Bij mijn sportschool ook. En ik durf hem niet te gebruiken omdat ik niet weet hoe hij werkt en ik heb eens een filmpje gezien van een vrouw die helemaal dubbel geklapt werd in dat apparaat, dus nu ben ik bang.
Maar die bovenste voelt nooit echt lekker aan voor mijn rug, dus ik wil die onderste eigenlijk wel gaan proberen.
Je kunt toch prima een paar ‘opwarm’ setjes doen zonder gewicht en er telkens wat extra gewicht aan hangen. Om er feeling mee te krijgen.
Dit had ik ook in het begin. Maar als je wilt kan je het gewoon proberen zonder gewichten.
Je duwd dat ding naar boven en dan klap je de twee hendels naar je toe. Als je klaar bent duw je hem weer zo ver mogelijk naar achter en klap je die hendels weer terug.
( of andersom naar je toe en van je af weet niet meer zeker haha. )
Wat doe je als je je benen niet meer gestrekt krijgt? Kun je dan die hendels alsnog gebruiken?
Is mij nog nooit gebeurt. Daarom zou ik dat ook gewoon opbouwen en niet meteen mega zwaar zodat je niet in die situatie komt haha.
En als je echt vast komt te zitten gewoon iemand roepen. Ik vind mensen in de gym altijd mega aardig en behulpzaam vaak.
Oke oke maar als jij die 250 kilo doet he, ben je dan niet al een halfuur bezig om alle schijven uit de hele sportschool te verzamelen?
Haha nee die liggen daarbij of achter op een rek. Als ik geluk heb liggen de schijven van 25 daar zodat ik niet hoef te rekenen
Mijn sportschool is ook recent verbouwd dus nu hebben we mega veel schijven echt ideaal haha.
Let er vooral op dat je niet overstrekt bij leg press! Dat kan gevaarlijk zijn (niet googlen, dan vind je nare video’s). Zolang je rustig opbouwt en zorgt dat je nooit overstrekt, komt het vast goed!
Nooit verwacht dat IK het ooit erg zou vinden dat ik geen legday kan doen/niet zou kunnen sporten, maar de sportschool is echt verslavend
Ik doe normaal maandag legday, maar had dinsdag een sporttest dus dacht geef mn benen ff rust en ga dinsdagavond wel. Gisteren op mn bek gegaan tijdens die sporttest en nu doet mn linkerbeen vet veel pijn helemaal kutmood dat ik geen legday kan doen haha
Maar goed, dan maar bovenlichaam trainen en hopen dat het vrijdag weer ok genoeg is
Ja dat kan vaak wel. Je hebt namelijk meestal nog een vergrendeling. Dit kan je zelf ook ff checken als je zit😊.
Ik probeerde er vandaag achter te komen hoe zwaar het basis gewicht is van deze soort leg press en snapte er niets van want er stonden verschillende gewichten? 🫠
Heb je in je gym op het apparaat gekeken? Stonden daar verschillende gewichten op? Of bedoel je online. Want dan kan het zijn dat elk merk een ander start gewicht heeft.
Op het apparaat in de Bf zelf! Op de onderste stang achter stond 45 kg en op de stang erboven een ander gewicht. Maar de plek waar dat staat is helemaal niet waar je het werkgewicht aan hangt
Dat is vreemd haha.
Is dat dan niet de plek waar je de gewichten kan opbergen? Daar staan bij ons ook labeltjes voor welke gewichten waar moeten
Platen van 45 kg lijkt me sterk
Oh ja, dat is misschien niet logisch.
Of het moet LBS zijn, die hebben we bij mijn sportschool wel
Ik wil weer beginnen met sporten in de sportschool. Nu is de sportschool die het dichtstbij is en ook een leuk aanbod heeft aan lessen en begeleiding €70 per maand voor onbeperkt. Enige nadeel vind ik dus de prijs en dat ze op zaterdag en zondagmiddag niet open zijn.
Andere sportscholen zijn verder weg (lees 5 min verder fietsen of echt 20 min fietsen uit de richting van waar ik werk woon en normaal nooit zou komen). Wel goedkoper en betere openingstijden.
Vinden jullie €70 duur? Ik schrok een beetje van de prijs namelijk. Gevoelsmatig zeg ik dat ik het mezelf zo makkelijk mogelijk moet maken, maar moest wel even slikken. Is dit een normale prijs?
Ik vind €70 wel duur als ze niet open zijn in het weekend. Maar is die op 5 min verder fietsen dan niet beter?
Is het inclusief aanbod aan lessen en begeleiding, volgens mij wel zoals ik het lees? Ik doe veel groepslessen (barre, pilates, dat soort dingen) en ik heb me erbij neergelegd dat ik dit soort lessen leuk vind, het goed voor mijn doelen is en dat ik dat soort lessen zo dicht mogelijk bij mij in de buurt nodig heb om consistent te zijn. Ik werk vanuit huis en kies over het algemeen mijn eigen uren dus doordeweeks een les pakken is voor mij heel makkelijk. Denk je dat je er veel lessen en/of begeleiding uit kan halen? Ik vind het geen gekke prijs als het onbeperkt en inclusief is, maar ik heb een bindweefsel iets waardoor ik meer en specifiekere begeleiding nodig heb en daar ook wel wat meer voor neer moet leggen dus misschien dat dat mijn beeld iets vertekent. Maar je kan even uitrekenen hoe vaak je naar de sportschool zou gaan om vrij te sporten, hoe vaak je een les/begeleiding zou nemen, en hoeveel 1 zo’n les gemiddeld zou kosten. Eventueel dan vergelijken wat de gemiddelde kosten voor een soortgelijke les in andere sportscholen in jouw buurt zijn. Wat zijn de voordelen van die van 5 minuten verderop?
Vandaag 4 pull-ups gedaan met 1 voet tegen de muur . Tot een paar weken geleden kon ik er nog niet eens 1!