Fitnesstopic

Heeft iemand tips om te flexen haha. Als ik bepaalde oefeningen doe en ik kijk in de spiegel zie ik me toch goeie spieren. Maar als ik dat dan wil vast leggen zijn ze ineens verlegen.

6 weken Unleash :heavy_check_mark:

10 likes

Been weeën!! Dit is echt een briljant woord.

2 likes

Sorry voor deze supersuffe vraag, maar @ wie vanuit de sportschool naar werk/afspraken gaat: hoe maken jullie je erna klaar? Ik heb een superlange lunchpauze die ik graag zou willen benutten door te sporten, maar dat houdt ook erna douchen, me insmeren en opmaken in - zijn daar hacks voor lol? Denk dat ik gewoon mijn hele toilettas meesleur en zoveel mogelijk probeer te minimaliseren maar ik voel me vet ongemakkelijk haha. :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear:

Ik weet niet hoe je sportschool er uit ziet, maar ik had altijd een best wel grote gemeenschappelijke spiegel die ik kon gebruiken om mezelf op te maken. Vond het misschien de eerste keer een beetje ongemakkelijk, maar daarna boeide het mij ook niet meer :slight_smile: Misschien beetje trial (& maybe error qua spullen die je nodig hebt) wat dat betreft?

2 likes

Ik sleur idd alles mee, vind het wel gezellig altijd om voor de spiegel te staat tutten met z’n allen

2 likes

Oh ik neem ook gewoon alles mee hoor, bij mijn sportschool zijn meerdere grote spiegels en ik zie het heel veel gebeuren. Laat had iemand gewoon haar Dyson airwrap mee :joy::flushed:

2 likes

Ik had laatst in de app van mijn sportschool gezien dat ze een deadlift clinic gaven, maar dat paste toen nog niet in m’n proces. Nu zou ik het wel heel graag willen, dus had vandaag gevraagd of ze die binnenkort nog een keer gingen geven en beide trainers waren superenthousiast dat ik geïnteresseerd was en gingen kijken wat er mogelijk was. Ik werd er zelf nog enthousiaster van en merk dat dit soort dingen het voor mij ook leuker maken om naar de sportschool te gaan :raised_hands:t2:

16 likes

Ik heb dit hier volgens mij wel eerder gevraagd, maar kan het gewoon niet terug vinden.

Voor mijn medethuissporters en mensen die in de sportschool met losse dumbells werken. Ik wil binnenkort nieuwe bestellen om wat uit te breiden, en wil ook 1 wat zwaardere voor bridges, sumo deadlift etc (ik gok 17,5 dus niet mega zwaar). Wat is dan beter, gewoon de hoekige gevormde dumbells die ik nu heb of toch voor een kettlebell gaan?

Ik doe gewoon Girvan filmpjes, dus gaat voornamelijk om bovengenoemde oefeningen. Ik dacht eerst mss heeft een kettlebell een fijnere grip (ik ben niet zo een krachtpatser dus mss fijner voor de polsen), maar kan me ook voorstellen dat het met bridges of houding bij deadlifts ook juist fijn is om een dumbell te hebben? Qua leunen op je bekken etc.

Ik zou zelf voor een dumbell gaan, want ik kan oefeningen die met een kettlebel moeten wel met een dumbell en andersom niet haha

1 like

Als je moet kiezen dan is de dumbell praktischer. Als je daar deadlifts mee wil doen zet je hem gewoon op zijn kant.

3 likes

Als je voor een kb gaat zou ik wel een wat duurdere nemen want die goedkope zijn zo enorm lomp groot. En de hoekige db van de decathlon (als je die bedoelt?) is dan weer niet fijn met bridge is m’n ervaring. Maar sumo deadlift met een kb kan je weer niet diep genoeg
 sorry je hebt niks hieraan denk ik :joy:

Woah ik had nooit in de sportschool gefitnest (wel een tijd thuis getraind, en veel pilates- en yogalessen gevolgd), maar ik ben nu al zo blij met mijn keuze om het eens te proberen! Volgens mij heb ik het sowieso erg getroffen, superbehulpzame trainers, en de sfeer is echt goed, :hearts: vooral met de andere trainende vrouwen - ik geniet heel erg van de kleedkamerpraatjes! En ik kijk mijn ogen uit haha, zoveel prachtige physiques en supersterke mensen, inspiratie die ik thuis toch wel miste.

10 likes

Ik wou nog even melden dat ik jullie advies heb opgevolgd en mijn abbo heb opgezegd. Nog 4 weken en dan is het klaar.
Ik ben erachter dat er op de tijden dat ik me het best voel qua lichamelijkheid/energie er teveel mensen zijn (dus weinig apparaten vrij) en teveel van het soort waar ik mezelf heel slecht op mijn gemak voel. Op de vrijdag is het meer seniorenuur en dan doe ik wel lekker mijn dingentjes. Verder ga ik die 4 weken gewoon de loopband gebruiken om toch nog iets van mijn betaalde geld te gebruiken.

Heb ook last van bepaalde klachten bij bepaalde oefeningen dus dat gaat hem toch ook niet worden. Ik heb in de buurt 3 plekken gevonden die medische fysiofitness geven dus daar ga ik binnenkort informatie aanvragen. Ook moet ik over 3 weken naar de neuroloog en zal ook met hem bespreken wat verstandig is.

Dus bedankt allemaal voor de adviezen.

12 likes

Ben ik de enige die de zittende leg press altijd in haar quads voelt? Maakt niet uit waar ik mn voeten zet :joy:

1 like

Kan je de hoek van de zitting verstellen? Ik had dit ook altijd, maar nu ik zitting zo ver mogelijk om laag zet + de hoek aanpas lukt het bij mij wel!

Edit: bij de “liggende?” Seated leg press bedoel ik

Omg net bijna mijn nek gebroken met barbell squats. Ik was klaar met mijn setje en wilde de stang weer in het rek hangen maar toen ik naar voren wilde lopen kreeg ik opeens een soort trillende spier in mijn been / kramp waardoor ik mijn evenwicht verloor en naar voren viel. Ik viel naar voren en daarna op mijn knieën met dus 70 kg in mijn nek. Had wel die safety dingen aan de zijkant dus kon net met mijn hoofd naar beneden duiken maar het scheelde echt niks want ze zaten eigenlijk net te laag. Schaamde me ook dood want het maakte zo veel herrie en zat helemaal te trillen haha. Daarna maar rustig aan gedaan. Ik doe nog wel eens squats zonder die safety dingen als het rek bezet is maar echt never again haha.

1 like

Wat eng!! Blij dat je ok bent!

1 like

Ik hoop dat het hier mag,;

Ik zoek sport bhs waarbij het model een gewoon “normaal” model is. Echt moeilijk.

Het lijkt simpel, maar alles wat ik tot nu toe vind is Ăłf racerback achtig, Ăłf het is een langer topje niet echt bedoeld voor Ăłnder je shirt (check voor de grap even sportbehad op Vinted. 99,5% is racerback.

Ik zoek ze zowel met als zonder sluiting op de rug.

Welk merk heeft zulke modellen? Ik ben ze wel eens van Nike tegengekomen, maar wat ik had gevonden is uitverkocht in mijn maat.

1 like

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1116753001.html

zoiets?

1 like