Wel op de ochtenden tot 12.30 ofzo. Die andere biedt geen lessen en ik wil me in eerste instantie vooral richten op krachttraining. Toch weet ik uit het verleden dat ik yoga of spinning ook leuk vind voor erbij.
Dank voor je uitgebreide antwoord.
Ik denk dat ik het er al uit haal als ik twee keer per maand een les doe en dat lijkt me niet heel onrealistisch
Ik ben blessuregevoelig en heb al twee jaar niet op regelmatige basis gesport. Dus begeleiding vind ik wel belangrijk. Er is ook nog een optie tot PT, dat zie ik niet per se zitten, maar wellicht wel op eerst even op te starten. Daar zijn overigens wel kosten aan verbonden.
Voordelen die 5 min verder op is dat ie 17 euro goedkoper is en hele ruime openingstijden.
Ik heb er nog eens over nagedacht en ik ga denk ik toch voor de dure. Ik werk ook veel thuis en kan dat dan wel combineren, omdat sportschool dichtbij is.
Openingstijden in het weekend is in mijn hoofd lastig, maar ik vraag me ook af of ik nou zo vaak op zaterdagmiddag zou trainen.
Deze is dus een kleine 20 euro duurder dan andere sportschool. Ik denk dat ik dan toch voor het gemak van dichterbij en de luxe van lessen ga. Ik zeg een streamingdienst op en doe een onverstandige aankoop per maand minder (lees lekker eten, broodje, koffie to go) en ik ben er. Ik ga van het weekend eens een afspraak plannen.
Thanks voor het meedenken. Ook @Dr.Watson en hopelijk kan ik hier binnenkort ook meepraten.
Je kan ook altijd weer opzeggen en bij de andere proberen als het toch te duur is.
Heel eerlijk, als je het kan veroorloven en je gaat er gebruik van maken klinkt het alsof het het geld waard is (vind ik dan he).Even een lang persoonlijk verhaal kort, ik heb dit jaar besloten om lessen en fitnessuitgaven iets meer te prioriteren ten koste van wat andere dingen (voornamelijk random uitgaven bij café’s en zo). En als je een beetje zoals mij bent is een fijne sportschool en omgeving belangrijk om consistent te blijven, dus je kan daar vrijblijvend rondkijken om te zien of het toch wat voor je is! En als je blessuregevoelig bent is begeleiding een van de belangrijkste dingen om toch comfortabel te zijn tijdens het sporten en zekerder te voelen, allebei factoren die in ieder geval voor mij belangrijk zijn om door te gaan. Ik heb voor mezelf in ieder geval een weekkalender gemaakt in mijn sportschool - hier moet ik er wel bij zeggen dat je hier niet vrij kan sporten, alleen groepslessen volgen - zodat ik precies bij kan houden of ik hier genoeg uit haal om de kosten te verantwoorden.
Is ook waar. Ik trap er in ieder geval niet meer in om gelijk een jaarabonnement te nemen.
Genoeg sportscholen gesponsord in m’n leven
Als ik dat allemaal uitreken, dan had ik hele leuke vakanties kunnen hebben.
Holy shit GUNS
Wow ik ben voor het eerst helemaal alleen in de gym. Ik zou nu een fitfluencer carriere kunnen beginnen.
Misschien is hij eerder gesteld maar kon m niet vinden met zoekfunctie:
Iemand tip voor sportlegging (7/8 of lang maakt niet zo uit) waar je niet zo snel een zwetend kruis in hebt? In normale kleding zweet ik eigenlijk nooit echt tussen mijn benen/liezen/billen, maar in sportkleding wel. Heb een petrol groene (blauw?) gymshark legging en bordeaux rode myprotein, maar na flink deadliften of squaten zie je toch wel dat de stof in het kruis donkerder is.
Heb al met en zonder string geprobeerd.
Het gaat met name om in de sportschool (kracht). Met hardlopen of andere cardio vind ik het minder erg.
