Fitnesstopic

Ik heb wel een maandabbo genomen maar zit er sowieso nog een extra maand aan vast vanwege opzegtermijn 30 dagen. Maar zit er wel serieus over na te denken.
Of ik moet gewoon denken fuck jullie ik doe wat ik zelf wil.
Alleen dan heb ik nog wel de pech dat het druk is. Ben nu meerdere tijden en dagen geweest maar het is gewoon klein en weinig extra apparatuur. Zelfs de cardiodingen zijn weinig dus al zou ik denken ik ga 2x per week extra voor cardio dan voel ik me slecht om zon apparaat bezet te houden voor een half uur,

2 likes

Ik lees maar 1 ding: wegwezen daar en een plek zoeken waar je met plezier naartoe gaat!

6 likes

Je hoeft sowieso niet persee hun training te volgen. Maar aangezien het zo druk is en je er al niet met een lekker gevoel heen gaat zou ik gewoon je abbo opzeggen en ergens anders heen gaan.
Het is al lastig om jezelf te motiveren maar al helemaal als je sportschool niet leuk is

4 likes

Thanks jullie hebben wel gelijk.
Ik ga eens kijken naar een andere hier in de buurt.
Volgende week eens binnenstappen voor een rondleiding of iets.

Maar weet je wel zeker dat een reguliere sportschool jouw verwachtingen waar kan maken? Ik weet niet precies waar je naar op zoek bent hoor, maar je schetst in een eerdere post wel een vrij specifieke gezondheidssituatie en ik denk niet dat je van trainers in een reguliere sportschool kunt verwachten dat ze weten hoe ze daarmee om moeten gaan. Dat het er te druk is om lekker te kunnen sporten is natuurlijk reden genoeg om bij deze sportschool weg te gaan, maar ik vraag me wel een beetje af of je het ergens anders beter gaat treffen wat betreft trainingsschema’s toegespitst op jou specifiek…

Daar moet ik je wel gelijk in geven maar waar zou ik dan terecht kunnen?
Ik heb in principe alleen aangegeven daar dat ik ms heb en rustig aan wil opbouwen. Ik heb niet gevraagd om schema’s etc maar meer om uitleg voor bepaalde apparaten en hoe ze ingesteld moeten worden. Ze zijn zelf meteen erop gesprongen dat ze wel een schema zouden maken.

Ik wil speciaal met apparaten doen omdat je daar volgens mij weinig fout meekan doen zelf? En losse gewichten en stangen etc vind ik wat enger omdat je daar wel echt fout mee kan gaan als je vorm niet goed is.

Sporten bij de fysio zou misschien ook nog kunnen maar dan zou ik echt moeten zoeken naar iets in de buurt die ook dan echt sportspulllen heeft. En daar kun je niet zomaar binnen lopen om te trainen maar gaat alles volgens afspraak en dat vind ik vervelend.

Edit:
Waar ik nu zit is niet van een grote keten ofzo, waardoor ik de indruk had dat ze begeleiding misschien iets beter zou zijn dan bij een basic fit of iets dergelijks.

Ja het is natuurlijk sowieso kut dat ze niet goed luisteren naar wat jij aangeeft, en ook heel vervelend dat je verschillende schema’s/adviezen krijgt van verschillende mensen. En ik zou sowieso op zoek gaan naar een andere sportschool als je bij deze sportschool niet aan sporten toe komt omdat je alleen maar staat te wachten.

Maar los daarvan: ik weet niet hoe relevant jouw ms is in dit hele verhaal, maar als je op zoek bent naar begeleiding die past bij jouw specifieke situatie zou ik eigenlijk wel op zoek gaan naar een fysiotherapeut die je daarbij kan helpen. En die fysio dan ook jouw specifieke hulpvraag voorleggen, namelijk dat je graag zelfstandig wil sporten (in de sportschool) en wil weten hoe je dat op een verstandige manier kunt doen. Misschien hoef je maar twee of drie keer naar een fysiotherapeut en kun je dan lekker zelf sporten in een sportschool waar jij je prettig bij voelt.

Maar op zich vind ik drie verschillende instructeurs tegenkomen op vijf verschillende dagen niet heel gek en het klinkt alsof je daar ook een beetje door verrast bent en dan denk ik - nogmaals haha - dat je gewoon op zoek moet naar persoonlijke begeleiding. Misschien biedt je nieuwe sportschool wel iets aan als een persoonlijke trainingssessie? Dan heb je ook meer tijd om stil te staan bij wat je wel en niet wil/kunt

2 likes

huh nike one komt toch in heel veel kleuren? zalando

Er zijn best veel sportscholen waar ook fysio’s werken die met je mee kunnen kijken dus daar kan je ook gericht op zoeken. Of je gaat wel een paar keer naar een fysio, legt je hulpvraag voor waardoor je ook gerichter in de sportschool verder kunt. Bovendien val je met MS onder chronische code waardoor je niets extra hoeft te betalen na de 21e behandeling en dus gratis onder de juiste begeleiding kunt sporten of een begin kunt maken. Vind het zelf een fijne extra naast mijn eigen trainingen in de sportschool.

1 like

Oh huh ik hd op de Nike site gekeken en daar zijn maar 2 kleuren. Beter!!!

