Fitnesstopic

Ik kan er maar 1, al 1 jaar sta ik stil op eentje. Maar ben er wel echt heel erg trots op. Best lang voor getraind en ik moet ook zeggen dat met significant gewichtsverlies het mij is gelukt. Want je moet heel je lichaamsgewicht omhoog halen.
Ben nu hard bezig voor een 2e pull up :slight_smile:

6 likes

Oh ik hoop het echt. Misschien raar maar is echt een van mijn levensdoelen hahaha.
Australian pull-ups zijn dit:
SchermĀ­afbeelding 2024-02-07 om 15.58.22

4 likes

Ja, ik sport thuis met dumbbells tot 8 kilo en Caroline Girvan video’s dus dat bedoel ik meer met niet specifiek trainen haha. Ik ben wel echt veel sterker geworden, en je ziet ook definitie, maar ik zal nooit een krachtpatser (hiermee iig niet) worden. Mijn groei gaat lang niet zo snel, denk ook deels door mijn bouw en hypermobiliteit? En ik train en eet natuurlijk ook niet optimaal.

Vind het altijd wel heel cool om te zien, net als die hierboven gepost zijn. Of mensen die calisthenics doen.

3 likes

Ik denk dus dat t m in mijn gewicht zit, ik kom veel spier aan, maar dat moet je natuurlijk ook omhoog trekken. Dus hoe meer ik sport, hoe zwaarder ik word. Maar ooit zal ik een soort sweetspot vinden, denk ik.

3 likes

Wow goals dit echt maximaal moeilijk! Wel een grote flex als je dit kunt.

1 like

Ja, dit lijkt me ook lastig. Want als je weer licht bent met minder spieren kom je ook niet ver.

1 like

Ohja love deze. Echt verbazingwekkend zwaar ook! Na 10 ofzo denk ik echt jeeeeetje wat is dit

@Bunnyslippers groei heeft idd met voeding te maken maar ook met de gewichten die je gebruikt. Vrouwen hebben schijnbaar relatief een stuk zwaardere gewichten nodig om gespierder te worden dan mannen. Ik ben van nature vrij petite maar 20% aangekomen met trainen :sweat_smile:

2 likes

Geloof ik meteen. Ik sport nu al vrij duurzaam 3x per week en mijn vriend stopt lange periodes. Maar ALS hij weer begint hoeft hij enkel te kijken naar een bench press en z’n pump is meer dan ik in 1,5 jaar heb verzameld haha. Echt zuur. Maarja ik houd teveel van lekker eten/ snacken/ uit eten gaan om er echt volle bak voor te gaan, dus dit voldoet voor mij nu prima. Doe het vooral om me fit te voelen, maar zou het stiekem wel echt tof vinden om te kunnen.

1 like

Zo herkenbaar! M’n vriend traint nu iets van 7 maanden en is met sommige dingen al echt een stuk sterker dan ik met m’n inmiddels (bescheiden) 3,5 jaar :sob:

Ik denk trouwens dat je prima lekker en veel kunt eten en hard trainen kan combineren, of ik houd mezelf voor de gek :joy: 3x pw is wel goede discipline! Zeker als je het alleen doet met Caroline, moet je echt uit jezelf halen dan.

1 like

Ik klaag ook heel veel, maar ik weet dat ik me beter voel als ik het doe. Ik smokkel soms met een korter filmpje etc, als ik het maar doe.

Trainen en lekker eten gaan deels samen, maar ik merk dat ik echt niet lekker ga op harder trainen en mijn huidige eetpatroon (deels gezond en veel eiwitten vezels, maar ook wijntjes, kaasplanken, snacks, zoetigheid etc en op de proteĆÆnebar en pudding na geen whey etc). Plus ik wandel ook 11 km per dag, en als ik meer train word dat gewoon echt teveel (en ik geniet daar wel weer van om dat te vervangen).

2 likes

Ah ik probeerde je niet te overtuigen hoor, we hebben allemaal eigen doelen en redenen waarom we trainen. En 11km wow haha

Ik zou het opzich wel willen kunnen, maar ik vind andere dingen gewoon leuker om te doen. Ik kan het met een elastiek wel en als ik me er meer op zou focussen dan zou het wel snel genoeg komen denk ik.

1 like

Je voeten blijven op de grond, dus het is makkelijker dan een pull up, juist een manier om die te trainen

Ooh hah ik dacht dat je zo zweefde. Dacht hoezo kan je dat wel en een pull up niet dit is kapot zwaar voor je abs hahag.

3 likes

Oooh ik dacht dat dit zo een zwevende was! Komt door de achtergrond. Die zie ik wel eens een man doen op TikTok (of even met 1 arm) en dat vind ik echt indrukwekkend haha.

4 likes

Ik heb ooit een paar pull ups kunnen doen, was echt zó fakking trots op mezelf! Maar dat was 10 jaar en 15 kilo geleden ofzo :joy: Wel echt lang voor geoefend!

3 likes

Man zelfs het hangen aan zo’n stang is al zwaar voor me :rofl::rofl::rofl: ik kom met moeite 1cm omhoog :joy:

2 likes

Ik wil dit jaar echt pull-ups kunnen, dus ik werk er aan. Ik doe 2/3 keer in de week crossfit en ik ben al wel sterker geworden maar jezelf optrekken is gewoon echt een ding en dat moet je dan heel specifiek trainen. Het gaat helaas zo langzaam.

3 likes

Pff ben net sinds een week lid van de sportschool maar heb er nu al spijt van. (en dan met name van de keuze van de sportschool)
Het is gewoon druk waardoor je echt veel moet wachten tot je kan doen wat je moet doen.

En ik ben nu totaal 5 keer geweest (verschillende tijden en dagen) en heb al 3x een andere instructeur gezien die allemaal een andere mening/visie hebben. Gevolg is dat er nu al 2x een heel nieuw schema is gemaakt voor mij omdat ze elkaars dingen niet goed genoeg vinden.
Maar vanmorgen zat ik naar dat schema te kijken en zag allemaal dingen die ik niet wil doen en ik had er meteen geen zin meer in.
De vorige keer had ik ma en vrij BBB oefeningen en de woensdag upperbody dat vond ik wel leuk maar nu heeft ze dus 3x per week fullbody erin staan maar met de nadruk op armen.

Dus ik heb me vanmorgen een schop onder mijn kont gegeven en ben toch gegaan maar wel stiekem naar binnen gesneaked want zij die mijn nieuwe schema heeft gemaakt was aan het werk.
En toen ben ik gewoon benen en buik gaan doen op eigen houtje en toen ze niet bij de balie stond ben ik gauw naar huis gegaan. Helaas wel maar effectief een half uurtje kracht gedaan en een kwartiertje warmingup cardio omdat ik dus dat mens wou ontlopen…

Had er echt geen zin in, blijf elke keer vertellen waarom ik bepaalde dingen/oefeningen niet kan/wil doen of heel licht moet doen. Zou nu ook assisted chinups en assisted tricep dips moeten doen maar ik heb daar helemaal geen kracht voor. Laat me eerst gewoon een beetje sterker worden en me een beetje op me gemak voelen.

Baal er echt van, wil gewoon voor mijn gezondheid wat krachttraining doen maar ik moet gewoon echt laag beginnen en ik heb de balans/evenwicht/coordinatie van een dronken aarbei dus voel me gewoon niet zo op mn gemak met bepaalde oefeningen.

einde dagboekpost, sorry :stuck_out_tongue:

2 likes

Kan je wisselen van sportschool?

1 like