Dat is vreemd haha.
Is dat dan niet de plek waar je de gewichten kan opbergen? Daar staan bij ons ook labeltjes voor welke gewichten waar moeten
Platen van 45 kg lijkt me sterk
Oh ja, dat is misschien niet logisch.
Of het moet LBS zijn, die hebben we bij mijn sportschool wel
Ik wil weer beginnen met sporten in de sportschool. Nu is de sportschool die het dichtstbij is en ook een leuk aanbod heeft aan lessen en begeleiding €70 per maand voor onbeperkt. Enige nadeel vind ik dus de prijs en dat ze op zaterdag en zondagmiddag niet open zijn.
Andere sportscholen zijn verder weg (lees 5 min verder fietsen of echt 20 min fietsen uit de richting van waar ik werk woon en normaal nooit zou komen). Wel goedkoper en betere openingstijden.
Vinden jullie €70 duur? Ik schrok een beetje van de prijs namelijk. Gevoelsmatig zeg ik dat ik het mezelf zo makkelijk mogelijk moet maken, maar moest wel even slikken. Is dit een normale prijs?
Ik vind €70 wel duur als ze niet open zijn in het weekend. Maar is die op 5 min verder fietsen dan niet beter?
Is het inclusief aanbod aan lessen en begeleiding, volgens mij wel zoals ik het lees? Ik doe veel groepslessen (barre, pilates, dat soort dingen) en ik heb me erbij neergelegd dat ik dit soort lessen leuk vind, het goed voor mijn doelen is en dat ik dat soort lessen zo dicht mogelijk bij mij in de buurt nodig heb om consistent te zijn. Ik werk vanuit huis en kies over het algemeen mijn eigen uren dus doordeweeks een les pakken is voor mij heel makkelijk. Denk je dat je er veel lessen en/of begeleiding uit kan halen? Ik vind het geen gekke prijs als het onbeperkt en inclusief is, maar ik heb een bindweefsel iets waardoor ik meer en specifiekere begeleiding nodig heb en daar ook wel wat meer voor neer moet leggen dus misschien dat dat mijn beeld iets vertekent. Maar je kan even uitrekenen hoe vaak je naar de sportschool zou gaan om vrij te sporten, hoe vaak je een les/begeleiding zou nemen, en hoeveel 1 zo’n les gemiddeld zou kosten. Eventueel dan vergelijken wat de gemiddelde kosten voor een soortgelijke les in andere sportscholen in jouw buurt zijn. Wat zijn de voordelen van die van 5 minuten verderop?
Vandaag 4 pull-ups gedaan met 1 voet tegen de muur . Tot een paar weken geleden kon ik er nog niet eens 1!
Wel op de ochtenden tot 12.30 ofzo. Die andere biedt geen lessen en ik wil me in eerste instantie vooral richten op krachttraining. Toch weet ik uit het verleden dat ik yoga of spinning ook leuk vind voor erbij.
Dank voor je uitgebreide antwoord.
Ik denk dat ik het er al uit haal als ik twee keer per maand een les doe en dat lijkt me niet heel onrealistisch
Ik ben blessuregevoelig en heb al twee jaar niet op regelmatige basis gesport. Dus begeleiding vind ik wel belangrijk. Er is ook nog een optie tot PT, dat zie ik niet per se zitten, maar wellicht wel op eerst even op te starten. Daar zijn overigens wel kosten aan verbonden.
Voordelen die 5 min verder op is dat ie 17 euro goedkoper is en hele ruime openingstijden.
Ik heb er nog eens over nagedacht en ik ga denk ik toch voor de dure. Ik werk ook veel thuis en kan dat dan wel combineren, omdat sportschool dichtbij is.
Openingstijden in het weekend is in mijn hoofd lastig, maar ik vraag me ook af of ik nou zo vaak op zaterdagmiddag zou trainen.
Deze is dus een kleine 20 euro duurder dan andere sportschool. Ik denk dat ik dan toch voor het gemak van dichterbij en de luxe van lessen ga. Ik zeg een streamingdienst op en doe een onverstandige aankoop per maand minder (lees lekker eten, broodje, koffie to go) en ik ben er. Ik ga van het weekend eens een afspraak plannen.