Anders blijf ik maar bij zwart en kijk ik gewoon iets jaloers naar de dames die in pastel kleurige broekjes bezig zijn
Ik zat vorige week nog een beetje te bitchen dat ik weinig voortgang merk met shoulder en chest press, en ineens lukt het me weer om de kilo’s omhoog te gooien ben dan ook zo trots op mezelf hahahah
@DoornRoosje ik weet niet of ik veel of weinig zweet daar, maar ik heb een aqua kleur legging van m.yprote.in en daar heb ik het iig niet! Bij een hele lichtroze van de hm trouwens ook niet! Ik heb wel t idee dat die stof iets dikker is
Ik vind dat bij de sport leggings van de H&M dit echt nauwelijks voorkomt! Heb er een blauwe, lichtgrijze en zwarte van en met name in die eerste twee zou je dat qua lichtheid van kleur best in kunnen zien.
Pastel zou ik zelf om jouw genoemde reden ook niet snel kiezen.
Gisteren weer een pr gehaald, dit keer met bankdrukken. 3 weken geleden lukte het maar 5x om een stang de lucht in te drukken en gisteren ging 10x me heel makkelijk af en kon ik zelfs twee keer 1,25 kg toevoegen en merk dat 5x per week gaan me best makkelijk af gaat eigenlijk. Als ik om 16.00 uur thuis ben van werk en ik nog een uurtje of anderhalf heb voordat ik moet koken, ga ik tegenwoordig gewoon sporten ipv chillen op de bank haha
Ik heb een nieuw schema met een aantal oefeningen die ik nog nooit heb gedaan. Dus ik zat te zoeken naar mn start gewicht maar ik ben sterker dan ik dacht.
Ik deed eerst elke dag een andere spiergroep. Maar nu 3x lower 2 x upper ( aka lulul hahaha)
En bepaalde oefeningen moet ik dus vaker per week doen. Ben benieuwd hoe sterk ik over een aantal maanden ben
Ik ben maandag voor een proefles fitness geweest bij een sportschool op 400meter afstand van mijn huis.
En die proefles viel eigenlijk een klein beetje tegen qua begeleiding maar ik wou eigenlijk woensdag nog een keer langsgaan maar toen speelde mijn gym angst een beetje op en ben ik dus niet gegaan.
En nu ben ik vanmorgen vroeg toch geweest(heb me gewoon verplicht om te gaan haha) en heb me ingeschreven en er was een andere instructeur die me echt super goed geholpen heeft.
Ik heb namelijk ms en wil graag meer kracht opbouwen en meer balans krijgen etc. Nu heeft hij me echt goed op weg geholpen en hij gaat een schema maken. Hij deed ook wat losse oefeningen inplaats van alleen maar apparaten dat vond ik ook wel tof.
Hij wil me 2x in de week been/buik/billen oefeningen laten doen en 1x pw dan armen/borst/schouders.
Vandaag dus de BBB gedaan en mannnn ik ben kapot en mijn benen voelde aan als spaghetti.
Ik ben echt zoo slap niet normaal, voelde me wel voor joker staan met mijn lage gewichtjes en slechte balans, maargoed daar moet ik maar even doorheen.
Ik ben blij dat ik doorgezet heb.
Hopen dat het ook echt goed gaat en ik door kan gaan en wat sterker ga worden. Heb voor de zekerheid wel een flexibel abbo gekozen die maandelijks op te zeggen is want je weet maar nooit.
Ben benieuwd.
Dat sterker worden gaat best snel als je consistent die oefeningen blijft doen! Ik vind het zelf wel kicken als je merkt dat het gewicht wat je nu zwaar vind lichter begint te worden.
Ik ben al 3 uur aan het uitstellen om te gaan sporten, want leg day en dat is niet m’n fave. Maar nu heb ik dit getypt dus nu moet ik wel.
Heb je hem ook uitgeprobeerd?
omdat het hier toch eens per twee dagen over gaat: mijn favoriete sportkledingmerk is famme, Noors bedrijf
verzenden nu ook naar NL!
Wat is er zo fijn aan dit merk? En wat zou je zeker aanraden voor product?