Fitnesstopic

Ah ja dat dacht ik al, dat je meer kunt als je niet ook nog omhoog moet duwen. Bedoel je met rom of ik mijn benen volledig strek? Want dat doe ik. Maar misschien moet ik ze meer buigen in het begin bedenk ik me nu, ik zou ze meer richting borst kunnen brengen. Ik kon voorheen ook niet zoveel gewicht pakken bij deze machine, maar ik heb net drie weken gewandeld in de bergen en heb het idee dat ik daar wel sterker van ben geworden, met name in mijn bovenbenen.

1 like

Ja precies, vooral de kniebuiging is belangrijk. Daarmee breng je je quads (bovenbeenspieren) namelijk op rek wat spiergroei stimuleert. Zorg er wel voor dat je niet met je onderrug van het bankje komt. Strekken aan het eind is minder belangrijk, zorg er vooral voor dat je niet overstrekt!

5 likes

Thanks!!! Ik denk dat ik nog net iets meer mag buigen als ik dit zo bekijk, ga ik proberen! En ik ga me ook over mijn schroom heenzetten en de andere leg press machine testen, kijken wat dat doet met het gewicht dat ik aankan.

2 likes

Ik ben benieuwd! Op de standaard legpress is 2,5x lichaamsgewicht waarschijnlijk het maximale wat je kan instellen op het apparaat :sweat_smile: Heel knap als je dat kunt met alleen groepslessen en bergwandelen!

4 likes

Bedoel je met standaard die rechtop zittende (seated leg press) of die waarbij je in 45 graden ligt (sled leg press)? Want bij die laatste is het best gebruikelijk om honderden kilo’s aan te tikken. Ik heb wel eens 600kg gezien bv.

2 likes

Ik zit nog niet aan de max op de machine, kan nog wat verder (volgens mij kan hij tot 180 dacht ik, dat zou in mijn geval 3 x lichaamsgewicht zijn). Maar ik vermoed dat ik op die andere machine aan een andere max kom, kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik zoveel gewicht omhoog kan duwen :sweat_smile:

Nee de seated bedoel ik als standaard! Waar elke beginner eenvoudig met een pin het gewicht kan verstellen. Naar mijn idee zie je die machine vaker in sportscholen dan de leg press met plates.

1 like

Nogmaals bedankt voor je tips! Ik heb vanochtend een nieuwe poging gedaan op dezelfde machine, maar nu met wat wijzigingen in de positie van de stoel zodat ik de volledige ROM kon gebruiken. En ook heel erg opgelet dat mijn billen en rug tegen de stoel aanbleven. Het verschil was duidelijk te merken :laughing: Ik bleef nu hangen op 1,75 x lichaamsgewicht, 8 reps. Ben alsnog heel tevreden want ik voelde dat nu alles uit mijn benen en billen moest komen, dat had ik hiervoor helemaal niet zo duidelijk.

5 likes

Supergoed!!

3 likes

Vet! Waarin merk je het meeste verschil met haar workouts, spiergroei/kracht/conditie?

Oeh, welke app is dit of ja wie is zij? Ben benieuwd!

Caroline Girvan, heeft ook veel filmpjes op youtube

3 likes

Kun je werken aan de verhouding taille /billen zeg maar?

Ik ben nogal recht qua bouw. Heb wel billen maar die zijn best plat. Doordat ik een rechte rug heb (en 2 kinderen heb gekregen)

Zie illustratie voor verduidelijking. De stippelijn zou mijn rug zijn, waardoor ik optisch een platte bil heb (omdat ik geen holle rug heb zoals veel fitgirls)

Heb altijd geleerd dat je goed moet eten voor de booty maar juist moet vasten/lijnen voor een smalle taille. Vind dat tegenstrijdig.

Kan iemand mij hier meer over vertellen en is dit uberhaupt te trainen?

Die fitchicks staan vaak zó erg met hun rug in een S-bocht, dat er meer bil lijkt te zijn dan er is. Dus laat je niet voor de gek houden

Je taille kan je smaller doen lijken door niet alleen je onderlichaam te trainen, maar zeker ook je bovenlichaam. Dan kun je iets meer een V-vorm maken van je rug, waardoor je taille optisch smaller lijkt. Ik was er zelf beetje huiverig voor omdat ik er niet uit wilde komen te zien als een kogelstoter, maar als vrouw moet je wel héél serieus zwaar trainen voordat je daar komt. Maar met gewoon serieus en consistent je bovenlichaam trainen kun je er wel vorm in brengen. Maar als je bouw eerder recht dan smal is, dan krijg je dat niet zo snel opgelost. Plaatselijk vet verliezen bestaat helaas ook niet, was het maar zo :sweat_smile:

Edit: oh en om billen te kweken moet je in een kcal-overschot eten (of anders ten minste op onderhoud). Beetje bulken dus, en in die periode flink trainen en spieren opbouwen. En dan na een aantal weken/maanden cutten, dus het vet weer verliezen en je spieren onderhouden.

1 like

Die poses met holle rug moet je je niet op verkijken hoor. Billen groter maken is gewoon lekker trainen en daarbij ook goed eten zoals bij elke sport. Platte billen kan je makkelijk bijtrainen! Als je zegt ik wil juist m’n taille smaller dan moet je inderdaad afvallen. Ik zou trouwens niet per de kcal overschot eten meteen maar gewoon genoeg en gezond eten.

Let wel op dat als je veel core traint je taille weer groter wordt. Best een jammere bijvangst van een sterke core vind ik zelf, maar liever sterk dan smal (vind ik voor mezelf) :blush:

2 likes

Veel is ook gewoon genetisch geluk hebben toch? Die vrouwen met een holle rug en een dikke vette shelf hebben vaak genetisch gezien al een ‘voorsprong’ volgens mij (van nature smal, smalle taille, al een beetje bil hebben enz). Wat overigens niet betekent dat je, als je dat niet hebt, helemaal niks kunt kweken. Inderdaad gewoon lekker de tips hierboven opvolgen!

1 like

Ja, bovenste deel van je billen trainen. @strongersophie post daar veel over op instagram.

1 like

Ja! Ik ben begonnen op een verhoging en heb die steeds lager gemaakt (plyobox naar step, etc). En met een gewichtje in mijn handen als ‘tegengewicht’ hielp ook.
Ik ben alleen nog niet helemaal tevreden want ik heb hele stijve hamstrings dus ik moet mijn voet nog weleens beetpakken om de grond niet aan te raken. En ik val ook nog wel eens om haha.

Ik kan ze, maar alleen als ik mijn voet vasthoud. We doen ze bij crossfit regelmatig. Ik had ze vrij snel door, maar mijn mobiliteit is altijd al goed geweest, dus dat helpt wel.

1 like

Yes! Hip flexors trainen (zal ook @KipTokTok helpen)

3 likes