Ahhh ja logisch natuurlijk dat hetgene dat het kutst voelt het beste werkt Ik ga denk ik maar gewoon mezelf blijven pushen want heb wel het idee dat dit iets doet
Ik heb nu een sportschema met supersets met drie oefeningen (dus ABC/rust/ABC). Heel leuk en aardig, maar ik kan niet drie apparaten bezet houden. Heeft het echt veel minder effect als ik de oefeningen los doe?
Neuh
Ik vind Fitnotes heel chill. Gewoon simpel en je kunt ook zelf oefeningen toevoegen, dat miste ik bij veel apps. En je kan makkelijk zien hoeveel gewicht en reps je vorige keren deed enzo.
Haha ja meestal is datgene wat het zwaarste is wel hetgeen wat je spieren het meeste traint helaas
Gisteren heel fanatiek benen/billen getraind waaronder mijn kuiten. Die had ik echt al een jaar denk ik niet meer getraind. Maakte de domme fout om te denken ‘Dit is licht, meer gewicht’. Nu sterven mijn kuiten af als ik loop.
Zijn er nog mensen die SBTD volgen? Ik knijp m een beetje voor dit blok had na vorige week al flinke spierpijn na deadliften, tijdje niet echt gedaan. Maar komt wel weer!
Ah m’n verlate Moederdag-cadeautje is binnen gekomen: een pull-up bar. Ik wil dit jaar heel graag een strict pull-up leren, dus vind het heel lief dat ik dit nu thuis kan oefenen
Ik ben al maanden dagelijks aan het stretchen/ oefenen om wat meer flexibiliteit in m’n enkels te krijgen maar ik ga gewoon 0 vooruit. De hoek tussen m’n voet en schenen wil ik kleiner kunnen krijgen.
Vraag me bijna of het mechanisch gewoon niet mogelijk is bij me? Ik kan dus echt geen diepe squat met m’n voeten plat op de grond, moet helemaal op m’n tippen staan om beneden te raken. En ook met wandelen zie ik nu dat ik met m’n tenen naar buiten loop (als een eend) omdat ik de flexibiliteit mis in m’n enkels (denk ik toch).
Iemand nog tips? Of kun je met zoiets naar een kinesist? Het is niet dat ik ergens pijn of last heb. Zou gewoon graag eleganter wandelen lol en die range of motion gewoon hebben.
Sommige mensen kunnen inderdaad geen squat zoals jjj zegt. Ligt vaak ook aan iemand zijn bouw.
Je kan het eens vragen aan een sport fysio.
Er zijn filmpjes op youtube die uitleggen hoe je de perfecte squatpositie passend bij jouw lijf kan vinden:). Dat is niet voor iedereen schouderbreedte, ik sta ook altijd best wat breder. Misschien gaat het dan beter? (Of is squaten niet wat je wilt doen?)
Haha oke ik zie nu dat je eleganter wilt wandelen haha. Overigens heeft squaten met barbell mij wel meer ruimte gegeven om dieper te squaten, die wie weet helpt dat dan toch haha.
Zo’n plankje eronder of lift schoenen.
Als je jouw enkel stretcht, voel je de stretch dan in je kuit of eerder alsof er vooraan in je enkel een blokkade zit? Want in het tweede geval zit het probleem allicht in het gewricht enkel in je spieren en dat kan je er niet zomaar uit stretchen
Welke schoenen draag je met cross fit eigenlijk? wil een proef les gaan doen, maar vind het lastig qua schoenen? Voor compound oefeningen draag ik altijd gewichthef schoenen, kan ook niet zonder squatten of deadliften eigenlijk. Maar bij crossfit moet je natuurlijk ook rennen en andere gekke dingen doen? Die ik dan weer niet met die schoenen kan doen.
Ik zou even in het crossfittopic kijken
Als je alleen een proef les nog gaat doen, zou ik het houden bij je algemene sport schoenen die je nu hebt. Dus geen lifters want daar kan je inderdaad geen meter mee rennen.
Als je echt blijft crossfitten, kan je kijken naar Nano’s.
Ja ik heb dus geen andere schoenen! Het is powerlift schoen of normale sneakers. En ben dus sowieso wel in de markt voor nieuwe sportschoenen waar je kracht training op kunt doen maar ook kleine afstanden rennen (en roeien)
Ik zou normale sneakers doen die niet een al te hoge zool hebben aan de achterkant.
Kun je van tevoren inzien wat ze gaan doen in die les? Ik zou beiden meenemen, bij mijn Crossfit les is er vaak eerst een krachttraining gedeelte en daarna een workout.
Ik draag zelf Nike Metcons, dat is echt een crossfit schoen, maar gewone sneakers is ook prima hoor, zeker voor een proefles.