hoog omdat ik eerst (voor corona) altijd met mijn ex ging die heel veel wist, dus ik deed altijd gewoon met hem mee en ging nooit alleen. Ik was toen ook echt afgetraind (vrij droog) en dat is nu helemaal weg. Ben nu gewoon weer skinny, maar wil die spierdefinitie terug. Merk wel dat muscle memory een ding is. Ik begin echt op een heel ander niveau dan voorheen en de ervaring met mijn ex + veel tiktok/insta filmpjes kijken maakt de drempel om alleen te gaan ook minder hoog, want ik heb veel meer het idee dat ik weet wat ik doe. Zo fijn!
Merk net als @Soy.peor dat naar de gym gaan echt verslavend is. Ben vorige week 5x gegaan nooit gedacht dat ik dat ooit ging doen haha. Heeft iemand nog leuke bicep- en tricepoefeningen? Ik doe nu al verschillende variaties van bicep curls met dumbells en tricep pushdowns met touw, maar zoek vooral voor triceps nog een extra oefening. Ik train veel met losse gewichten, maar machines kan natuurlijk ook. Alle tips zijn welkom!
Ik vind/vond voor tricep zoān overhead tricep extension bij de cable machine heel chill.
Maar als je zoekt op tricep oefeningen krijg je nog genoeg andere variaties!
Alle tricep oefeningen met cable zijn mān lievelings
Dumbell skull crusher, rope pushdown of dips?
Ik ben ook net sinds 2 weken in de sportschool te vinden en ik vind het top! Ook mijn drempel was hoog (best wat aangekomen na 2 zwangerschappen), maar ben blij dat ik nu ga. Maar⦠ik heb nu vooral wat groepslessen gedaan. Leuk, maar ik merk dat het soms best snel wisselen is met oefeningen en omdat ik nog maar net begonnen met is het voor mn gevoel weinig effectief. Ik moet eerst kijken wat de bedoeling is, dan even zorgen dat het lukt en dan lukt het 2x en is het alweer wat anders doen.
Met hardlopen zijn er wel wat opbouw schemaās. Is er voor fitness ook zoiets te vinden? Ik heb geen idee waar ik het zou moeten zoeken. Ik wil graag wat afvallen/fitter/sterker worden.
Lot Beukers heeft een planner!
Dank! Zoek inderdaad een fysieke planner maar heb niet aan etsy gedacht.
Helaas uitverkocht
Ik ben nu ook weer sinds november te vinden in de sportschool! Voel me er zo ontzettend fijn bij, ook al zijn metingen etc echt confronterend (ben behoorlijk aangekomen en zit echt niet lekker in mn lijf). Het voelt goed om er weer actief mee bezig te zijn, 2x in de week. Ga proberen om nog een keer extra te gaan in de week, maar dat is even passen en meten.
Dus ik lees hier weer gezellig mee ook!
Respect!!
Wat is dat afhalen van de gewichten bij de hipthrust toch altijd weer humbling
Hahahahaha dit is echt zo. Ik wilde laatst ook aan beide kanten zoān 20 kg gewicht eraan bevestigen en moest ze letterlijk over de grond rollen als een soort van wiel. Die dingen zijn zo onhandig groot, dik en zwaar.
Ik heb vandaag leg day gedaan en vind dat toch altijd zo kut. Zweet op mijn voorhoofd, tussen mijn borsten, op mijn rug, OVERAL. Daarbij was het ook ZO heet in de sportschool, hielp ook niet mee, maar wel een PR van 100 kg bij de leg press gehaald, dus dat was fijn
Ik zweet me ook altijd helemaal kapot bij legday. Ik train dan wel zwaar maar het is absurt hoeveel ik dan zweet tegen over andere dagen.
Same, is natuurlijk ook niet heel gek, aangezien het ook een grote spiergroep is vergeleken met borst/rug, maar toch. Als ik mijn bovenlichaam train kan ik makkelijk gewoon in een joggingbroek en iets met lange mouwen rondlopen, maar met leg day no way
Ik wil zo graag kunnen optrekken en ik doe daar ook wel de goede oefeningen voor, maar het duurt gewoon zoooo lang haha. Ik ga zo blij zijn als ik het eenmaal kan dus daarom lukt het me wel mezelf te motiveren om door te oefenen, maar wel echt zo frustrerend soms om iets zo lang niet te kunnen.