2 likes

Bedankt voor je tips.
Ik ben ook totaal onbekend met sportscholen dus ik moet mijn verwachtingen ook wat bijstellen denk ik ja.
Ik zal eens gaan kijken of ik inderdaad via een fysio wat handvatten kan krijgen. Ik zie ook wat fysios hier in de buurt die begeleid sporten maar dat ik wel erg veel geld voor mij (tegen de 70 euro per maand voor 2x per week) en anders is het maar 1x per week en dat vind ik wel wat weinig.

@loviedovie
Ik heb vroeger (2012) een revalidatietraject gevolgd waarna ik inderdaad een chronische indicatie kreeg voor fysio. Helaas is dit denk ik nu te lang geleden om nog er achter te komen hoe ik die terug krijg. De indicatie is natuurlijk wel voor altijd geldig maar dan moet je de vorige behandelaar vragen naar info en die heeft dat denk ik niet meer van 12 jaar geleden.
Maar een fysio bij een sportschool zou wel top zijn inderdaad. Ik heb wel een gym in de buurt met een fysio erbij. Zal daar eens informeren.
Bedankr!

2 likes

Ik heb zelf dezelfde diagnose. Revalidatie is qua facturering iets anders dan fysiotherapie alleen dus als jij gewoon aanmeld bij fysio en aangeeft dat je MS hebt laten ze die code ingaan na de 21e mocht hij niet meer geldig zijn. Met een beetje geluk zien ze als je je verzekering doorgeeft een geschiedenis als je destijds ook losse fysio erna bent gestart, anders kunnen ze hem gewoon opnieuw inzetten die code. Vraag het echt na want het scheelt je zoveel geld! Ik neem aan dat je in elk geval bij je zorgverzekering een x aantal behandelingen voor fysio hebt. Dan hoef je alleen de tussentijdse te betalen en na 21 betaal je niets meer extra. Dit blijft doorlopen en hoef je niet jaarlijks opnieuw te regelen.

Betaal je dan niet jaarlijks je eigen risico omdat deze fysiotherapiebehandelingen uit de basisverzekering vergoed worden?

Ik ben toen doorgegaan met reguliere fysio inderdaad dus die 20 behandelingen heb ik al gehad/betaald. Maar ik zie op internet dat de praktijk niet meer bestaat helaas.
Maar ben jij ook begonnen met een fysio en toen doorgestroomd naar sportschool? Ik heb momenteel geen klachten van de ms waarvoor ik bij de fysio moet zijn

@Victoria
Die eigen risico zijn wij als ms patient al kwijt in januari vanwege medicatie/neuroloog/mri etc dus dat zal niet het probleem zijn. Maar volgens mij word het daarna niet berekend qua eigen risico (edit: wel dus, maar de meeste mensen zijn die dan toch elk jaar al kwijt, ik wel in iedergeval)

Bedankt allemaal, ik ga er achter aan.

2 likes

Ja dat wel maar als je ‘zorg’ nodig hebt in ons geval ben je het vaak al in januari/februari kwijt aan de apotheek of consulten in het ziekenhuis. Dus in dat opzicht kost het niets extra.

@Daydream Ik doe het beide. Dus voor specifieke zaken schakel ik de fysio in en samen bouwen we verder uit. En in de sportschool kan ik de apparaten nemen die de fysio niet heeft maar wel heeft meegenomen in mijn opbouw/schema/wensen. En het sociale gedeelte in sportschool vind ik ook wel fijn.

3 likes

Oke top, dan denk ik dat dat een goed idee is ook voor mij.
Ik ga even rondzoeken of ik een fysio kan vinden waar ik me goed bij voel.
Maar ik ga denk wel overstappen van sportschool want ik vind de sfeer niet zo fijn daar.

En nu stop ik met het vervuilen van dit topic.

1 like

Het lukte me om 1 assisted pull up te doen! Paar maanden terug kreeg ik mezelf niet eens een mini beetje omhoog haha. Ben blij! Wil hier wel wat harder voor trainen maar ik denk dat ik eind dit jaar wel 1 losse kan.

15 likes

Pff, ik houd sowieso niet van sporten maar de laatste tijd ben ik er extra klaar mee. Helpt waarschijnlijk ook niet dat ik 6 dagen per week werk en 5x per week sport. En het ook nog winter is. Denk dat als dit programma klaar is volgende week, dat ik 1 of 2 weken pauze neem :partying_face:

7 likes

Ik heb ook als doel om dit jaar 1 fatsoenlijke pull up te kunnen. Gisteren met een collega gaan sporten en hij zei aan het eind van onze sessie ‘Ja dat kun je wel, probeer gewoon’ nadat we ons hele bovenlichaam al hadden afgemaakt :face_with_spiral_eyes: Een halve pull up lukte, terwijl ik had verwacht dat ik helemaal niks kon hahaha. Moet dit jaar dus lukken!!!

Edit: overigens ga ik morgen een paar dagen naar het buitenland waar ik niet kan sporten en ik baal hier echt van. Ook omdat ik deze week ook ‘maar’ drie keer kon gaan ipv vijf keer en ik de week na de voorjaarsvakantie zo tering veel dingen in de avond heb (love onderwijs) dat ik ook niet zie wanneer ik dan moet gaan ugh. Herkenbaar voor anderen ook (balen dat je niet kunt sporten vanwege drukte/vakantie/etc.?)

4 likes

Soms denk ik dat ik nog niet zo veel kan maar net besefte ik dat ik vanochtend 30(!) deadlifts met 60kg heb gedaan in m’n CrossFit AMRAP :dizzy_face:

11 likes