Wat donderdagmiddag Lenny Kravitz inspo voor jullie! Don’t try this at home kids
Hahaha, werkt wel goed. Die man is echt ripped
In een leren broek ook gewoon!
Oh ik dacht dat een RDL altijd stiff leg was! Ja wellicht gewoon de normale / niet stiff leg blijven doen, want mn armen zijn niet per se wat ik wil trainen tijdens die oefening…
Klinkt of je vanuit je rug en armen de barbell omhoog hijst ipv de mindmuscle-focus op je billen/hamstring. Ik vind het altijd behulpzaam om te denken dat ik met mijn kont een deur dichtduw als ik naar beneden zak, en dat ik bij het omhoog komen 2 zware boodschappentassen vast heb.
Lopen er in je gym trainers rond die even met je mee kunnen kijken naar je techniek? Als je rdl’s in je armen voelt gaat het in elk geval niet helemaal zoals het zo moeten gaan Zo niet of als je niet durft aan te spreken, zou je kunnen overwegen veel youtube-video’s op te zoeken, of te beginnen met oefenen met een dumbbell ipv een barbell
Ik ben een nieuw olympic weightlifting programma begonnen en ik heb ineens weer iedere keer zin om te gaan.
Ik merkte dat ik door maar een keer per week oly te doen amper vooruit ging en iedere keer op dezelfde gewichten bleef hangen. Ik deed ook nog twee keer crossfit erbij, maar dat wissel ik de komende weken in voor twee keer extra oly dus. Vind dat eigenlijk veel leuker en ik kan het gewoon in de open gym van mijn crossfitbox doen.
Echt benieuwd of mijn 1RM’s nu wel vooruit gaan.
Wat misschien helpt is heel bewust je lats aanspannen elke keer als je rechtop staat met de barbell. En als je zakt de barbell echt dicht tegen je lichaam aanhouden en langs je benen naar beneden laten ‘glijden’ terwijl je je heupen naar achter duwt. Je kan overigens je knieën wel wat buigen, zo lang de beweging maar is dat je je heupen naar achter duwt en niet dat je echt door je knieën gaat zakken. En je kan evt je tenen op een kleine verhoging doen (bv je tenen op een mini 1.25 gewichtje plaatsen).
Ik denk erover om wat basics in huis halen waarmee ik o.a. squat, deadlift en bench press kan trainen. Maar alles bij elkaar zit ik aan een stevig bedrag (wat bij elkaar geklikt op de Decathlon-site). Hoe hebben jullie dat gedaan?
Marktplaats!
Nou ik kan wel janken zeg. Ik zie na een half jaar sporten en op mijn voeding letten nog geen enkel resultaat op de weegschaal. Ben zelfs zwaarder, terwijl mijn lichaamssamenstelling niet is veranderd
Ja, ik kon gister in de winkel wel een broek aan die twee maten kleiner was dan het exacte model wat ik aanhad. Foto’s zie ik niet echt verschil en merk verder dus alleen dat ik sterker ben geworden en mijn conditie vooruit is gegaan.
Maar dan is de weegschaal toch helemaal niet belangrijk?
Nou ik snap het gewoon niet. En ik heb wel ernstig overgewicht dus kilo’s kwijtraken is wel handig. Ik merkte het trouwens alleen met die broek (ook veel stretch), kan andere maten broeken in de kast nog niet aan.
Hou je je voeding hier voor bij?
Of merk je daarin problemen. Of meer problemen met het behalen van voldoende beweging?
Nee ik hou mijn eten niet bij. Ik denk dat bij allebei nog winst te behalen is, maar ik weet even niet hoe. Ik sport drie keer per week maar loop niet veel elke dag en dit is ook niet haalbaar helaas.
Om heel eerlijk te zijn heb ik ook best wel vaak momenten gehad dat ik dacht dat ik op mijn voeding lette en er desondanks niks gebeurde. Maar als ik er dan beter over nadacht, of het echt uit ging rekenen, was het toch minder gezond/meer eten dan ik dacht. Dus misschien de moeite om het eens uit te rekenen?
Iets wat veel impact heeft zijn kleine dingen. Een keertje een ahlte eerder uitstappen en een stukje lopen, ipv een kwartyiertje scrollen op je telefoon even wat rondlopen
Of simpel even staand iets doen ipv zitten
Hoe je eetpatroon eruit ziet weet ik natuurlijk niet, maar vooral gebalanceerd blijven, neem ook zeker de lekkere dingen maar met mate
Ik ben gisteren ook weer begonnen met sporten (kracht in de sportschool) na echt heel wat maanden vrijwel niets gedaan te hebben. Het is niet mijn eerste keer in een sportschool want ik heb hiervoor ook jaren gesport in een gym maar ik moet wel weer ergens onderaan beginnen omdat ik het de laatste tijd echt verwaarloost heb, zowel het sporten als het eten. Mijn doel is om 3-4x per week te gaan met als intentie om af te vallen. Streefgewicht is 17kg lager dan nu dus er is werk aan de winkel. Maar hoeveel sportleggings heb je nodig? Ik heb er nu eentje dus ik heb er wat besteld want één is wel heel weinig. Wassen jullie je legging na elke work-out? Ik vind deze twee dingen altijd zo lastig om te bepale. En wat vinden jullie fijne merken voor een sportlegging? Ik had er wat van Fittwear besteld maar die waren absoluut niet squatproof
Ik heb er meer, maar als je 3-4 keer pw wil sporten zou ik er 3-4 in huis willen hebben. En ja na elke training wassen. Voor aanraders qua merken even zoekfunctie gebruiken of simpelweg topic doorlezen
Ik was ook na elke training inderdaad. En ik heb 2 echt fijne en nog een paar die ook wel oké zijn als mijn 2 favorieten in de was zitten.
Qua aanraders, dit is mijn huidige favoriet: