Ik heb kleine handen en gewone grips, daar is echt zat keuze in. Gebruik ze overigens alleen met oefeningen in het rek. Waarom wil je met haken?
omg goals ik zag vandaag voor het eerst borstspierdefinitie bij mezelf
Ik ga echt lekker op dit blok van SBTD
Ok om hier nog even op terug te komen. Ik heb woensdag opnieuw de krachtmeting gehad en wel degelijk wat vooruitgang geboekt. Deze reeks is nu op ânegatiefâ (dus eigenlijk is de heenweg dat vrij licht en de terugweg zwaar, dus je houdt het gewicht meer tegen ipv. dat je het wegduwt, aantrekt) en dat vond ik een stuk zwaarder dan de eerste zes rondes. Dus volgens mij doet het in ieder geval âietsâ.
Pff ik ben nu al zeker 7 weken bezig mijn grip te verbeteren. Ik trainde in principe altijd zonder handschoentjes alleen omdat ik nu echt pull-ups wil doen en daar echt mega zweet handjes van krijg heb ik ze er toch maar bijgepakt.
Ik merk ook bij deadlifts dat ik spaak loop op grip. Ik zou inderdaad allerlei hulpmiddelen hiervoor kunnen aanschaffen maar eigenlijk wil ik dat niet.
Ik oefen nu al 7 weken door alleen te hangen (3x 10 seconden) en ik blijf dit gewoon zo moeilijk vinden.
Uberhaupt merk ik dat mijn handkracht echt slecht is. Moest laatst een kartonnen doos een deel verknippen en kreeg het nauwelijks voor elkaar, vervolgens knipte mijn moeder het zo doorâŠ.
Ik ben inmiddels haast in staat van die handknijpers te kopen alleen krijg ik daar altijd van die associaties bij van hele luie mensen die terwijl ze tv kijken in die dingen knijpen onder het mom â sportenâ.
Iemand nog andere tips? Of gewoon volhouden?
Gewoon doen, helpt best goed. Je kunt ook beginnen met boulderen of een plaat tussen je duim en vingers vasthouden
@vitaminwater oke thanks. Met die platen is een goed idee!
Enne⊠mijn beste vriendin heeft laatst haar enkel gebroken met boulderen, heeft mij lichtelijk afgeschrikt
Waarom wil je naast het trainen van je grip met zoân knijper niet ook bijvoorbeeld straps gebruiken bij deadlifts? Dat wordt ook gewoon aanbevolen door mijn trainer want anders stagneer je vrij snel in hoe zwaar je kan liften.
Ja het idee van mij was dus dat ik âgewoonâ mijn grip beter wil hebben en dat nooit ga krijgen als ik straps ga gebruiken, maar nu ik wat meer tools heb om dit âlosâ te trainen ga ik i.i.g. voor de deadlifts maar over op straps
Al eens een mixed grip geprobeerd? Dus één hand met de palm naar je toe en de ander van je af.
Ja ook!
Heb nu even een heel handen plan gemaakt die ik elke work out wil doen. De grips met de platen, onderarm oefeningen met dumbells en gewoon blijven volhouden met hangen.
Voor thuis heb ik ook putty gekocht, van dat soort oefen klei, kan ik dat mooi tussendoor oefenen.
Wel grappig want ik besef mij nu dat mijn hele hand motoriek en kracht zeer slecht is. Ik heb ook een hele rare pengreep en ik knip blijkbaar ook anders met een schaar dan wat âhoortâ.
Thnx voor de tips iedereen!
Enne vrolijk Pasen, makkelijk aan de eiwitjes komen vandaag
!
Hmmm hier verschillen de meningen wel heel erg over hoor. Je kan ook je grip trainen door veel met kb te doen, of ĂŒberhaupt losse db gebruiken bv voor rdl. Hoe meer je met een machine doet hoe minder je je grip traint.
Ik weet niet wat voor gewicht je op doelt qua deadlift maar tot een kg of 100 moet je wel zonder straps kunnen doen.
Weet niet of dit ergens op is gebaseerd, maar bij crossfit was de regel ook altijd dat je pas mixed grip mocht doen als je ongeveer je lichaamsgewicht of hoger lift. Als je daar nog onder zit moet je je gripkracht trainen.
Grip trainen is ook gewoon ontzettend belangrijk omdat dat het eerste is wat we verliezen als we ouder worden, denk aan een potje open maken wat soms mensen gewoon niet meer lukt. En met ouder worden heb ik het over 30+
Ik doe geen machines, maar hoe mijn trainer het uitlegt is dat je je grip in verhouding minder snel traint dus dat het anders best zonde is omdat je langzamer progressie maakt. En tegelijkertijd ook gewoon je grip moet trainen. Hij zegt overigens ook dat je het niet moet gebruiken met dumbels. Maar prima als je ze niet gebruikt toch?
Dat ligt er helemaal aan hoe je traint. Als je in je training wat grip oefeningen stopt zoals farmers cary of zware rows oid dan blijf je niet zo snel achter met je grip op je deadlifts. Als je veel lichter een strap moet gebruiken kan je zeggen dat je een deel van je lichaam ongetraind laat, wat prima kan als dat binnen je doelen past. Maar voor mij is het een beetje donât skip leg day!
Ik die dit leest en vanmorgen gevochten heeft voor haar leven bij het openen van een nieuwe jampot
Ook nog tips voor hoe ik dit thuis kan trainen met beperkt materiaal? Ik heb dumbbells tot 8 kilo (wil wel wat dingetjes bijbestellen).
Oké prima
Bedoelen jullie zoân knijper bv?
Of wat is goed? Dit lijkt me nog meer je onderarm te te trainen dan echt je hand?
Ik doe aan paaldans en kan mân grijpkracht ook echt verbeteren. Ik probeer nu steeds langer een de paal te âhangenâ om dat te trainen, maar de vooruitgang is erg traag.
Ik doe wel eens dead hang aan mân deurkozijn (noem je dat zo), dat werkt wel goed!
O wauw, deadlift je -ik zeg maar ff wat- 120+ zonder straps of mixed grip? Dus âgewoonâ? Holy ish, wat knap! Dan heb ik nog wat werk te doen haha