Fitnesstopic

Dit vind ik ook niet gek, maar dat ze alledrie een ander schema maken omdat ze elkaars schema niet goed genoeg vinden, vind ik wel vrij onprofessioneel overkomen.

4 likes

Ja heel herkenbaar, ik voel me ook altijd slecht als ik maar 1 of twee keer ben geweest, terwijl dat natuurlijk ook gewoon goed is.
Wat is de reden dat je niet kunt sporten tijdens je tripje? Misschien kun je daar nog een rondje hardlopen, of een video doen op je hotelkamer?

2 likes

Mwah ik denk eerlijk dat het juist gezond is om het los te laten ipv krampachtig op vakantie te willen sporten. Door te hebben dat dat helemaal niet ‘slecht’ is. Ik vind het namelijk ook wel herkenbaar om te balen, maar het is helemaal niet verkeerd voor je lichaam om eens een x een pauze te nemen.

9 likes

Meestal mis ik het wel een beetje, omdat ik het oprecht leuk vind om te doen, maar vaak wandel ik wel of zwem ik op vakantie wat ik ook een leuke afwisseling vind

3 likes

Precies. Gewoon je vakantie zien als een deload week haha. Je spieren gaan echt niet meteen weg. En je beweegt toch wel genoeg als je google maps gebruikt die je 100x de verkeerde weg instuurd.

4 likes

haha dit, ik beweeg op vakantie meer dan als ik thuis sport :rofl:

2 likes

Hoevaak doen jullie oefeningen? Ik doe ook kracht training en doe 6 oefeningen 8 x 8 keer.

Onlangs stond er zo een krachtpatser naast mij en vroeg “hoeveel nog”. Toen moest ik nog 5 reps doen en hij zei “waarom zoveel”
 dus nu twijfel ik ?

1 like

Een oefening doe je 8 sets? En dan hoeveel herhalingen?

Ik doe maar 3/4 sets en dan eerst 8x tot het gewicht licht begint te worden dan 10x tot 12x en dan een zwaarder gewicht.

Je kan ook tot falen trainen maar dat vind ik een beetje eng aangezien ik alleen train en het genant vind als ik ergens in vast kom te zitten hahah.

Bij mijn weten is 8 sets inderdaad wel veel. Ik doe ook 3 of 4 sets, tussen de 8 en 12 reps (afhankelijk van het gewicht). Wat maakt dat je er nu voor kiest om 8 sets te doen?

Ja klopt, een oefening doe ik 8 sets, 8 keer.

Wat jij zegt ken ik niet dus ik moet eens wat meer research doen

1 like

Geen idee eigenlijk ! Anders ben je toch so klaar
 niet ?

1 like

Check de Instagram van Frank den Blanken eens. Hij geeft per spiergroep precies aan hoeveel sets per week nodig zijn. Sowieso een superinteressant account om te volgen vwb training en voeding

1 like

Ga ik doen bedankt !

1 like

Dus ik heb het eens bekeken. Als ik het goed begrijp, is het beter om er een “klein” aantal te doen, maar dan het zwaarste gewicht dat je aankan. Dan meerdere te doen op een comfortabel gewicht. Lees ik dit goed ?

1 like

Ligt er ook aan waarvoor je precies trained en of je blessures hebt enzo. Stel je hebt een blessure dan kan je wel trainen zoals jij trained.

Maar als je sterker wilt worden dan kan je beter minder sets doen.
Stel 10 kilo is voor jou zwaar dan doe je ongeveer 3 a4 sets van 10 kilo en dan keer 8. Word die 10 kilo na een tijdje lichter dan doe je 10 x . Ik doe dit zelf tot ik 12x kan en dan pak ik een hoger gewicht en dan begin ik weer bij 8x.
Je kan ook nog je laatste sets tot falen doen dus tot je echt niet meer kan. Maar aangezien je net begint en nog zoekende bent zou ik meer letten op je vorm en dan gewoon opbouwen.

1 like

Mijn trainer zegt altijd als je niet lelijk kijkt, is het niet zwaar genoeg haha. Maar wat hierboven wordt gezegd is het wel belangrijk om eerst houding en uitvoering goed te hebben.

Ik doe meestal 7 of 8 oefeningen, 3 a 4 sets, met opwarmen en eventueel buik er achteraan ben ik dan wel 5 kwartier bezig!

Oh nee je moet zeker niet krampachtig verplicht gaan. Maar als je het leuk vindt en graag wat wilt doen is low key iets doen ook fijn. Als ik op vakantie een hotel met sportschool heb ga ik wel sporten, maar dan ga ik gewoon een half uurtje ofzo. Gewoon even voor het gevoel/de lol. Maar je wandelt inderdaad al zo veel dat het ook prima zonder kan.

8x8 van dezelfde oefeningen is meer cardio dan kracht. Kan je doel zijn, maar als je doel sterker en gespierder worden is dan zou ik naar 3x8 gaan. Maatstaf is dat elke laatste rep van een set echt zwaar moet voelen, anders verhoog je in gewicht. Ik doe vaak zelfs maar 3x6 en dan nog zwaarder gewicht dan 3x8. Echt echt zwaar trainen doe je maar 3x3.

2 likes

Alleen de gedachte aan 70kg leg extension doet mijn quads al branden

5 likes

Sorry, was niet in staat om te antwoorden. Ik kon vanwege het feit dat ik alleen een tas mee mocht nemen voor een trip van 5 dagen geen gym spullen meenemen haha. Hotel had wel een gym, maar daar had ik toch niet kunnen trainen zoals ik hier altijd train. Achja, genoeg gelopen en constant bergop, bergaf dus ik heb het in mijn benen in ieder geval wel gevoeld :joy: Vandaag weer naar mijn eigen gym geweest en ging heel lekker!

3 likes