Thanks voor het meedenken. Ook @Dr.Watson en hopelijk kan ik hier binnenkort ook meepraten.
Je kan ook altijd weer opzeggen en bij de andere proberen als het toch te duur is.
Heel eerlijk, als je het kan veroorloven en je gaat er gebruik van maken klinkt het alsof het het geld waard is (vind ik dan he).Even een lang persoonlijk verhaal kort, ik heb dit jaar besloten om lessen en fitnessuitgaven iets meer te prioriteren ten koste van wat andere dingen (voornamelijk random uitgaven bij café’s en zo). En als je een beetje zoals mij bent is een fijne sportschool en omgeving belangrijk om consistent te blijven, dus je kan daar vrijblijvend rondkijken om te zien of het toch wat voor je is! En als je blessuregevoelig bent is begeleiding een van de belangrijkste dingen om toch comfortabel te zijn tijdens het sporten en zekerder te voelen, allebei factoren die in ieder geval voor mij belangrijk zijn om door te gaan. Ik heb voor mezelf in ieder geval een weekkalender gemaakt in mijn sportschool - hier moet ik er wel bij zeggen dat je hier niet vrij kan sporten, alleen groepslessen volgen - zodat ik precies bij kan houden of ik hier genoeg uit haal om de kosten te verantwoorden.
Is ook waar. Ik trap er in ieder geval niet meer in om gelijk een jaarabonnement te nemen.
Genoeg sportscholen gesponsord in m’n leven
Als ik dat allemaal uitreken, dan had ik hele leuke vakanties kunnen hebben.
Holy shit GUNS
Wow ik ben voor het eerst helemaal alleen in de gym. Ik zou nu een fitfluencer carriere kunnen beginnen.
Misschien is hij eerder gesteld maar kon m niet vinden met zoekfunctie:
Iemand tip voor sportlegging (7/8 of lang maakt niet zo uit) waar je niet zo snel een zwetend kruis in hebt? In normale kleding zweet ik eigenlijk nooit echt tussen mijn benen/liezen/billen, maar in sportkleding wel. Heb een petrol groene (blauw?) gymshark legging en bordeaux rode myprotein, maar na flink deadliften of squaten zie je toch wel dat de stof in het kruis donkerder is.
Heb al met en zonder string geprobeerd.
Het gaat met name om in de sportschool (kracht). Met hardlopen of andere cardio vind ik het minder erg.
Anders blijf ik maar bij zwart en kijk ik gewoon iets jaloers naar de dames die in pastel kleurige broekjes bezig zijn
Ik zat vorige week nog een beetje te bitchen dat ik weinig voortgang merk met shoulder en chest press, en ineens lukt het me weer om de kilo’s omhoog te gooien ben dan ook zo trots op mezelf hahahah
@DoornRoosje ik weet niet of ik veel of weinig zweet daar, maar ik heb een aqua kleur legging van m.yprote.in en daar heb ik het iig niet! Bij een hele lichtroze van de hm trouwens ook niet! Ik heb wel t idee dat die stof iets dikker is
Ik vind dat bij de sport leggings van de H&M dit echt nauwelijks voorkomt! Heb er een blauwe, lichtgrijze en zwarte van en met name in die eerste twee zou je dat qua lichtheid van kleur best in kunnen zien.
Pastel zou ik zelf om jouw genoemde reden ook niet snel kiezen.
Gisteren weer een pr gehaald, dit keer met bankdrukken. 3 weken geleden lukte het maar 5x om een stang de lucht in te drukken en gisteren ging 10x me heel makkelijk af en kon ik zelfs twee keer 1,25 kg toevoegen en merk dat 5x per week gaan me best makkelijk af gaat eigenlijk. Als ik om 16.00 uur thuis ben van werk en ik nog een uurtje of anderhalf heb voordat ik moet koken, ga ik tegenwoordig gewoon sporten ipv chillen op de bank haha