Fitnesstopic

Eindelijk mijn 250 kilo legpress pr gehaald :muscle:

24 likes

Damn, goals :fire:

2 likes

Moet je niet ff wat upper body doen dan :joy:

3 likes

Doe ik 2 keer per week!!!

2 likes

Jezus wauw wat goed!!

Hier vandaag ook legday, en achteraf ook vaak zo moe na een training. Maar, wel, vandaag pr 105 kg deadlift. Zo trots haha.

8 likes

Vandaag voor het eerst producten van esn geproefd en ik weet waar ik voorlopig moet halen

4 likes

Of het in dit topic thuishoort weet ik niet
Maar ik zie vaak fitness influencers die veel pillen en dergelijke slippen, zoals toegevoegd omega 3 etc. Weet iemand of dit handig is om te doen en waar je dit het beste kan halen

Ik zou eerst kijken naar je voeding en hoeveel je daar al uit haalt. En daarna kijken of je iets kan toevoegen en of dar echt nodig is.
Sport je veel?

1 like

Aardig wat 3 keer per week en daarnaast ben ik actief in het dagelijks leven

3 likes

Ik zou niet zomaar beginnen met allemaal supplementen omdat je het online bij anderen ziet. Je haalt al een heleboel uit je eten, dus waarschijnlijk heb je het grootste deel niet nodig. Het is zonde om straks geld uit te geven aan onzinproducten. Track inderdaad eerst een paar weken je voeding zoals @Soy.peor zegt en kijk dan waar je eventueel tekort komt.
Zo’n online testje van een vitaminen verkoper zal je namelijk altijd wat aansmeren.

3 likes

Woow echt heel veel! Hoe heb je dat bereikt en op wat voor machine doe je dat? Ik ben ooit begonnen met 50 kg op onderstaande machine

En doe nu een paar maanden verder 90 kg. Maar ik
vraag me af of je op deze machine nou minder hoog kan qua gewicht dan op deze:

Want bij die bovenste duw je ook je eigen gewicht op dat stoeltje weg.

2 likes

Ben op die bovenste begonnen met 70 en toen langzaam boven de 100 weet niet hoeveel ik daar nu kan want heb die al een tijdje niet meer gebruikt.

Toen ben ik naar die onderste gegaan omdat je die ook voor je glutes enzo kan gebruiken. En dat ding weegt zelf al 70 kilo ( dus eiglk doe ik meer dan 250 maar ik tel t apparaat niet mee) dus toen ben ik begonnen met 100 en dat dan per week verhoogt met 10 kilo. Na de 200 werd het wel zwaar en duurde het verhogen wel wat langer. Moet wel zeggen dat ik zelf zwaar ben en al wat gewicht mee til op mn benen wss ben ik daarom ook wat sterker in mn benen haha.

3 likes

Dat bovenste apparaat gaat in mijn sportschool maar tot 250 kg haha. Maar echt heel knap, ook dat het lukt om per week 10 kg te verhogen!

2 likes

Ik gebruik die bovenste wel eens als het heel druk is en de ‘gewone’ leg press bezet is. Wat ik vaak merk is dat de ROM bij zo’n apparaat vaak veel kleiner is, althans bij met m’n korte benen. Ik kan daardoor veel meer gewicht pakken, maar heb niet het idee dat ik dan de juiste spieren gebruik.

@Soy.peor Impressive!!!

2 likes

Over het algemeen heb je geen pillen, poeders of shakes nodig. Ik doe 3x per week kracht en ben dagelijks actief en ik haal gewoon alles uit mijn voeding. Dat iemand als @Soy.peor die echt minimaal 5 x per week in de sportschool staat en even 4 x mijn bestaan wegdrukt met r benen eiwitsupplementen gebruikt oké, dan heb je wel echt die aanvulling nodig. Maar vitamines zou ik (behalve mss vit D want daar heeft bijna iedereen in de winter een tekort aan) pas slikken als je een bewezen tekort hebt. Die mensen online worden er gewoon voor betaald.

7 likes

Bij die bovenste is je houding net een beetje ongelukkiger, waardoor je vaak minder gewicht kan pakken. Of nouja, zwaarder kan wel, maar dan merk je inderdaad al gauw dat het niet zo aangenaam voelt (met name in onderrug denk ik? Ik heb 1x de fout gemaakt zwaar te gaan op die cable-legpress omdat de andere bezet was. En toen hoorde ik echt KNAKKK in mijn rug en liep ik 3 weken scheef van de pijn. Sindsdien mijd ik ‘m dus maar een beetje :-))

Die onderste is prettiger zodra je zwaarder gaat, zeker als je een beetje blessure-vrij wilt blijven :sweat_smile:

@Soy.peor: knappe prestatie, 250kg!!

1 like

Bedankt voor de reacties @Bunnyslippers @Soy.peor @George

2 likes

Misschien dan toch maar eens dat onderste apparaat proberen. Die staat ook wel in mijn sportschool maar wel echt ergens weggemoffeld in een heel onhandig hoekje. En ik heb dus geen idee hoeveel gewicht ik op zo’n soort legpress kan hebben en zie een beetje op tegen het sjouwen met die zware schijven haha. Maar misschien moet ik maar gewoon wat proberen en me daar overheen zetten.

Hoeveel herhalingen doe je dan?

Nice hoor!!

2 likes

10 reps en 3/4 sets.

1 like