Ik zat een beetje te balen, want zag foto’s van mezelf terug en was een beetje teleurgesteld in hoeveel progressie ik nu zie. Maar als ik terugreken is dat ook megalogisch, want sport pas echt fanatiek (4x per week) sinds januari en let pas sinds eind februari goed op eten. Heb gewoon weinig geduld dus hahaha
Ik paste vandaag een bikini die ik vorig jaar heb gekocht (en waar ik destijds een foto van heb gemaakt) en vergeleek die met een foto van vandaag in die bikini en het verschil is echt zo groot al, wow! Sport sinds januari gemiddeld 4x per week en had niet het idee dat het zo snel ging haha, was een leuke ontdekking!
Ik was vandaag weer crossfitten. Erg lekker en super chill bewegen. Je weet nooit wat je voorgeschoteld krijgt. Maar die spierpijn vind ik net een tikkeltje minder. Moet nog duidelijk goed wennen eraan.
Wat vinden jullie eigenlijk een leuke spiergroep(en) om te trainen? Ik heb vandaag bovenlichaam getraind en vind dit stiekem best leuk haha. Vooral biceps en schouders vind ik leuk en de gains daar
Denk dat ik een pump in m’n schouders en biceps leuker vind dat in mijn billen hahaha
Ja same! En rug vind ik ook leuk, daar heb ik vannacht nog over gedroomd
Jaaa ik vind bovenlichaam het allerleukst (met name chest press en pullovers). Ik heb echt een schreeuwende hekel aan alles wat met onderlichaam te maken heeft, waarschijnlijk ook omdat ik het zwaarder vind en er minder bij kan liggen haha. Zie ook veel sneller verschil bij bovenlichaam.
Ik vind benen/billen juist het leukst want love het resultaat
Benen en billen!
Ik heb echt een hekel aan bovenlichaam, vooral schouders en bovenrug want op de één of andere manier krijg ik daar altijd last van als ik die ga trainen. Het is ook mijn zwakste plek dus eigenlijk moet ik die dan juist trainen.
Ik vind mijn benen het leukste omdat het me relatief makkelijk afgaat, maar als ik voor een spiegel mijn biceps doe en ik ze steeds groter zie worden voel ik me wel helemaal een baas haha.
Hier ook bovenlichaam. En inderdaad schouders want dat zie je zo lekker! En rugspieren vind ik ook nice.
Hekel aan benen trainen want daarna ben ik vaak helemaal dood.
Rug en biceps, maar vind sommige been/biloefeningen ook erg leuk om te trainen. Zolang het maar geen BSS is, dat ga ik zo doen en kan ik nu al zo tegenop zien
Ik train nog niet zo heel lang specifiek mn bovenlichaam, maar ben nu aan het oefenen met een pullup en afgelopen vrijdag lukte het ineens 2 keer met zo een elastiek Stelt voor veel nog niet zoveel voor, maar mijn goal is echt één pull up kunnen zonder elastiek dus dit is alvast een stapje dichterbij
Leuk om te lezen wat jullie allemaal leuk vinden om te trainen! @nightlife herkenbaar van die BSS haha. Ik doe tegenwoordig lunges ipv BSS maar die unilaterale oefeningen zijn nog steeds afzien
@MaartenVanRossem op TikTok is het best een trend volgens mij, zie het daar veel voorbijkomen. Zelf heb ik het ook als doel en merk echt een verschil in mijn rug sinds ik (assisted) pull ups heb toegevoegd. Laatst lukte er 1 zonder assist, was mega trots!
Ik heb in december eens bepaald dat ik er eentje wil kunnen voor het einde van 2024, maar zeer goed mogelijk dat ik dat toen op social media zag en dacht dat wil ik ook kunnen (waarna ik het 4 maanden heb genegeerd, maar nog 8 maanden om te oefenen haha)
@MeGusta werkt een gewone lunge net zo goed? Ik zit de laatste tijd wel te overwegen om naar leg press met 1 been te gaan ipv BSS omdat mn ene enkel fucked is door een val ooit en ik altijd zo aan het zoeken ben naar de juiste houding, maar lunges lijken me nog net wat chiller
Er zit wel wat verschil in dat te maken heeft met spiergroei volgens mij (ben zelf geen expert). Hier wordt dat uitgelegd. Ik doe zelf lunges omdat ik dat makkelijk vind qua balanceren, kan hier ook wat zwaarder tillen zonder half om te vallen Was bij BSS altijd meer bezig met de balans vinden haha. Qua intensiteit valt het mij in ieder geval even zwaar en m’n billen/benen groeien nog steeds, dus voor mij is het prima!
Nee een bss is veel pittiger omdat je ~90% gewicht op 1 been hebt (als je het goed doet) en een normale lunge is iets van 70%. Je kan dit dus wel als scaled versie gebruiken waarbij je niet uitstapt maar elke keer omhoog en omlaag gaat, dan is het dus een split squat. Een lunge is dynamisch dus dan stap je uit en dat is ook meer voor core bv. Het ligt dus aan je doel!
Hebben jullie een tip voor een (gratis) app om je workout in bij te houden? Ik heb mbv de zoekfunctie in dit topic jefit gebruikt maar ik vind het niet helemaal gebruiksvriendelijk. Ik heb het idee dat ik veel moet klikken. Of ik doe iets verkeerd. Ik wil gewoon kunnen bijhouden wat ik doe en met hoeveel gewicht zonder al teveel poespas.
Vriendin van me gebruikt hier Google Spreadsheet voor, datum - oefening - aantal sets/reps - gewichten - hoeveel moeite koste het (is een term/afkorting voor maar zij doet gwn schaal van 1-10)
RPE of EMI, loopt ook van 1-10
Jaaa rpe dat was 'm, thanks!
StrengthLog bevalt mij heel goed!