Ohhhh mooi! Bij mij begint die lijn tussen je schouder en bicep zeg maar ook langzaam zichtbaar te worden. Vind dat zo mooi
Magnesium is inderdaad de sleutel. Grip trainen is in de meeste gevallen niet nodig wanneer je al âgewoonâ grip werk doet.
Bij bepaalde gewichten (deadlift) red je het ook met magnesium niet meer qua gewone grip, dan ga je (afhankelijk van je doel) naar straps, hook grip of mixed grip. Source: ikzelf (inter)nationaal powerlifter)
.
2x bw DL is sws al flink sterk! (mooie spierballen ook) *smiley bewerkt, die stond wat knullig
Ik lees âlower volumeâ en ik denk alleen maar dat betekent wss extra zwaar haha.
Ik moet ook eigenlijk echt weer aan de bak. Doe nu niet echt een programma maar wat losse, vaak wat kortere filmpjes. Heb ook een beetje een spiertje in mân knieholte dat al een paar weken vervelend doet na het wandelen.
Ik wou dat ik de helft van jouw discipline had. Vind het echt knap hoe je het ene na het andere programma thuis doet zonder halverwege te denken fuck it.
Het feit dat ik bijna alles kan eten ondanks mijn leeftijd is mijn beloning! Zeg ik terwijl ik pinda m&mâs lig te vreten op de bank
Mijn sportschool is veranderd en we hebben ein-de-lijk een hipthrust machine . Vind die oefening zo chill maar het opzetten en opruimen duurt langer dan die hele oefening, en niemand heeft daar zin in.
Hoop ook dat mn nieuwe AYBL bestelling snel binnen is. Want sinds ik er achter ben dat mn gymshark legging gigantisch doorschijnt, durf ik die bijna niet meer aan
Zoveel chiller he! Sinds ik die machine heb ontdekt doe ik ook nooit meer los, ook al kan je op die machine veel minder gewicht tillen omdat het gewicht niet bij je heupen maar lager zit
Is het bij jullie de afgelopen maand ook zo druk? Gewoon erger dan met nieuwjaar hier. Alsof iedereen heeft bedacht dat het over 2/3 maanden zomer is en ze nog ff summer body willen krijgen ofzo
Ik zat deze week een podcast te luisteren met o.a. Wesley Vissers over anabolen gebruik en toen vertelden ze ook dat heel veel gasten ff een âzomerkuurtjeâ pakken. Verbaast me niks.
hmm dat zou heel goed kunnen ja, zijn wel veel van dat soort types die ik voorheen nooit zag
hoeveel doen jullie los vs de hiptrust machine qua gewicht @nightlife ? Ik heb het idee dat ik met die machine bijna niks kan
Voor mij het los dus alweer maanden geleden en toen was ik ook nog beetje beginner, maar volgens mij incl. de 20kg bar 80.
Met die machine deed ik eerst 20 kg er extra op (de machine bij mij is zelf 22kg staat er), maar tegenwoordig doe ik eerst een set normale hip thrusts en dan zonder pauze meteen een set halve âthrustsâ bovenin (weet ff niet meer hoe dat heet) en dan doe ik maar 10 kilo op de machine en branden mn billen echt
Ohh ok thanks! Dat geeft me wat perspectief
Pulses bedoel je denk ik? Die branden lekker door inderdaad haha.
Ik moet van mijn PT ook wel eens direct na 10 normale hip thrusts eerst 10 met linkerbeen en dan 10 met alleen rechterbeen doen (been dat je niet gebruikt hou je dan gestrekt vooruit), dan ga ik ook helemaal dood
Ja ik weet niet of ik de beste graadmeter ben hoor! Ik was met die bar dus wel nog een newbie en heb toen ik overging naar die machine een knieblessure en 3 weken vakantie ertussen gehad (+ dat ik nog een beetje aan het zoeken ben naar wat voor mij echt tot failure gaan is). Wat deed jij met de bar en nu met de machine dan?
@Bubbless Ja dat idd! Ik ga nu al vrij dood met 2 benen, maar wel een goede voor als ik er misschien weer iets meer in zit! Heb jij echt een PT op de sportschool of online iets?
Je kan eventueel ook met minder of zonder gewicht opbouwen. Dus bijv. eerst 10 normale met je standaard gewicht en dan 2x 10 met 1 been erachteraan zonder gewicht. Dat kan je dan steeds met meer gewicht opbouwen.
Ik heb een PT in de sportschool. Ik sport bij een kleine gym waar ze alleen PT en Small Group Training aanbieden, je kan daar geen abbo nemen om zelf te fitnessen o.i.d.
Vind PT wel echt een mega aanrader. Heb het nu een half jaar gedaan en vanwege de kosten ga ik nu over op SGT, maar als ik ooit de loterij win ga ik meteen weer terug. Door met een PT te trainen ontdek ik steeds weer dat ik zoveel meer kan dan ik ooit zelf voor mogelijk had gehouden.
Ik doe eigenlijk vrijwel nooit hele zware hiptrust omdat ik een blessure in mijn glutes heb, maar wat ik wel regelmatig doe is b-stance hiptrust met de barbell. Dan doe ik 80kg met 1 been en met de machine met 2 benen deed ik 50 dus ik snapte er niks van haha
Oh klinkt goed! Lijkt mij ook wel echt ideaal want heb nog steeds het idee soms dat ik wat aan het aankloten ben Maar goed maakt het ook wel leuk om telkens te blijven uitzoeken. Ga dat met 1 been eens proberen, thanks voor de tip!
@Kauai Wow dat is wel een flink verschil ja. Ik zag dus al een video met uitleg daarover (Kateryna Morozova on Instagram: "Waarom kun je met sommige hip thrust machines minder gewicht gebruiken? Het onderwerp âmoment armâ is vrij complex. Als jullie hier nog meer vragen over hebben, kunnen jullie die gerust stellen! Laat een like achter als je hier wat aan had<3 Laat me ook weten als jullie meer van dit soort complexere posts willen zien, waarin we het bijvoorbeeld hebben over âmoment armenâ of weerstandsprofielen! LIKE, SAVE EN VOLG VOOR MEER FITNESS INFO POSTSđ #hipthrusts #fitanddutch #fitdutchies #fitfamnl #nederlands #fitgirlsnl #dutchie #debesteversievanjezelf #fitnessnl #dutchfitness #gezondeleefstijl #fitnesstips #dutchfitgirl #groningen #spiergroei #gluteworkout #tipvandedag #krachttraining #bulking #glutesworkout #gezondleven #groningen #uitleg") voor ik was geswitcht, dus was gelukkig niet helemaal in de veronderstelling dat ik ineens veel slapper was
Ik heb nu een aantal keer romanian deadlifts geprobeerd, ipv ânormaleâ, maar ik vind het echt zo moeilijk! Ben echt heel snel geneigd door mijn knieen te buigen, en voel de beweging zo enorm in mijn armen (en dan weer niet in mijn benen en kont). Heb het gewicht op de barbell al flink omlaag gebracht, maar de houding blijft zo raar en onnatuurlijk aanvoelen?