Ik ben benieuwd of er weer een keer niet zoveel overhead press dingen in zitten. Bijna in elk nummer moet je weer iets boven het hoofd doen dat ik aan het eind bij de schouders niks meer kan. En het gaat ten koste van het gewicht voor de daadwerkelijke spiergroep. Rug kan ik bijv. zwaar trainen maar met alleen maar presses moet ik minder gewicht doen. Geef me deadlifts en rows!
Hebben mensen misschien tips voor het oefenen van een pull up? Ik doe nu al zo een 1-2 maanden met een elastiek oefenen. Eerst lukte er maar 1, maar nu toch wel 3 setjes met 5-6 pull ups. Ging laatst met een heel dun elastiek proberen maar daar lukt echt maar 0,5/1 (een medium elastiek hebben ze niet). Ik merk de afgelopen weken dat er niet meer heel veel progressie in zit dus twijfel wat nou het beste is⊠Bijv. blijven oefenen met dat dikke elastiek tot ik 10 haal ofzo, toch met dat dunne elastiek afwisselen of meer focussen op een reverse pull-up?
Pull ff die zoekmachine up
Het is er hier al vaak over gegaan, maar negatives, top holds (al dan niet met een elastiek), en de lat pull-down machine gebruiken!
Edit: en 1-2 maanden is echt kort nog, dus geef het tijd
Haha ja had er ff bij moeten zeggen dat ik dat wel had gedaan. Van de 30-40 berichten was meer dan de helft berichten dat het voor mensen ook een doel is of het gelukt is Wel nice dat het zoveel mensen al gelukt is!
Ik vraag me vooral af welke van de opties ik het beste kan aanhouden om de beste progressie te maken! Ik merk dat ik wel echt een keuze moet maken want als ik 1 van de 3 doe merk ik dat de andere 2 niet echt meer lukken haha
@Dr.Watson Thanks, ik ga top holds ook ff opzoeken! Was ik nog niet tegen gekomen. Lat pull down doe ik al en ben ook wel echt bezig met armen/schouders/rug te trainen Misschien moet ik inderdaad gewoon wat meer geduld hebben, opzich logisch dat er uiteindelijk iets minder snel progressie in zit dan in het begin natuurlijk en ik nu ff 2,5 week blijf hangen
Vooral in je hoofd houden dat het echt heel lang duurt haha. Het is echt een super zware oefening. Ik heb bijna 1.5 jaar erop geoefend voordat ik er 1 helemaal goed kon en nu kan ik er net aan 2 weer een paar maanden later. Van mijn trainer had ik nog wel de tip gekregen om niet alleen met elastieken te trainen, maar ook reversed en ook pull-downs als je dat niet al deed.
Minder zwaar worden/zijn werkt hier ook erg aan mee.
Zei jou trainer dat je qua reversed het beste kon afwisselen of wel beide op dezelfde dag kon doen?
@Karl_Lagerfeld Snap ik, maar echt afvallen is niet perse mijn doel
In mijn schema zaten reversed en pull ups met elastiek niet op dezelfde dag. Wel soms in combinatie met scapula pull ups of knee raises en dat zijn ook oefeningen die helpen. Maar ik had pull ups meer als extra doel zeg maar, dus heb er wel in elke training oefeningen voor gedaan maar het schema was niet uitsluitend gericht op pull ups kunnen!
Mijn sociale angst speelt op
Ik ga zo een groepsles doen bij Basic Fit, moet je dan eerst een pasje halen bij de balie of kun je direct naar de zaal?
Bij mijn vorige (maar tijdens corona) moest je dus wel een pasje hebben.
Thanks! Ik doe het ook gewoon bij 3 van de 4 trainingen in de week dus niet perse alleen op ââpull dayââ. Maar ga dan denk ik even een paar weken afwisselen tussen assisted en reversed pull ups en kijken of dat wat doet!
@nightlife bij mij helpen assisted pull ups (dus op zoân apparaat met tegengewicht) echt heel erg, maar ik merk ook dat het heel lang duurt. Denk dat ik nu 3 maanden echt toegewijd bezig ben pull ups en ik kan er nog steeds geen Zit al weken op 4,5 kg tegengewicht en kan wel steeds meer herhalingen (zit nu op 8), maar eentje zonder gewicht lukt nog niet. Denk dat ik ook ga afwisselen met negative pull ups. De rug gains zijn wel echt chefâs kiss sinds ik dit doe haha
Heb even een boekwerk geschreven
Focus op je techniek. Dus niet vanuit je traps tillen (dit doet echt elke beginner), maar vanuit je lats.
Dus links wel en rechts niet. Houd ruimte tussen je nek en schouders en leer eerst je lats in rust aanspannen. Als je dit niet kan ga je geen pull ups kunnen. Je traps gebruiken versterkt een spier die al vrij sterk is en vrijwel altijd gespannen door onze zittende beroepen en telefoongebruik. Hier ga je eerste tijd wel wat mee vooruit, maar daarna niet meer. Puur omdat je de verkeerde spier gebruikt die je nooit een pull up kan geven. Ik vermoed dus dat je die gebruikt (als je wilt mag je me een filmpje oid sturen)
Verder: doe chin ups! Zijn makkelijker. En ring rows.
Chin ups links, pull ups rechts.
En borst naar de bar vs nek naar de bar.
Verder vind ik een elastiek meh omdat je niet goed je core kan gebruiken zoals je die wel âhoortâ te gebruiken bij een pull up (hollow body), dus deze positie:
Dus:
- lats leren aanspannen
- lats leren gebruiken bij een dead hang (aanspannen, ontspannen)
- chin ups oefenen
- pull ups oefenen
Ik ben genezen van mijn haakblessure!! Volle maand rust en af en toe oefeningen doen heeft geholpen. Vanmiddag meteen upper body trainen
Hopelijk was je lesje leuk! Bij ons hoef je geen pasje of iets, maar zal wel weer veel lokaal beleid zijn. Ooit ergens geweest waar ze namen op gingen lezen⊠man dat was echt basisschool flashback (mn default is toch achteraan staan, en niet opletten)
Ik heb m gedaan vanmorgen maar zit nu met nog half trillende armen dit typen haha vond m vrij zwaar!
Het zal ook wel deels wennen zijn, maar ik vond borst bijvoorbeeld erg intens, al die pulses die erin zitten.
En ik vond schouders erg veel boven het hoofd, zwaar zo aan het einde maar ik heb woensdag ook gebokst dus had sowieso nog wat spierpijn
Ja hij is wel weer even wennen! De biceps viel me ook wel tegen, wij begonnen met de losse schijven en meestal is dat maar een klein stukje. Dus ik dacht ik pak wat meer gewicht en kan daarna âbijkomenâ tijdens het stukje met de barbell, maar toen was ik al helemaal verzuurd haha.
De biceps met de schijven is bij ons al geschrapt blijkbaar was die niet positief ontvangen en als ik jouw reactie lees snap ik waarom haha
Hier hadden ze wel pasjes haha. Heel leuk om weer eens te bodypumpen! Ben ooit tijdens corona gestopt, maar meine gute zoveel spierpijn. Zou van daag weer, maar ik gun mezelf even een extra dagje rust haha.
Ik ben alleen wel zo slecht in push ups. Het is gewoon een grap om mijn dat te zien doen. Ik kan denk ik max 5cm op en neer.
Dit heb ik geweten en gemanifesteerd blijkbaar want had vannacht gedroomd dat ik pull ups moest doen van mân trainer. Toen heb ik vanochtend echt zwaar getraind en NA de training moest ik opeens chin ups until failure doen ik was echt bijna aan het janken van de pijn hahaha