Fitnesstopic

Ik weet niet of je een tk maxx in de buurt hebt, maar daar vind je vaak veel verschillende merken. Ik ben zelf fan van 90 degree by reflex, zijn daar ongeveer 16 euro.

1 like

Goeie tip!! Binnenkort eens kijken

Ik heb er 2 van MyProtein en vind dat echt de fijnste die ik tot nu toe heb geprobeerd

Heb deze in 2 kleuren. Valt lekker high waisted, sluit goed aan, zakt niet af en er zit een klein zakje in voor je kluissleutel

1 like

Hm ik moet eerlijk zijn dat ik misschien te snel heb geoordeeld. Ik vond het wat onoverzichtelijk omdat er zo veel opties waren en per dag een schema moest maken, maar na je reactie heb ik er nog eens naar gekeken en het is wel duidelijker nu :smile2:

1 like

Misschien kun je spieren in rug versterken met bijv. bent over row (of zoā€™n roei apparaat met gewicht), en dan heel goed erop letten dat je je ellebogen recht naar achter beweegt, je schouderbladen naar elkaar toe en je schouders laag houden. Ook zijn pull ups misschien een goed idee, weet niet of je in de fitness zoā€™n machine hebt om pull ups met minder gewicht te doen maar die vind ik fijn (ben zelf nog niet sterk genoeg in bovenlichaam om zonder te doen haha)!

En ik weet niet of je dat al doet, maar stretchen zou ook kunnen helpen! Je armen naar voren doen en een bolle bovenrug maken, en daarna je armen naar achter (handen vastpakken) en je rug hol maken. Of je schouders helemaal optrekken en dan weer laten vallen.

1 like

Oh of dat strekken wel oke voor je is zou ik inderdaad zeker nakijken en vooral niet doen als de arts heeft gezegd dat het niet verstandig is! Veel plezier in de sportschool vandaag!

1 like

ik heb nu ook op aanraden vh een forumlid de heartbeat classic leggings van myprotein en die vind ik ook heel fijn! wel is het een beetje zoā€™n zacht stofje waarvan ik betwijfel of hij lang mooi blijft maar hij zit in ieder geval erg lekker.
Verder ben ik eigenlijk vooral een hardloper en zakken al die H&M leggings etc af, die myprotein maar een klein beetje. Heb wel ook eens eentje gehad van Onlyplay en die was ook heel fijn!

1 like

Ik weet niet zeker of ik het hier kan vragen maar ik was benieuwd of jullie oefeningen kennen die het deel van boven je borsten tot en met je sleutelbeen / schouders traint? Ik deed push-ups maar mijn armen werden daar gespierd van en dat is juist wat ik niet wil haha

Daar zitten geen spieren die je echt kan trainen.
Alleen de trapezius loopt daar gedeeltelijk overheen, maar dat is met name aan de achterkant. De spieren die daar zitten zijn met name om de schoudergordel te stabiliseren, dus die zijn niet effectief te trainen voor spiergroei.

Ik heb eeeeeeindelijk weer tijd om te sporten :tada:
Ik heb de afgelopen 3 maanden een cursus certified personal trainer gevolgd, en dat was ZOVEEL leerwerk, en daarbij ook nog gewoon mā€™n baan als diĆ«tistā€¦ echt compleet vol gepland.

Maar afgelopen zaterdag heb ik mā€™n diploma gehaald :tada::grin: dus ik kan weer!

Het mooie is dat ik nu ook precies weet hoe ik weer moet starten want dat was een opdracht, haha. Echt heel chill. Beetje gaar om de week voor kerst te starten, maar goed waarom ook niet he.

20 likes

Gefeliciteerd met je diploma! Interessante combinatie met je werk

1 like

Wat leuk zeg! Gefeliciteerd! Lijkt me ook een hele leuke combinatie van werk :smiley:

1 like

@Mgg @Zilver Thaaanks! Ja ik had hem wel echt ā€œnodigā€ omdat ik gewoon op het gebied van sport geen advies kon geven, terwijl dat zoā€™n groot deel is van het totaalplaatje.
Maar godddd wat was het moeilijk, haha. Ik heb het een beetje onderschat (en mezelf overschat ook wellicht.)
Heeeel blij dat het nu achter de rug is in ieder geval! :smiley:

2 likes

En als het gaat om vetjes die daar zitten? Ik weet dat ik op dat stik minder vet had zitten dan nu. Hoe kan ik er voor zorgen dat dat weer weggaat?

Sowieso kan je geen plaatselijk vet verbranden helaas.


Ik neem aan dat je het deel van de scalene muscles en sternoid / trapezius bedoeld toch?
De sternoid en scalene muscles zou je kunnen trainen doormiddel van borstspier oefeningen, maar die zullen met name de pectoralis major laten groeien (indien je ze goed uitvoert) en de andere spieren zullen daarin ondersteunend zijn.
Een push-up is wel een oefening die zich met name op de borstspier richt en secundair ook de armspieren meeneemt.
De trapezius train je door je rug te trainen.

1 like

Wat doen jullie tegen eelt op je handpalmen? Direct onder je vingers zeg maar, komt volgens mij door de barbellā€¦

Zo veel mogelijk weghalen met een puimsteen onder de douche

1 like

Omg dit zegt mij echt helemaal niks haha

Hoeft ook niet hoor! Was alleen om te zien of we over dezelfde spieren praten, haha.

@Evi-lena Ik kwam dit net tegen: https://www.fitsociety.nl/trapeziusoefeningen/
Misschien heb je daar iets aan, maar zoals ik al zei: het gaat geen plaatselijk vet verbranden.

1 like