Fitnesstopic

Wow superfijn dit! Zou best kunnen dat ik sowieso mijn schouders naar mijn nek trek, klinkt wel herkenbaar tenminste. Ik ga vanmiddag meteen even checken of ik niet gewoon de verkeerde houding heb. Superhandig ook die foto’s erbij, echt bedankt! :star_struck:

@MeGusta dat apparaat leek me idd heel chill, maar hebben ze helaas niet bij mijn sportschool.

1 like

Graag gedaan en veel plezier! Je kan trouwens ook 2 lichte elastieken samen proberen

1 like

Goede tip! Heb 2 dunne elastieken geprobeerd en dat was idd net weer wat zwaarder maar ging met het toepassen van je andere tips best lekker! Waren er nu 5-5-4 dus ga dit ook gewoon lekker weer opbouwen naar 1 elastiek naast het doen van andere rugoefeningen en dan hopelijk ooit zonder :crossed_fingers:t2:

1 like

Netjes!!

2 likes

Hoe houden mensen het langer dan 5 minuten vol op de Stairmaster zeg, pff

6 likes

Ik deed vandaag weer BSS en dacht echt dat ik doodging omfg :cry:

@Giulia dit vraag ik me ook af als ik mensen mijn hele training lang op dat ding zie lopen. Dat is echt next level discipline.

1 like

Ik vind dit filmpje ook zoooo grappig. POV: they found the guy who invented bulgarian split squats :joy:
https://www.tiktok.com/@robertmackman/video/7259399468137581850

1 like

Ik doe t als einde van mijn training vaak tussen de 10 a 20 minuten. Ga wel echt helemaal kapot dan, en hou tussendoor wel een minuutje pauze. Maar het voelt zo lekker als het me lukt! Geeft echt een trots gevoel.

Maar het is de hel haha

De mensen die ik heel lang erop zie staan doen alleen level 1 ofzo, heel traag… Ja dan hou je het wel lang vol want dan doe je letterlijk niks. :rofl:

2 likes

Ik was eergisteren met mijn boy in de gym en hij deed pull ups, dus ik dacht ik probeer eens voor de grap een chin up. Was helemaal in de veronderstelling dat het toch niet ging lukken, maar ik kon er 6(!!!). Wel een heel andere oefening dan een pull up natuurlijk, maar was echt trots op mezelf haha (en hij ook) :partying_face:

14 likes

holy shit, ik heb net voor het eerst in 6 jaar ofzo weer krachttraining gedaan, ik kan m’n armen niet meer boven m’n schouders tillen :laughing: wel echt leuk (was in een kleine groep waar ik normaal kickboks, een circuit maar met gewoon ruim tijd voor een set deadlifts/pull ups/squats etc).

4 likes

Vandaag 125% bodyweight gesquat :heart_eyes: ter voorbereiding op volgende week m’n Max deadlift en squat testen!

20 likes

Iemand nog tips voor een schema/YouTube kanaal voor oefeningen die je thuis kunt doen met een dumbell? Als ik zo los dingen zie zitten er zoveel moeilijke bewegingen tussen! Gewoon een very easy beginner full body workout routine haha

1 like

Ik vind grow with jo fijn, zij heeft ook een aantal dumbell workouts.

1 like

Madfit heeft er ook een aantal met alleen dumbbells, vind die videos zelf heel fijn.

Ook hele simpele oefeningen, geen gekke bewegingen oid

1 like

Dankje voor de tips :smiley:

Ik wil wat nieuwe activewear bestellen. In welk type legging van welk merk krijg je de mooiste billen? Haha
Ik wil een wat liftend effect ivm mijn 2 pannenkoeken atm. Dus ik hoop dat zo’n legging dan al wat doet… :sweat_smile:

Sowieso leggings (en bij shorts al helemaal) met een butt scrunch. Ik draag ze soms en kan dan niet stoppen met naar mijn eigen billen te kijken hahaha. Verder ben ik fan van de Nike one leggings, vind deze heel mooi en flatterend zitten (en deze hebben geen butt scrunch mocht je dat te heftig vinden).

1 like

Ik heb vanochtend mijn record leg press verbroken, zat nu op bijna 2,5x mijn lichaamsgewicht. Ik doe vooral groepslessen normaal gesproken, maar omdat die in verband met de vakantie bijna allemaal niet doorgaan doe ik nu ook zelf maar wat machines en losse gewichten. Ik doe de leg press op een machine waarin je min of meer normaal zit, maar ze hebben er ook een waarbij je de gewichten naar boven duwt. Wat is eigenlijk beter? Kan ik beter met die andere machine trainen of maakt het niet uit?

5 likes

Maakt niet zoveel uit, vaak zijn de machines waarbij je naar boven duwt plate loaded ipv met kabels dus kun je m meestal qua totaal gewicht zwaarder laden. Wel leip 2,5 keer je lichaamsgewicht, pak je wel volledige ROM?

2 likes